- NagyZ blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3254 megtekintés
Hozzászólások
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki tegnap este a Malévnál jegyet foglalt, az a) barlangban lakik b) saját maga ellensége. Ugyanis tegnap reggel már azzal volt tele a TV, rádió, internet, hogy már a korábban lefoglalt jegyeket sem fizetik vissza.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről is lehetett hallani, meg a havazásról. Téli gumi van már?
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nice shot, Red Two! :)
-pilisig-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról lehet hallani, hogy itt nem igen lesz hó (jelenleg sincs). Téli gumim nincs.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off
Nincs téli gumi. Az óvszergyártók nem csináltak belőle kampányt, hogy télre külön verziót készítsenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3. éve télen-nyáron téli gumi van, köszöni, jól van. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 csak egy evvel, elotte 6 evig, mert keveset utazunk ahhoz, hogy elkopjon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talicskára téligumi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, vannak vállalkozó szellemű ipsék, akik szembe mennek az árral.
André Kosztolányi 1946-ban bagóért felvásárolta a német birodalmi államkötvényeket, ezerszeres haszonra tett szert velük. Szimplán csak pont az ellenkezőjét csinálta, mint a többiek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar wikipédiában az áll:
"Ezzel a befektetése több ezerszeres hasznot hozott."
http://hu.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Kostolany
Ezzel szemben a forrás amire hivatkozik, azt állítja:
"Természetesen a pénzügyi guru megérzései beváltak és a darabonként 250 frankért vásárolt kötvényekért – szintén darabonként! – harmincötezer frankot kapott."
http://www.pointernet.pds.hu/managermagazin/2004/05/managermagazin_18.h…
Ez bölcsészek között is csak 140-szeres haszon. Persze ezzel is boldog lennék, de (i) nagyságrenddel tévedni kínos (ii) ezek szerint amit a wikipédia ír, azt illik elosztani 10-zel.
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Borítékolható volt, hogy valamelyik külföldi üzleti partner, akinek tartozik a cég borítja a bilit. Megtörtént, és bár csak egy reptérről szólnak a hírek, hogy nem engedték felszállni az ott lévő MALÉV gépet fizetés nélkül, nem csak ez az egy gép nem tudott visszarepülni Ferihegyre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat nalatok komoly baj van, ha szerintetek az nem kivetnivalo, hogy egy ceg mar ugy arul dolgokat, hogy tudja, hogy nem fogja teljesiteni, es a hulye nyilvan a vasarlo, aki megveszi.
de persze ez a tipikus errefele, szoval nyugi, nem logtok ki a sorbol, maradtok a balkani mentalitasban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol.
Tehát a nem megfontolt fogyasztói döntés következményei alól erkölcsi felmentést akarunk adni? De a devizahitelesek továbbra is csak magukra vessenek, ugye?
A malév szemét, mert olyan dolgot árusított amivel a vásárlók meg fogják szívni. Mert a vásárló nem tehet róla.
A bankok nem szemetek, mert olyan dolgot árusítottak amivel a vásárlók meg fogják szívni. Mert a vásárló tehet róla.
Oh, wait...
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan dolgot arult, amit _nem lehet igenybe venni_, es ezt tudta. a bank adott penzt? adott. koze nincs hozza.
de csak terelsz mar megint. mondjuk mit vartam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem lehetett tudni, hogy mikor lesz olyan tökös egy külföldi reptér (belföldi szerződéses partnereknek ugye tegnap óta van szerződésfelmondási tilalom) vagy beszállító, hogy azt mondja, zsé nélkül semmit se'. A belföldi gyakorlatilag csődvédelemnek megfelelő döntések után várható reakció volt. A kormánydöntés hatását előre lehetett látni, de arról szerintem még a MALÉV illetékesei is sem tudtak előre, nemhogy az online foglalási rendszert le tudták volna lőni.
Ha meg lecsapják az online foglalásokat a jegyértékesítést, akkor SEM történt volna más - csak akkor nem a kormánydöntés, hanem a "pénztár zárva" tábla következtében borította volna valaki a bilit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, a kettőt hogy lehet egy kalap alá venni. A forint évtizedek óta nem tartja a lépést a tisztességes fizetőeszközökkel, a Malév meg 60 éve mindenkit elvisz, akinek jegye van, Azért gondolkozni jó lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, itthon tegnap valóban már erről szóltak a hírek. De NagyZ nem itthon van, és bár ettől függetlenül a napi híreket valószínűleg átfutja, elkövethette azt a hibát, hogy pont most ezt nem tette meg. A szavaiból nekem úgy tűnik, hogy tisztában volt a malév helyzetével, csak arra nem gondolt, hogy ennyire hirtelen megy csődbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most epp itthon vagyok, a -> Zurich utat foglaltam, ellenben en nem vettem 100%ra, foleg, hogy a het elejen meg azt nyilatkoztak, hogy megmentik. bar mar ekkor tudhattam volna, hogy nem, hiszen ha a kormany ilyet mond... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Swissair remek választás, már 2002-ben csődbement...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tokmindegy, o veluk el tudok repulni kedden, engem most ez erdekel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Velük biztos nem, a Swissair már nem létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thank you for flying SWISS. We look forward to making you feel right at home.
Sincerely,
Swiss International Air Lines Ltd.
Malzgasse 15, Basel/Schweiz
Registereintragung/Registration:
Handelsregisteramt des Kantons Basel-Stadt,
Registernummer CH-270.3.001.037-6
nekem ez a "swissair"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másnak nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legfeljebb Swissiair az International miatt. :-)
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a malévnak kell gratulálni hanem a mindenkori kormányoknak. Adták-vették a malevot, mint a cukrot, persze jóval nagyobb veszteséggel vették vissza, mint ahogy eladták, a reptérnek új nevet kellett adni, új névtáblával (rendkívül fontos dolog volt), és még hosszasan lehetne sorolni, hogy mit csináltak, persze az adófizetők pénzéből. Egyébként nem az egyetlen cég, kórház, intézmény stb. amivel hasonló "dolgokat" csináltak.
Az előző blogokban felmerült, hogy mekkora megtiszteltetés itthon a (szlogen szerint) megújuló országban dolgozni, és aki ezzel nem ért egyet mekkora "patkány". Kitartást kívánok nekik, ugyanis még van lejjebb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosítsunk Gyurcsány-Bajnai kormányra. Az Orbán kormánynak nem sok köze van ehhez a bizniszhez.
Nem a mindenkori kormányok államosították a magánnyugdíjpénztárakat sem, hanem az Orbán kormány.
Kicsit pontosabb képet kapsz a világról, ha az elkövetőket néven nevezed.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosan. az elkuro-exkormanyfo mar lenyilatkozta, hogy ez bizony a zOrban muve. holott ennel nem sok minden nyilvanvalobb, mint hogy ok tettek. a mostani mar sajnos ugy sem tudja megmenteni a ceget, hogy akarja (raadasul a repteri szerzodes miatt meg is kene - azt is hogy lehetett alairni, atyaeg. eladni foleg.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég pontos világképem van, hogy kiábránduljak egy életre. Csak ebben a nagy demokráciában és szólásszabadságban nem akartam a nevén nevezni az embereket, ezért fogalmaztam általánosabban.
De a jelenlegi kormányt sem kell félteni, az elődökhöz hasonlóan jól tolják ők is az "ipart". (többek közt azért mentem ki dolgozni, mert a múlt évben nehogy az inflációval nőtt volna, még csökkent a fizetésem, ez kiverte azt a bizonyos biztosítékot elég rendesen.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell mindenben a politikát keresni. Emlékeim szerint (most nincs kedvem a google-t túrni) a rendszerváltás óta a Malévvel kapcsolatban a nyereség szó mindig csak a jövő évi tervekben szerepelt. Pártsemlegesen és tulajdonostól függetlenül veszteséges cég.
Véleményem szerint, ami nem megy, azt ne erőltessük. A "legyen magyar légitársaság" kívánság már nagyon sokba került az adófizetőknek.
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az országgyűlés dönt egy cég eladásáról, akkor szerintem nagyon nem pártsemleges. Nagyon is lehet benne politikát "keresni".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos előtte is veszteséges volt, és utána is az maradt.
Az állam két okból szokott eladni céget:
1./ Nyereséges, és az éppen kormányzó párthoz közelálló személy szeretné megszerezni.
2./ Veszteséges, és azt remélik, hogy az új tulajdonos majd nyereségessé teszi.
A Malévra a 2. verzió igaz. Az állam soha sem tudta nyereségesen üzemeltetni, viszont úgy gondolják, hogy nem ország az ország, ha nincs nemzeti légitársasága.
A 2. ok miatt adta el az MDF kormány. Majd a tulajdonos nem volt képes nyereségesen üzemeltetni, így a megszüntetés helyett visszavette az első MSZP kormány. A Fidesz kormány alatt is csak veszteséget termelt. A felhalmozott veszteséget a 2. MSZP kormány kifizette támogatásként. A Malév lecserélte a gépparkját, de a kölcsönt, amiből a gépeket vette nem tudta fizetni. Ezért eladták, de így is veszteséges volt. Trükkös módszerrel visszavették, ahelyett, hogy hagyták volna elsorvadni. A visszavétel módját később az EU támogatásnak minősítette, amit a szabályok szerint tiltott lett volna. A mostani kormány is azon töri a fejét, hogy miként tudna újabb pénzeket pumpálni a Malévba (vagy annak utódjába).
Véleményem szerint akkor jártunk volna a legjobban, ha minél korábban, utód nélkül felszámolták volna a céget. Ezt egyik kormányzó párt sem merte bevállalni. Azért írtam azt, hogy a probléma pártsemleges, mert eddig egyik kormány sem tudta megoldani a Malév problémáját, és a bezárást sem merték vállalni.
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon nem igaz, hogy a malév mindig is veszteséges volt. Egészen 1991-ig nyereséges volt a cég (1991-ben 2,094 milliárd forint adózott nyereség). Ezután az akkori kormány privatizálta, és már 1992-ben óriási veszteséggel zárta az évet. Szerintem ez bőven kimeríti az általad említett első verziót. Tehát anno tudták nyereségesen üzemeltetni, csak ez úgy látom nem mindenikek tetszett. Mellesleg nem ez volt az egyetlen cég, ami valamikor nyereséget termelt, de privatizálták, és utána tönkrement. Az ezután következő kormányoknak eszük ágában sem volt megmenni a céget, ahogy a jelenleginek sem, sőt belerúgtak még egyet (Azt már megemlítették fentébb, hogy kié is volt az akvila rúgás). (Most nincs időm esszéket írni, de ha érdekel később szívesen leírom, hogy hogyan kell módszeresen tönkretenni egy céget.) Szerintem így továbbra is felvet politikai kérdéseket a történet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor pontosítom a korábbi állításomat: Nem rendszerváltás óta, hanem 1992 óta veszteséges. De ettől még igaz az, amit sugallni akartam: a rendszerváltás óta minden kormány felelős a mostani helyzet kialakulásáért. Vagy azért mert tett valamit, vagy azért mert nem tett semmit.
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen igaz, mindenikek benne van a keze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dédapám szomszédja, a patkolókovács Józsibácsi egészen sokáig nyereséges volt, a műhelyét a fia, meg az unokája is tovább vitte, de sajnos ez utóbbi már a nullszaldós működést is nehezen tudta összehozni, gyakorlatilag hosszú éveken keresztül veszteséges volt, és csak annak köszönhette a fennmaradását, hogy a munkájára többféle állami támogatást, illetve pályázati pénzeket tudott szerezni - ezek egz résyét azonban vissza kellene fizetni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért van olyan érzésem, hogy a jegyárak duplázódni fognak jövőre és fizetni fogunk rendesen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert elfelejtetted, hogy más légitársaságokkal is lehet repülni Budapesti indulással/érkezéssel. És Bécs sincs messze.
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És persze kartell sehol nincs, pláne itt Magyarországon. Mi vagyunk a szabad verseny mintapéldája.
Majd meglátjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az újságokat olvasva a többi légitársaság mindenhova tud utasokat szállítani 5 célpontot kivéve.
Ezekben van Marosvásárhely és Kolozsvár is. Persze még szerencse, hogy Brüsszelbe repülhetünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy érted, hogy mostanáig túl olcsón repültek interjúzni Londonba az álláskereső magyar hekkerek? Elképzelhető, nekem tetszik ez a konteó. Fűzzük tovább! Az is lehet, Ballmer áll a háttérben, bosszúból a tojásdobálásért, vagy amiért nem neki állítottak a grafiszoftosok szobrot, hanem a Jobsnak. Legyünk résen, ha egy hónapon belül csődbe megy a grafiszoft (vagy Magyarország), akkor bizonyítottnak veszem ezt a verziót! Ha nem, akkor az előzőt.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejtsd ki kérlek bővebben, mert így elsőre elég laposnak tűnik a patkolási és a repülési üzletág összehasonlítása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abból, hogy anno nyereségesen lehetett működtetni egy vállalkozást, nem következik, hogy az idők végezetéig nyereséges marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem az idők végezetéről van szó, hanem csak 1 évről, azért ennyire nem változnak meg a dolgok. A cég a rendszerváltást is túlélte nyereséggel, ugye nem azt akarod sugallni, hogy a '92-es év a világ vége volt, és fejre állt a piac?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy diszkrét adatsor már csak ilyen: Az egyik még pozitív, a másik már negatív... Érdemes lenne megvizsgálni 1991-ig a cég bevételeit, adózott eredményét, etc. illetve ezeknek a változásait az 1991 előtti időszakra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszéljenek a számok:link
1991-előtti adatott nem lelek hirtelen, de ha igényled szívesen keresek olyat is. Amikor átvétel előtt, 5 milliárdos jegyzett tökélye volt, és 10.2 milliárd saját tökélye, a felvett banki kölcsönök ekkor 12,5 milliárdot tettek ki, és az adott évet 2,01 milliárdos adózott nyereséggel zárta. Szerintem lazán működőképesnek lehetett nevezni a céget. Ezt az adatsort hasonlítsd össze az átvétel utániakkal. Szerintem a számok önmagukért beszélnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tökélye? Az valami egészen más :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Német billentyűzetről gépelek, és nincs helyesírás ellenőrző se fent, nézd el:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak az ö/ő a probléma. Ha neked ez csak hülyesírás-ellenőrrel megy, akkor csókoltatom az összes tanító- és tanárnőt/urat, akik voltak olyan bátrak, és tovább engedtek általános iskolában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügy látom nyelvnáciként már csak a helyesírásomon tudsz fogást találni rajtam :D Hagy meséljek el egy érdekes történetet:
Élőszőr is egész éltemben épphogy átcsúsztam magyar nyelvtanból. A tanáraim azon röhögtek, hogy sosem lesz belőlem semmi, sose fogok megtanulni egy nyelvet sem. Ezt éreztették is velem (nem egyszer buktam meg).
Az életnek úgy tűnik érdekes humorrézéke van, ugyanis villamosmérnökként végeztem el az egyetemet, méghozzá színjelessel (szerintem nem kis szám), úgy hogy dolgoztam is mellette. Érdekes módon két felsőfokú nyelvvizsgám van Német nyelvből (már majdnem anyanyelvi szinten beszélem) és Angol nyelvből, Oroszból csak egy közép van.
Szerintem a drága beképzelt tanítónénik és Urak végeztek ritka szar munkát magyar nyelvből, ugyanis ha később megtudtam tanulni 3 nyelvet, annyira hülye nem lehetek. De semmi baj, jó érzéssel tölt el, hogy nem ők határozták meg az életemet, az meg pláne a legjobb érzés, hogy kb. 11x keresek többet mint egy magyar tanár. Ezúton is a legjobbakat kívánom nekik, remélem felkopik az álluk nyugdíjas éveikre (a volt magyar tanáraimnak).
Véleményem szerint a magyar nyelv az egyik leglogikátlanabb nyelvek közzé tartozik a világon (beleértve a helyesírást is). Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, nézd, meg hogy miért is nem lehet jó fordítóprogramot írni a magyarra. Szerintem lenne mit változtatniuk a nyelvészeknek. De ez csak az én privát véleményem.
Amúgy mostanában elég ritkán írok magyarul, tudod, amit nem gyakorolnak, az el is felejtik. Beszélni pedig csak a szüleimmel és a párommal szoktam magyarul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem logikátlan, hanem túl egyszerű logikájú. Az angol, a német, illetve a többi hasonló nyelv igen szigorú szórenddel rendelkezik, nem túl megengedő. Ezzel szemben a magyar nyelvben gyakorlatilag azt csinálsz, amit csak akarsz. Fraktális nyelv, ennek minden előnyével és hátrányával.
Csak igazából ezt kellene tanítani, nem pedig a "szabályokat" bemagoltatni.
Érdekes linkek:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szóbokor
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gyök_(nyelvészet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így picit más a leányzó fekvése, de a j/ly tévesztés akkor is nagyon durván bántja a szemet. Magyar nyelvvel nekem sohasem voltak problémáim, nem egy alkalommal volt szerencsém szakmai és más anyagok lektorálásához. Viszont iszonyat nehezen megy bármely, a magyarhoz képest egyszerű szerkezettel bíró nyelven gondolkodnom, így bár írás/olvasás tűrhetően megy pl. angolul, de a megszólalás khm. erősen problémás, pláne, hogy nem használom rendszeresen.
Egyébként az angolon is bőven lenne mit csiszolni:
"The European Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the EC, rather than German, which was the other possibility. As part of the negotiations, Her Majesty's government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a five year phase in plan that would be known as "EuroEnglish".
In the first year, "s" will replace the soft "c". Sertainly, this will make the sivil servants jump for joy. The hard "c" will be dropped in favour of the "k". This should klear up konfusion and keyboards kan have 1 less letter.
There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when the troublesome "ph" will be replaced with "f". This will make words like "fotograf" 20% shorter. In the third year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible.
Governments will enkorage the removal of double letters, which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil agre that the horible mes of the silent "e" in the language is disgraseful, and they should go away.
By the 4th year, peopl wil be reseptiv to steps such as replasing "th" with "z" and "w" with "v". During ze fifz year, ze unesesary "o" kan be dropd from vords kontaining "ou" and similar changes vud of kors be aplid to ozer kombinations of leters. After zis fifz year, ve vil hav a realy sensibl riten styl.
Zer vil be no mor trubls or difikultis and evrivun vil find it ezi to understand each ozer.
ZE DREAM VIL FINALI KUM TRU!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kesz :DDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Poliverzum kollégának volt valamikor egy „páneurópai magyar” esszéje, pont ugyanez volt magyar nyelvvel. Akkor merült el bennem, hogy Poliverzum tulajdonképpen egy egyébként nyelvileg-szakmailag magasan kvalifikált személy, aki trollkodni jár ide userId 1-től (most épp) 19516-ig mindenkit meghülyítve :)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eredetileg Mark Twain otlete volt, csak az EU korul kicsit atszabtak.
http://www.plainlanguage.gov/examples/humor/marktwain.cfm
--
In 2000 years time, historians studying the national census will think we murdered all the Jedi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írt a németről is jó dolgokat:
http://mifra.script.hu/fun/mark_twain.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a reptérnek új nevet kellett adni
Ennek mi köze a Malévhoz?
tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A malév "Ferihegyen" működik, amit egy külön cég üzemeltet (ez is megér egy misét, hogy miért is), ha a reptér megváltoztatja a nevét, akkor kénytelen a malév is megváltoztatni az alapító okiratot, a cégnév bejegyzést, a különböző táblákat, kiadványokat, ami nem kis pénz, természetesen az adófizetők pénzéből. Mellesleg, az tisztelt Országgyűlés "munkája" is pénzbe kerül az adófizetőknek, mert kapnak fizetést, juttatásokat, fűzeni kell az épületet, stb., amíg ők ilyen rettentően fontos ügyekkel foglalkoznak, mint a reptér neve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
omg, jovo heten lehet csodbemegy a lagymanyosi hid is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Élőszőr is megmagyaráznád, hogy mi értelme volt a névváltoztatásnak ott is? Rettentően sürgető és fontos dolog volt ugye?
Másodszor, ugye nem gondolod, hogy ingyen volt az is? Nem érzed, hogy tök felesleges pénzkidobás és idővesztegetés volt, egy médiakampány keretében?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem, de ahogy elnézem a BKV költségvetésének, pont az állomások átnevezése hiányzott.
http://privatbankar.hu/migracio/215_millioba_kerul_a_bkv-nak_a_kozterek…
– értem én, hogy 21 millió a BKV-nak aprópénz, de nem hiszem, hogy emiatt szórni kéne. Főleg, hogy nem a BKV szórta, hanem mások szórták helyette.
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre mondjak, hogy kevered a szezont a fa**ommal, az alapito okiratokban es hasonlokban a tarsasag szekhelyenek a cime van, nem a repuloter ahonnan uzemel. Az pedig kifejezetten szerencse, hogy a repuloteret kulon ceg uzemelteti, ha nem igy lenne most a teljes magyar legikozlekedes szarban lenne, nem csak a Malev. Egy legitarsasagnak nem is az a feladata amugy, hogy repuloteret uzemeltessen (akkor folditarsasag lenne); a taxisofor sem uzemeltet autopalyat.
A fentiektol eltekintve az atnevezgetes valoban ordas nagy hulyeseg volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük helyére a dolgokat, nehogy megfagyjon a kis pöcörőd egy ilyen hideg estén:
1, link
Tehát a reptér üzemeltetőjének tuti, hogy át kell írnia, mivel a malév szintén ott üzemel (telephely), ezért neki is hozzá kell nyúlnia.
Egy alapító okiratban egyébként sok más minden is szerepelhet (névre szóló részvények stb.).
2. Pontosan hogy balszerencse, hogy másik cég üzemelteti:link
Régebben egy egységes cég volt, érdekes módon semmi baj nem volt vele, még nyereséges is volt, a problémákat házon belül intézték, nem kiszervezett cégek egymás között. Egy főnők volt, kis létszámú vezetőség, miden stimmelt nagyrészt. A kiszervezések után viszont megnőtt a főnökök száma, akik egymásnak adogatták a kilincset, és sokszor ellentétes érdekeik voltak (a cikk enyhét megszellőzteti a politika felelősségét is), így csökkent a belső hatékonyság (az üzemeltetés költéségét hagy ne firtassam). Most előáll egy kiszervezett "rész" cirka 450 milliárdos követeléssel (kitalálhatod, hogy ki fogja ezt is kifizetni). ez aztán a vissza nem térő szerencse. Ha egybe marad nincsenek ilyen problémák, sőt tönkre sem megy.
A dolog ott hibázik, hogy az autópálya ás a taxi sosem voltak összenőve, itt viszont minden egybe volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szemelyes megjegyzesedre most csak annyit reagalok, hogy koszonom szepen, kellemes 25 fok korul van erre :)
1. Ketsegtelen, mint telephely szerepelhet, az mar formai kerdes hogy a repter nevet vagy a postacimet hasznaltak pl, utobbi szerencsere nem valtozott (meg).
2. Amirol te irsz az egy kb. 20 evvel ezelotti allapot. Nezd meg, mennyit fejlodott a repuloter 20 ev alatt. Szerinted mennyit fejlodott volna, ha a Malevval egyutt meg most is allami kezben lenne? Kb. annyit mint a Malev, a BKV, vagy az egeszsegugy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem nem haragszol, de a személyeskedést nem én kezdtem.
1. A postai cím nem változott, de a reptér neve igen, ha jól tudom a malév a 2B terminált használta, kizártnak tartom, hogy ezt nem rögzítették jogállásként.
2. A probléma többrétű, ha állami kézbe marad és olyan embert ültetnek be, aki ért is hozzá (ez az utóbbi időkben nem szokás), akkor szerintem könnyen nyereséges maradhatott volna a cég (Sokáig jól ment, miért kellet lecserélni az akkori vezetést, aki nyereségesen tartotta? Mellesleg az államnak termelt hasznot, miért ellensége önmagának az állam? Te eladnál egy olyan céget, ami hasznot termel neked?). Az elmúlt 20 év alatt csak hitelből "fejlesztettek", amire nem volt fedezett, ezt nem nevezném fejlődésnek. Inkább legyen egy régi terminál, kevesebb "szemcukorkával", mint egy újabb, amit nem tudok megfizetni (ugyanez igaz mindenre, repülők stb.). A BKV az egy külön tészta, ne keverjük bele, mellesleg ott is vannak nagyon érdekes dolgok, szerintem megérne egy misét az is. Az egészségügy különösen a bögyömben van (a párom dolgozik az egyik intézményben), ott is sok minden ki van szervezve, ami valamikor hozzájuk tartozott, egyébként a többség holdingként üzemel. Meg is lehet nézni a várólisták hosszát, az ellátás minőségét, ez lett az eredménye. Az állam sok mindet eladott ami stratégiai fontosságú, vagy hasznot termel. Ezt a gondolatmenetet hagy ne folytassam, mert nagyon felhúz..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs hogy felreertheto volt, a "kevered..." kezdeto mondatom egy szolas, ahogy irtam is, ezt szoktak mondani. De nem szantam szemelyesnek.
1. Ahogy irtam, formai kerdes.
2. A problema az, hogy allami alkalmazasban nincs olyan ember, aki ertene pl. egy repuloter uzemeltetesehez, egyszeruen azert mert. 1. Nincs sok repuloter itthon, ergo nincs sok hozzaerto. 2. Aki ert is hozza, nem eri meg neki allami alkalmazasban bajlodni, elmegy egy specializalt ceghez 10x annyi fizuert.
Nem tudom milyen szemcukorkara gondolsz a repter eseten, ha az uj csarnokra akkor az egy szukseges bovites volt, ugye te is emlekszel a tumultusra a nyari szezonban? Vagy lattad, hany biztonsagi kapu mukodik egyszerre, (kevesebb mint USA-ban barmelyik kisvaros repuloteren), pedig Budapest regionalis csomopont elvileg.
Attol kezdve pedig, hogy a repter magankezben van, neked nem mindegy mibol fizetik, hitelbol vagy kp-bol? Ugysem a te penzed. Ha allami tulajdonban lenne, akkor ugye mindjart mas lenne a helyzet, mibol is menne a fejlesztes? Vagy a te adodbol, vagy az ujabb hitelekbol...
A BKV tipikus peldaja annak, mi tortenik egy olyan uzlettel ami allami kezben van, de nem ert a fenntartasahoz senki. Hihetetlen mennyisegu penz belefolyik, a felet elmutyizzak, a masik felet elszorjak hulyesegekre.
Szerintem teljesen mashogy latod a helyzetet, de szereny velemenyem szerint az allamnak nem az a feladata hogy mindenfele infrastrukturat fenntartson, amihez nem ert, hanem hogy megteremtse a torvenyi felteteleit annak, hogy azokat biztonsagosan fenn lehessen tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BKV tipikus peldaja annak, h hogyan alacsonyitsunk le egy allami ceget penzmosodava es hogyan lapatoljunk es lopjunk ki belole evtizedeken at mindent amit lehet, ahogy az elmult kormany ket partja tette a volt fopolgarmesterrel az elen.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es igy lett a Hagyo milkos :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
furcsalltam is, hogy NagyZ a magyar nemzeti legitarsasaggal szuttyog. o olyan geil, hogy en a helyeben nem utaznek semmivel ami magyar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni