Sziasztok. Használt autó vásárlás előtt állok.
Keret: 350-500k HUF
Cél: valamilyen egyszerű de _megbízható_ autó ami még kiszolgál legalább 10 évet, elfér benne hátul két gyerekülés. Az értékállóság nem követelmény (nem akarom jó áron továbbadni, fontosabb hogy kiszolgáljon). Az első néhány évben heti 1-2 alkalommal lesz csak használva, bevásárlásra, illetve néha nyaralásra. Nem érdekel a felvágás, a feltűnősködés, a nagy zaj vagy sebesség. Szeretem a kis autókat és értékelem az alacsony fogyasztást. Jelenleg van egy közel 20 éves Peugeot-om, ami a mai napig kiszolgál, azonban a tavaszi vizsga nem menne simán, ezért azon inkább túladok.
Arra gondoltam, hogy 2000. -es gyártásnál húzom meg a határt (talán 99 még belefér), ennél régebbit nem akarok venni.
A következőket néztem ki:
Peugeot 206
Opel Corsa
Opel Astra G
Skoda Fabia
Fiat Punto
Volkswagen Golf IV
Mindegyik 99-2002 közötti modellben értendő!
Ha ilyen idős és árkategóriájú, hasonló típusokat tudtok, légyszi ne tartsátok vissza. Többé kevésbé ismerem a őket(főleg a PUG -ot), viszont az első látásra rejtett típushibák, gyengeségek miatt nem tudok közülük választani. Nagyjából egyforma értéket képviselnek mindannyian számomra, talán annyi, hogy mindig is szerettem volna VW -t illetve a Peugeot -okat nagyon szeretem.
Szóval kérlek, aki közelről (netán tulajdonosként) érintett valamelyik típusban, és tud valami übergyengeségről, ne tartsa vissza!
Például, a G-s Astrák is rohadnak mint a szemét?
- 2891 megtekintés
Hozzászólások
Nyolc éve van a tulajdonomban 10 db PUG 206-osom 1.4 HDI
+ motor hibátlan (szerviz is ezt mondja, mert állításuk szerint egyet sem bontottak még meg)
+ kaszni nem rohad (8 év után sem)
+ kis fogyasztás
+ alacsony üzemeltetési költségek
+ egyszer sem hagyott ott minket (nyolc év alatt egyetlen egy autót sem kellett hazaszállíttatni)
Típus hibák amelyek szinte mindegyik autómon előjöttek:
- bajuszkapcsoló (index) hamar lehal és nem kapcsol vissza, kanyart követően
- váltó 150e környékén meghal (bontóban 60e)
- hátsó híd 100e km-nél lehal (a javítás olyan 70-80e)
- csomagtérajtó zárja is rövid életű (zörögni kezd 20-25e a javítás)
ps.: Összességében jó kocsinak tartom, mert újkori ára méltányolta a felmerülő típushibák miatti költségeket. Következő beszerséz is PUG lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasom a népítéletet a 206-os PUG -ról, plusz ismerősnél is van, 99%-ban pozitív a vélemény. Akinek meg baja van vele, az főleg abból fakad hogy "nem tisztelnek vele az úton", "nem férfias", meg ilyenek. Hát ez pont hidegen hagy. :)
ps.: köszi amúgy az infót, a típushibák nem tűnnek vészesnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont csajozni olyan kocsival lehet a legkönnyebben amit a csajok maguknak is megvennének.
Én amikor (nagy ritkán) egy ilyennel megyek, akkor jobban megnéznek, mint az XC90-ben (talán azért is, mert az elég apukás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
honda accorddal udvarolni kell, F10 bmw 535i-be azonnal beszállnak, maserati meg kívül esik az értéktartományukon, csak a legnagyobb ribancokat lehet vele összeszedni. volvo -t nem szeretik a nők a saját nem reprezentatív felmérésem szerint, mercire és bmw-re buknak. :)
van egy csaj ismerősöm, szilikoncici, vékony szőkeség, az egyik legjobb nő a városban. pug 206-osa van, és azt mondta, hogy őt csak olyan pasi érdekli, akinek nála jobb kocsija van.
ha csajozni kell a kocsi, ezeket a szempontokat vegyétek figyelembe! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vettem egy JAG-et (nem új, X350 2.7D), ezzel nem tudnak mit kezdeni az emberek. :) Nem tudják eldönteni, hogy utálni kell engem vagy sem. Eddig egy ember volt (gyalogos) akin láttam, hogy odaokádna, amikor megálltam neki a zebra előtt (iszonyat undorral nézett rám). :)
A kocsit nagyon megnézik az emberek, de hiányzik fejükből a sztereotípia és ez problémát okoz a látottak elraktározásában/kategorizálásában. :)
A fejekben is sokkal szebb kép él az autó kategóriájáról, mint amiben van. Szerintem az emberek Bentley és Rolls mellé rakják, mert rendszeresen néznek át kategóriáján belüli (BMW7, S-Merci) autókból. Nemrég a Szépvölgyin mentem fel és egy Masaretis nézte meg magának. :) (Na erről jutott az eszembe ez az egész..)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
különben az nagyon szép autó, teljesen egyetértek avval, amit írsz.
teljesen mindegy, hogy új, vagy hogy mennyibe kerül, ha szép, akkor szép, és persze, hogy megnézi az ember.
meg a jaguarnak jó presztizse is van, aki nem ért hozzá, az könnyen berakja egy kategóriába a bentley és rolls mellé.
egyebkent en azon szoktam kiakadn, hogy a maseratival ha megallok valahol es valaki odajon erdeklodni, az elso kerdes, hogy mennyibe kerul egy ilyen.
tehat hogy az embereket az erdekli, hogy mi az ara, nem az, hogy pininfarina tervezes, meg ferrari V8 es az 599GTB-rol szarmazo valto es futomu, meg gyonyoru belter,
hanem azt sem tudja, hogy mi ez, csak latja, hogy draga, es ez erdekli. persze az ar is egy erdekes informacio, de hogy az elso kerdes ez... megdobbent engem.
pedig isten bizony nem felvagni vettem, hanem regi almom volt es evekig ezert dolgoztam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megértem a választásod, nekem is nagyon tetszik, csak lelki válságot okozna számomra az autó amortizációja. :) Én már nem szeretnék több pénzt az autógyárak marketingjére költeni. Jövőre negyven leszek, innentől csak klasszikusokat veszek. :) (most legalábbis így gondolom) (listámon egy DB7 coupe vagy XKR cabrió szerepel, mint elképzelhető nyári autó)
Külföldön azt tapasztaltam, hogy a jómódú (inkább gazdag) embereknek hibátlan állapotú autójuk van és nem feltétlen új. (garázstól garázsig közlekedés, heti két külső-belső kézi mosás) Sokan kedvelik a klasszikus autókat amelyek használtam ma már relatíve értéktelenek, de hibátlan állapotban még ma is presztízs és stílusos megjelenést biztosítanak. Engem ez motivált ara, hogy vegyek egy X350-et.
A feleségem X-Type-ját nagyon szereti ezért nemrég teljesen felújítottam az autó megjelenést (műszakilag mindig is hibátlan volt), kapott egy telifényt és egy új bőrbelsőt, természetesen minden a gyári állapottal azonos minőségben is kinézetben. Ha belegondolok, hogy az egész mutatvány két havi törlesztő lenne, ha új kocsit vettem volna neki, akkor még jobban örülök az eredménynek. :)
Azt látom, hogy ez a hozzáállás terjedőben van új autó vásárlás helyett. Legtöbbször az embert komfortérzetét kielégíti ez a két felújítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen egyetértek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF: szilikoncici noneed. Inkább légzsák legyen a kocsiban :D
-----------
"640GB sokmindenre elég"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a PUG 206-osnak.
Nekem egy benzines 1100 cm3-is van, 12 eves, kb. 125 ezer km, es meg nem rohad (ezen en is csodalkozom, mert nem volt garazsban soha).
Nem egy erobajnok, de hazai viszonylatban (alig vannak hegyek) siman teljesiti az elvarasaimat.
Hosszu uton is tesztelve - 800 km utan nem kellett negykezlab kimasznom belole :-)
Komolyabb szervi baja meg nem volt, fekpofakat kelett cserelni meg olajat.
Cegnel volt meg Honda Civic. Nagyon tetszett, megbizhato auto volt, de a szervizkoltsege egy remalom...
----------
Az Örömtündér minden évben ellátogat a Földre és akit megérint a pálcájával az Boldog lesz! De esetleg az is megtörténhet, hogy kiveri belőled még a sz*rt is... (by radcsong)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasom a kritériumokat, csak hangosan gondolkodom...
A '97-es Toyota Carina (olykor 400e körüli áron látható) kb. olyan, mint a szakma ThinkPad T42-ese: lomha, de agyonverhetetlen, és még echte japán járgányként egy nagy korszak utolsó emléke. A termetéből adódóan valamelyest kívülről is védi a gyerekülések utasait.
