Magyarország - Szerbia - Montenegró - Albánia - Görögország - Albánia - Montenegró volt az útvonal.
Kicsit részletesebben Budapest - Dunaújváros - Mélykút - Újvidék - Sabac - Valjevo - Uzice - Nova Varos - Bijelo Polje - Mojkovac - Podgorica - Shkodrai tó - Durres - Berat - Tepelene - Sarande - Igoumenitsa - Korfu (itt másfél hét pihi) - Sarande - Vlore - Durres - Shkodra - Ulcinj - Budva - Cetinje - Kotor. Onnan busz Szabadkára, utána szűk egy hét Balaton, és végül tegnap este Budapest.
Összesen ~2000 km tekerés, sok-sok heggyel, még több kóbor/pásztorkutyával, finom kajákkal, jó sörökkel, még jobb rakikkal, rettenetes és kevésbé rettenetes szállásokkal, sok jó emberrel, hőséggel és rommá ázásokkal.
Jó volt ez a másfél hónap.
Ez meg az utolsó igazi bringás napon, Cetinjéből Kotor felé, Njegos után, a szerpentin tetején:
- dudikoph blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2047 megtekintés
Hozzászólások
wow, respect.
valami utinaplo feleseget irtal, vagy fogsz? örömmel atolvasnam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
++
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+++
ez kb napi hány km-t jelent (tudom hogy ~2000/~45 de valami pontosabbnak jobban örülnék :D ) ? bringáról specs? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
45?
"Korfu (itt másfél hét pihi)"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tldr :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 80-90 km/nap volt az átlag. Elég sok városban megálltam 1-1 napot pihenni, sétálni, ilyenkor aznap egyáltalán nem ültem fel a bringára.
A legkevesebb 29 km volt Bijelo Polje és Mojkovac között Montenegróban, a leghosszabb pedig talán a Mélykút-Újvidék, a Vlore-Durres, és a Shkodra-Durres közül valamelyik, kb 130-140 km-vel.
A bringa tulajdonképpen egy upgradelt tanya-bike, 26" kerekek dupla falú felnivel, normális fékek és gumik, de tényleg semmi különleges nincs rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy noteszba írogattam amolyan 1.0-ás jelleggel mindenféle dolgokat. Honnan-hova, mennyi km, szállás, 1-2 lényegesebb címszó, ilyenek. Lehet, hogy majd rászánom magam, aztán kicsit rendezettebb formában írok belőle valami rövidet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Defektek száma?
Meghibásodások voltak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 10-15 defekt, egyet leszámítva (Balatonfüred) mindegyik Albániában. Ez annak ellenére elég dühítő volt, hogy kb. erre számítottam, rengeteg Albániában a szemét, és helyenként rettenetes az útminőség. Volt nálam javítókészlet, és pótbelsők is, de a Sarande-Vlora közötti szakaszon egyszerűen kifogytam belőlük, és kénytelen voltam buszozni Vlore-ig. Ott találtam bringaszervízt (nagyvonalúan nevezzük így), és feltöltöttem a készletet.
Korfu felé Podgoricában kellett küllőket pótolni a hátsó kerékben. Visszafelé Budvában pedig a komplett hátsó felnit kellett kicserélni, mert csak kész kerekük volt, küllőjük nem. Szerencsére mindkét alkalommal azonnal megcsinálták, úgyhogy emiatt nem esett ki idő. Ezeken kívül rendben volt minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen külsővel voltál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van ráírva: Saluo 5mm high protection
http://www.podilates.gr/sites/default/files/DSC0000061.jpg
http://www.csttires.com/int/wp-content/blogs.dir/4/files/2013/03/CC_Sal…
Kb 4-5000 km volt bennük indulásnál, félúton felcseréltem az elsőt-hátsót, hogy kopjon rendesen a másik is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.csttires.com/int/bike/hybrid-tire/salvo-c1316/
Gondolom ez az. Nyomás alacsony volt ezért volt defekt vagy csak nem lehetett már kikerülni/látni a defektet okozó dolgokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túl sok volt a szemét/üvegtörmelék/tüskés izé az úton. Nem is mindig az útfelületet néztem, hanem a többi autóst, vagy a tájat, valószínűleg emiatt is kaptam be ennyi defektet. A nyomást kb 4 bar-on tartottam mindkét kerékben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sátraztál v. leszervezted előre a szállásokat? Rögtön kisebb a csomag ha nem kell cipelni sátrat, hálózsákot, polifoam-ot, +egyéb kemping cuccot. És mennyit fogytál? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden nap kinéztem egy célt, és ott néztem 1-2 vésztartalék szállást. Amúgy minden este helyben álltam neki szállást keresni, kérdezősködni a helyiektől, és ha nagyon nem találtam semmit, akkor aludtam az előre kinézett szállások valamelyikén. A neten fenn lévő szállások lényegesen drágábbak mindig, mint a helyi átlag.
Sátrat nem vittem, de hálózsákot igen. A fenti bringás képen látszik a komplett csomagom felkötözve a bringára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 (és még hozzá sokezer)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Like
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Grat.
Egy kollégámmal a Zürich-Budapest/Zürich-Hannovert tervezzük jövő évre, még kell kicsit edzeni hozzá, főleg, ha végül az Alpokon át megyünk tényleg :-)
Az útinapló jó ötlet, én is olvasnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az szép! Mindig is akartam valami ilyesmit, csak nem mertem nekivágni. Ha esetleg érzel kapacitást bővebb beszámolóra, ne fogd vissza magad! :-) Szerintem szívesen olvasnánk többen is. Én biztosan. Gratulálok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Respect!
+1 az útinapló request-nek.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz!
Azon a környéken nyalartam én is, de kisbusszal. Engem Szarajevó és környéke rabul ejtett nagyon. A város hangulata, a természet és maga a város. Egyszerűen ott akartam már munkát vállalni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Le a kalappal! Szabad megkérdeznem a körülbelüli költségvetést?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 500k, tokkal-vonóval. Ha viszek sátrat, akkor kb. -100k, ha kihagyom Korfut, akkor még kb -150k.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Testsúlyod változása?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki azt mondja, fogytam, valaki azt mondja, nem. A lábam izmosodott, de amúgy szerintem különösebben nem fogytam semmit. ~110kg voltam, amikor elindultam, még nem álltam mérlegre, mióta itthon vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha izmosodott a lábad és nem változott a testsúlyod, akkor veszítettél zsírt. Magamon is ezt tapasztalom. (Én is 100 kg körül vagyok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fotók: http://hup.hu/node/136110
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni