Keresztül a Balkánon

Az idén nyáron nyaralás címszóval áttekertem a Balkánon.

Magyarország - Szerbia - Montenegró - Albánia - Görögország - Albánia - Montenegró volt az útvonal.

Kicsit részletesebben Budapest - Dunaújváros - Mélykút - Újvidék - Sabac - Valjevo - Uzice - Nova Varos - Bijelo Polje - Mojkovac - Podgorica - Shkodrai tó - Durres - Berat - Tepelene - Sarande - Igoumenitsa - Korfu (itt másfél hét pihi) - Sarande - Vlore - Durres - Shkodra - Ulcinj - Budva - Cetinje - Kotor. Onnan busz Szabadkára, utána szűk egy hét Balaton, és végül tegnap este Budapest.

Összesen ~2000 km tekerés, sok-sok heggyel, még több kóbor/pásztorkutyával, finom kajákkal, jó sörökkel, még jobb rakikkal, rettenetes és kevésbé rettenetes szállásokkal, sok jó emberrel, hőséggel és rommá ázásokkal.

Jó volt ez a másfél hónap.

Ez meg az utolsó igazi bringás napon, Cetinjéből Kotor felé, Njegos után, a szerpentin tetején:

Hozzászólások

wow, respect.

valami utinaplo feleseget irtal, vagy fogsz? örömmel atolvasnam.

Kb. 80-90 km/nap volt az átlag. Elég sok városban megálltam 1-1 napot pihenni, sétálni, ilyenkor aznap egyáltalán nem ültem fel a bringára.
A legkevesebb 29 km volt Bijelo Polje és Mojkovac között Montenegróban, a leghosszabb pedig talán a Mélykút-Újvidék, a Vlore-Durres, és a Shkodra-Durres közül valamelyik, kb 130-140 km-vel.

A bringa tulajdonképpen egy upgradelt tanya-bike, 26" kerekek dupla falú felnivel, normális fékek és gumik, de tényleg semmi különleges nincs rajta.

kép

Kb. 10-15 defekt, egyet leszámítva (Balatonfüred) mindegyik Albániában. Ez annak ellenére elég dühítő volt, hogy kb. erre számítottam, rengeteg Albániában a szemét, és helyenként rettenetes az útminőség. Volt nálam javítókészlet, és pótbelsők is, de a Sarande-Vlora közötti szakaszon egyszerűen kifogytam belőlük, és kénytelen voltam buszozni Vlore-ig. Ott találtam bringaszervízt (nagyvonalúan nevezzük így), és feltöltöttem a készletet.

Korfu felé Podgoricában kellett küllőket pótolni a hátsó kerékben. Visszafelé Budvában pedig a komplett hátsó felnit kellett kicserélni, mert csak kész kerekük volt, küllőjük nem. Szerencsére mindkét alkalommal azonnal megcsinálták, úgyhogy emiatt nem esett ki idő. Ezeken kívül rendben volt minden.

Ez van ráírva: Saluo 5mm high protection

http://www.podilates.gr/sites/default/files/DSC0000061.jpg
http://www.csttires.com/int/wp-content/blogs.dir/4/files/2013/03/CC_Sal…

Kb 4-5000 km volt bennük indulásnál, félúton felcseréltem az elsőt-hátsót, hogy kopjon rendesen a másik is.

Minden nap kinéztem egy célt, és ott néztem 1-2 vésztartalék szállást. Amúgy minden este helyben álltam neki szállást keresni, kérdezősködni a helyiektől, és ha nagyon nem találtam semmit, akkor aludtam az előre kinézett szállások valamelyikén. A neten fenn lévő szállások lényegesen drágábbak mindig, mint a helyi átlag.

Sátrat nem vittem, de hálózsákot igen. A fenti bringás képen látszik a komplett csomagom felkötözve a bringára.

Grat.

Egy kollégámmal a Zürich-Budapest/Zürich-Hannovert tervezzük jövő évre, még kell kicsit edzeni hozzá, főleg, ha végül az Alpokon át megyünk tényleg :-)

Az útinapló jó ötlet, én is olvasnám.

Az szép! Mindig is akartam valami ilyesmit, csak nem mertem nekivágni. Ha esetleg érzel kapacitást bővebb beszámolóra, ne fogd vissza magad! :-) Szerintem szívesen olvasnánk többen is. Én biztosan. Gratulálok!

Nem rossz!

Azon a környéken nyalartam én is, de kisbusszal. Engem Szarajevó és környéke rabul ejtett nagyon. A város hangulata, a természet és maga a város. Egyszerűen ott akartam már munkát vállalni :)

Le a kalappal! Szabad megkérdeznem a körülbelüli költségvetést?