Hálistennek az autótolvajlás biznisze sem ebből él, ami az Opelről és a WV-ről nem mondható el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, erre is ránézek, bár kicsit aggaszt, hogy '97-es. Az előző autóm ugye '93-as, az új meg nem ártana ha kicsit fiatalabb lenne, hiszen a következő autó vétel jó messze van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajánlom ezt figyelmedbe:
http://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, nagyjából képben vagyok, hiszen 4-5 éve már tartok fent egy autót saját erőből, de el fogom olvasni mindenképp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az xls a lényeges benne, mert tényleg olyan dolgok vannak benne, amire azt mondod, hogy semmiség, de éves szinten azért már elég sok...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
AMD Athlon X2 245E@3,1 GHz OC, MSI Radeon 6770 1 Gb GDDR5, Seagate Barracuda, Windows 7 Enterprise
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Golf4-et lehet kapni 90 és 110LE-s TDI motorokkal, bár ritkaságszámba megy és biztos rohadt mód drága, viszont abban a kombóban az egy jó autó.
-----------
"640GB sokmindenre elég"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem számít a lóerő, lehessen értelmesen közlekedni a megszokott sebességhatárokig, és kész. Vezettem már Tico -t is (800 cm3), az is megfelelt az igényeimnek. Egyébként inkább benzinest akarok, mert E85 vagy autógáz lesz belőle később.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért írtam lóerőt, mert konkrét motortípust nem tudok, ez a legfőbb ismertetőjele.
Nekem is benzines van, kisköbcentis, de most biztos, hogy dízelre váltok. Nekem sem az etanol, sem az autógáz nem elfogadható alternatíva gyanánt. Nem túl jó a hatásfokuk, állítólag többletfogyasztás lép fel és az autó átalakítása is költséges, utóbbival ráadásul elfelejthetem a mélygarázsokat. Viszont a fent említett motor 5-6 litert fogyaszt 100-on maximum. De ezek csak az én szempontjaim, neked nyilván ettől eltérő lehet :)
Szerk.: A gázosításnál ráadásul kapsz egy szép nagy plusz tartályt, ami vagy a pótkerék helyére kerül, vagy a csomagtartóból foglal el hasznos litereket, ami egy kisautónál nem elhanyagolható szempont.
-----------
"640GB sokmindenre elég"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebbol a listabol en a pug 206-ot vennem, de lehet, hogy inkabb a golf-ot.
szubjektiv, de volt a csladban pug 206, en nem szerettem vezetni, egy golf szerintem kenyelmesebb, kellemesebb.
ki kell probalnod.
a punto-t is erdemes lenne kiprobalni, regebben vezettem egyet par napig, egesz jo kis kocsikent el az emlekimben, bar a fenntartasarol fogalmam sincs.
a corsa tul pici szvsz, akkor mar inkabb astra g, szerintem ezt olcso is fenntartani, talan a g astra is a legnagyobb a listabol, bar nem vagyok benne biztos.
a fabia az nagyon retek belul, en nem vennem, hacsak nem azvar, hogy beleulsz es hanyinger. bar ez is szubjektiv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Punto 1.9 JTD tényleg meglepően jó (tavaly nyáron Olaszországban egy hétig jártam vele)
Borám volt (segges golf :)) és nagyon szerettem azt a kocsit, igazi problémamentes jószág (benzin 1.6)
206 1.4 HDI pedig kategóriájában egy pörgős kis gép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiat Tipo-val általában, méginkább SW 1.6 JTD-el ( > 2020) van valakinek tapasztalata?
Dizel kombik kiánálata erőteljesen lecsökkent 2020 környékétől az alsóközép szegmensben..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szinte mind 1 mit veszel, csak a Golfot ne! Az viszi a pénzt. Persze ha még számít ennyi év után!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben a kategóriában (öreg autó) nem biztos, hogy dieselt vennék - mert egy "kis" javítás 2-500ezer --- BÁR vannak kivételek, garázsban tartott nyugdíjas nem dohányzó orvos házaspár / első tulaj / vezett szervítköny - a szomszéd kocsija és mindig láttad, hogy viszi szervízre..
Én egy jó állapotú szuzukit megnéznék - hogy megfelene-e az igényemnek.
1944. Július 30.
Az amerikai légierő 300 bombázója két szőnyegbombázást hajt végre a szigetszentmiklósi repülőgépgyár ellen. Nádasdladány térségében honi vadászrepülők két B–24 Liberatort lelőnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 éve tette fel a kérdést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
válaszom akkor is érvényes
- de tényleg kár volt feléleszteni a holt topicot. Benéztem.
1944. Július 30.
Az amerikai légierő 300 bombázója két szőnyegbombázást hajt végre a szigetszentmiklósi repülőgépgyár ellen. Nádasdladány térségében honi vadászrepülők két B–24 Liberatort lelőnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni