T-Home hagyjál békén!

Fórumok

Már nem tudok mit tenni, a T-Home-os spam csekkek ellen!
Fél éve az Invitelnél van a netem, akiknek kötelessége lett volna a T hóbelevancnak jelenteni ezt az új net aktiválásakor.
Persze nem tették meg, ide meg jöttek a csekkek, fizetési felszólítások.
Oke, telefon be, ha már a drága jó Inveteles luvnya erre nem volt képes. Pasi mondja, hogy oke, törlik fél évre visszamenőleg a számlákat, nem kell fizetni, semmisnek van nyilvánítva.

Eltelik pár hét, ismét jön a T netes csekk!
Megint telefon be. Jaj hát sajnáljuk, mondja a luvnya. Most már jó lesz, töröltük.

Ma megint 2 levél jön a T-től, egyikben az áll, hogy törölték a számlákat.
És mi van vajon a másikban? 2010 decemberi számla...

Mostantól ha bármi jön a T-től, az egyenesen a kukába megy. Sőt, kiírom a postásnak, hogy a T leveleket a postaláda melletti kukába legyen szíves elhelyezni.

Nem tudom kik dolgoznak annál a cégnél, de én egy abakuszt nem adnék a kezükbe, nem hogy számítógépet...

Hozzászólások

Hahaha. Máshol is van probléma. Én az egyik szolgáltatónál 7 évig Micsó Gábor voltam. Mondtam nekik, hogy hiányzik egy "k" betű, legyenek szívesek javítani. Többször is jelezték, hogy javították, de kb. 7 év kellett hozzá, hogy valóban meg is történjen a javítás.

Egy másik szolgáltatónál (gáz) Micskó Bábor voltam hosszú évekig. Nem zavarta őket, hogy olyan név, hogy Bábor nem létezik. Még azután sem, hogy szóltam, javítani kéne. Egyszer aztán javították.

Szóval kitartás, egyszer csak helyreáll a rend.

--
trey @ gépház

És ha Micskó Bábort javították volna Micsó Gáborra? :D
Lehet, hogy az adatrögzítő átment az egyik cégtől a másikhoz?

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Rosszul tévedsz.

Egy nagyvállalatnál tizenhétmillió rendszer van. Ekkora léptékben a rendszerek felelősei már nem szeretnek más rendszerektől függeni. Kiesik a központi ügyféladatbázis három percre, vagy megnő a válaszideje, az egyik függő rendszer ezért nem tud ügyfélnek új szolgáltatást rögzíteni, vagy új ügyfél első szolgáltatását felvenni. Kész a botrány, amiért a függő rendszer gazdája véletlenül sem akar felelni; és logokat sem akar bányászni, hogy bizonyítsa, nem ő a ludas.

Belső függetlenségre törekszenek, így mindenkinek mindenből saját (transzformált) replikája van, amelyet jól-rosszul terít mindenhova a master (létezik multi-master-re is elméleti alapozás, de annak a megvalósításához-megrendeléséhez a szakmai/kereskedelmi öngyilkosságig bátornak kell lenni egy lakossági szolgáltatónál). Amikor a törzsadatodat átíratod, akkor bizonnyal átírják a master-ben. Aztán onnan vagy terül, vagy nem; ha valamelyik függő rendszer replikájában valami félrecsúszott a rád vonatkozó adatokban, akkor lehet, hogy ottani kézi beavatkozás nélkül már az életben nem fogja az a replika befogadni a rád vonatkozó frissítéseket. A rendszer foglya vagy, ahogy az ügyintéző is.

Részben lehet hogy igazad van, de történt már velünk olyan eset ugyanennél a gányer cégnél ami nem fogható erre.
Lemondtunk egy szolgáltatást személyesen. Kértünk helyette másikat, és részletesen elmondtuk mit nem kérünk hozzá.
Egy hónap múlva jön a számla az előző már lemondott szolgáltatásról, plusz a mostaniról amiben benne vannak a -direkt nem kért- szolgáltatások is. Másfél órás, azaz egy óra harminc perces telefonon várakozás után ismét bementünk ugyanoda, ugyanahhoz a terminálhoz, talán még az ügyintéző is ugyanaz volt. Elmondtuk mi történt egy hónapja, és mi nem valósult meg. Nagyjából semmi sem. Adtuk a szokásos (2011 ugye) papíros bizonyítékot a felmondott/módosított szerződésről, és a fölös számláról.
A sajnálkozó ügyintéző szerint az lenne a legjobb hogyha most befizetnénk, és majd utólag levonják.. Ok legyen, bár tökünk tele velük.

Birkatürelmünknek köszönhetően ezt még eljátszották kétszer. No ekkor már beintettünk nekik.
Nem fogom elhinni, hogy ugyanarról a terminálról hónapokig semmi nem jutott el a masterbe. A "véletlen" kiszámlázásokból és a reflex szerű számlabefizetésekből 100% hogy milliárdokat szereznek.

Ugyanis nem ez az egyetlen ilyen történet erről a nyomorék cégről. Itt családon belül is legalább 10 hasonlót össze tudok szedni, ha ismerősökét is akkor hatványozva. Persze nem csak a tréonlány ilyen, pl. az antenna digital utódja is ránk küldte a behajtót, pedig nekik már egyáltalán nem voltunk ügyfelük, tartozásuk inkább nekik lett volna.

Már egy ideje tervezek itt egy topikot amiben összeszednénk hány ilyen csalás történt, és hány cégnél teszik még meg. Közösen feljelentve őket talán érne valamit.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Ennel vannak viccesebb dolgok is:

BP-n a vizdij beszedeset a Dijbeszedo Holding vegzi, de szerzodest termeszetesen a Vizmuvekkel kotod. Namost a lapon megadhato egyertelmuen levelezesi cim, ahova a szamlat varnad (sok egyeb mellett), amit en egyertelmuen kitoltottem.

Aztan egyszer csak megjott a szamla a fogyasztasi helyre. Sikerult is eszrevenni kb. 2 nappal a fizetesi hatarido lejarta utan. Nosza be a Dijbeszedokhoz. Az (egyebkent korrekt) ugyintezo elmondta, hogy hat igen, ok is harcolnak egy ideje a Vizmuvekkel, hogy igazan elkuldhetnek a fogyasztasi hely es a behajtando osszeg mellett azt is, hogy az ugyfel mit ad meg levelezesi cimnek. Merthogy nem teszik.

----------------
Lvl86 Troll

:)

Errol eszembe jut az a szitu, amit nem olyan reg hallottam, hogy adott delikvens ment vizsgazni es kb. 10 perccel a vizsga elott kapott egy puskat. Na most mivel azt notepadban szerkesztettek es nem nagyon szenvedtek a specialis jelekkel, igy elofordultak ilyenek, minthogy "fektetett U". (segitek: ⊂, ⊃).

Vicc az, hogy ugy ment at a vizsgan, hogy ezt igy szo szerint beleirta...

----------------
Lvl86 Troll

A feleségem nevét pl. az anyakönyvvezető nem bírta az istennek sem kiolvasni, annyi eszük meg nem volt, hogy megkérdezzék előre, hogy hogyan is kellene mondani.

Így amikor megkérdezték, hogy valami hasonló nevű nőt el akarok-e venni feleségül, elgondolkodtam, hogy ha igent vagy nemet mondok, az mivel jár. Persze igent mondtam, és ez azzal járt, hogy mégis a saját menyasszonyommal lettem házas... ugyan ezt senki nem kérdezte meg :-D

De persze folyton félreírják mindenhol.

Itt, Angliában pl. a szó eleji F-ből lesz folyton S.

G

A szolgáltatást kikapcsolták volna.

Ausztriában a számlát nemkifizetni bűncselekmény, és börtön jár érte. Szerintem hamarosan eljöhet az idő amikor Magyarországon is hasonló lesz a szabályozás. Na akkor átgondolom én is a hazatelepülésemet, addig nem.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

Erre valahogy rá lehet húzni a csalás fogalmát Ausztriában.
Ha megrendelek egy házat a kőművestől, aztán fizetek neki először 5000Ft-ot aztán meg utána már soha semmit; az jelen állás melett azért nem csalás mert megvolt a jószándékom, hogy kifizessem a vételárat, csak a rendőrök szerint elfogyott a pénzem vagy valami mondvacsinált bizbasszal visszatartom az amúgy jogosan követelt 15.995.000Ft-ját a jóembernek, ezért mennyen inkább a polgári bíróságra...
Az összes körbetartozás, vagy késedelmes fizetés valahol egy jogértelmezési kiskapú, és már a megrendelés is abban tudatban indul el, hogy ezt meg azt úgysem fogjuk kifizetni. Elég csak nagy állami beruházásokra gondolni, ahol már az elején megegyeznek a nagyhalak abban, hogy az alvállkozókat nem fizetik ki. A világ legdrágább hídja a Megyeri, is ingyen épült, mert a melósokat senki nem fizette ki.
Jelen van ez a magatartás forma hétköznapi embereknél is, lásd lent is van egy post "nem fizettem, és azóta is próbálják behajtani..."
Saját példánál maradva, ha Ausztriában nem fizetik ki a munkavállalót vagy a vállakozót, akkor az bűncselekménynek minősűl, és pár napon belűll sittrevágják a felelősöket.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

szvsz fejétől bűzlik a hal. amíg a politika eleve a nemfizetésre játszik nagyban és kicsiben (pl. korkedvezményes nyugdíj-elsíbolás és lézerblokkolós/rokkantparkolós trükközések), addig az "álam"polgárok nagy ívben szarnak a morálra és az államérdekre...

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az lehet, csak járulékért nem adnak kolbászt a bótban. egyébként azt szokták csinálni egyes munkáltatók hogy a dolgozó után a járulék be van fizetve, csak a fizetés nincs kicsengetve a dolgozónak.

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

google://jogi%20személy

Egy nagyobb Kft/Rt eseten csak a jegyzett tokevel felelsz, ha nem tudsz azon felul fizetni, akkor a jogi szemelyiseg (Rt, Kft) koveti el a nemfizetest/adossagot/buncselekmenyt, a tulajdonos ha kifizeti a jegyzett tokeben megemlitett reszt, akarkinek nem sikerult fizetnie azontul, nem szamit bunosnek, csak a ceg lesz felszamolva (de elobb ugye csodeljaras, jo esetben csodegyezseg).

A gond inkabb ott kezdodik, hogy ha allamnak nem fizetsz idoben (adok, jarulekok, AFA), banszamlafagyasztastol mindenfele finomsagok kovetkezhetnek, ha szallitodnak nem fizetsz, azt meg atlagosan kozepesen meg tudod uszni, bar ott is vannak bankgarancias esetek, az alkalmazottadnak viszont gyakorlatilag koteles vagy utoljara kifizetni a munkaberet, csak a hatrasorolt kotelezettsegeid jonnek utana. Magyarul amint likviditasi gondjaid vannak, az gyakorlatilag egybol meglatszik a munkaberek kiutalasan, mar pedig ma sok ceg szenved ebben -> fizetokepes kereslet hianya -> eddiginel kevesebb forgalom az atlagcegnek -> goto 3 nyillal elorebb (loop)

Ne felejtsd el a irreálisan magas járulékokat, és azt sem hogy sok esetben maga az állam is csúszik a kifizetéssel főleg pályázati pénzek vagy támogatások jnnek meg ad-hoc módon.
Vicces amikor az állam fizetési késedelme kerül likviditási nehézségek közelébe a cég, de az állam másik keze (NAV) meg nem annyira elnéző és inkasszózza számlákat pl mert az ÁFÁt már fizetni kéne. Pont az ismerettségi körömben van egy ilyen ember, aki azért megy csődbe mert dolgozott. Pechére olyan projecten, amiben állami támogatás is volt, de az állam késik a kifizetéssel.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

Erre a megoldás - normális esetben - egy kártérítési per lenne, amit meg is nyerhetne emberünk. Ismeretségi körben ez meg is történt, csak a bíróság később döntött (3+ év), mint hogy a projekt cég megszűnt volna és nem volt kin behajtani. Na többek között ezért is megy el mindenki - aki teheti - itthonról... :(
--
http://www.naszta.hu

Sulyos tevedes. Buntetojogban szemelyes felelosseg van - a e fenti esetben a tarsasag vezeto tiszsegviseloje felel.

A 2001 evi CIV. torveny a jogi szemelyekkel szemben alkalmazhato buntetojogi intezkedesekrol c. torveny jarulekos felelosseg elvet alkalmazza - nem teremt onallo felelosseget a jogi szemelynek, hanem a termeszetes szemely megbuntetese *mellett* biztosit lehetoseget a jogi szemely szankcionalasara meghatarozott feltetelek fennalasakor.

Van egy netszolgáltató. Kötöttek be nálunk netet. A szerződésre rá lett írva egy cím ahová a számlát várjuk. Ez a cím érdekes.
Helységnév tábla alapján Hajdúböszörmény-Bodaszőlő-n lakom. A hivatalos neve 4224 Hajdúböszörmény. Ha az irányítószám megadásával az első lehetőség szerepel a levélen, akkor minden levél megérkezik. Ha a második, ami a hivatalos akkor tizenx kilométerrel arrébb Hajdúböszörményben kering olyan két hetet.
Szerződésre rákerült az a cím ami alapján idetalálnak a levelek.
Ok.
Jön az első számla, kézhezvételhez képest 3 napja be kellett volna fizetni. Természetesen a hivatalos lehetőség volt a címnek feltüntetve, annak ellenére, hogy a számlán nem az lett megadva.
Telefon elő, fel is világosítanak, hogy ugyan utazzak olyan 40km-t és személyesen majd átírják.
Kérdezem: -Fizetitek hogy a ti hülyeségetek miatt ki kell vegyek egy nap szabit, illetve a saját költségemen a saját időmet kell erre fordítani? A szerződést kötni kijöttetek házhoz, ha bajom van meg én menjek?
Persze szegény se köpni, se nyelni nem tudott erre.
Mondom akkor mail? Na az működhet.
Ki is próbáltam, nem változott semmi.
Telefon újra, kaptam egy másik címet.
Oda is ment a következő mail.
Pontosabban minden számla után mentek a levelek.
Végül az lett a vége, hogy a sokadik levél után úgy küldtem egyet, hogy a fenti címek mellet ment a fogyasztóvédelemnek, hif-nek, csatolmányban meg benne volt a az összes előző levél azokkal a csatolmányokkal amiben a szerződés, és a számla képe van.
Na a mai napig le se sz*rtak. Viszont a következő számla már jól jött.
Persze a különböző késedelmi kamatokat, és a fentiekből adódó kétszeri ki- és visszakapcsolási díjat piszkáló levelemre sem kaptam választ...
Na mindegy azt már költsék amire akarják.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Ezt a fejetlenséget saját maguknak is tudják generálni szvsz.

Anno a főiskolák/egyetemek közvetlen jelentettek az OEP-nek. Időközben bevezettek egy olyat, hogy FIR (felsőoktatási információs rendszer), amelynek kell jelentenie. Eddig éves program volt, hogy az OEP-hez megyek, hogy de márpedig nekem van jogviszonyom az egyetemmel. De ezt egészen vicces módon teszik. Pl. tavaly elmentem az OEP-hez, közölte az ügyintéző, hogy nem érti mit keresek itt, valóban volt egy pirosom, de "valószínűleg műszaki hiba miatt".

Idén év elején ismét volt egy köröm, kivételesen valóban piros volt. Azonban legutóbb az APEH lepett meg egy levéllel, hogy kézhezvétel után 8 napon belül, különben irgum-burgum. Mondom jó, ez most már unalmas, csináltattam ügyfélkaput, ott valóban az van, hogy 2008. december 31.-éig van fizetve a suli által, azóta semmi.

Viszont a legjobb, hogy miután bementem az APEH-hez, ott az ügyintéző nő közölte velem, hogy egyébként téves a levél, előtte lévő nap ment ki körüzenet...

Szóval tök jó ez a FIR, hogy "egyszerűsíteni fogja az adminisztrációt", csak én azt látom, hogy mindenki mutogat a másikra (suli a FIR-re, OEP az OM-re, APEH a többire) én meg szívok...

Emellett ilyen apróságokkal, hogy (általános) 4.-s koromban professzori vagy doktori címzéssel küldött valamelyik hatóság nekem levelet, szinte senki nem foglalkozik... :)

----------------
Lvl86 Troll

Nekem a számlázási címemet nem tudták módosítani. Kétszer (!!) voltam bent személyesen, és szerződésmódosítás másolatom is van róla, hogy kértem a módosítást. Mégis a régi címre mentek a levelek, ami nem volt olyan nagy gond, mert ott is eljutott hozzám. Akkor javult meg, amikor Internet csomagot akartam váltani, és kiderült, hogy a kábeltv meg a kábeltv internetem szerződése annyira külön utakat jár (egy kábel pedig nyilván), hogy képtelenek helyesen adminisztrálni, ezért töröltek mindent, és 0-ról indultam, egy szerződéssel, és: !!! a helyes számlázási címmel... Vicc. De legalább a nettel nincs nagyobb bajom.

Reszvetem es kitartas. Az elmult honapokban szamtalan hasonlo, figyelmetlensegbol, nemtorodomsegbol adodo adminisztracios hibaba botlottam a T-nel. :)

FAX, tértivevényes ajánlott levél megoldáson nem gondolkodtál még el? Nekem az Ex...net vacakolt, aztán szépen kaptak postán és faxon is egy jól összerakott paksamétát, utána hívtak, hogy megkapták, és rögzítették a felmondást, valamint küldték a storno-számlát.

A tapasztalatom az több szolgáltatóval, hogy amit telefonon nem tudok elintézni, azt mailben sokkal gördülékenyebben sikerült megoldani, miután leírtam, "hogy telefonon semmire sem jutottam a kollégájukkal, minek is tartják ottan...."

Általában szokott lenni egy ilyen help@... cím mindegyiknél, ahol nem az első vonalas kisasszonyokkal lehet tárgyalni, hanem egyből felsőbb szintekre jutsz.

Én hasonlóan jártam a gázszolgáltatóval. Jött egy számla aztán a másikhoz meg volt egy levél, hogy az előbbi számlát (számlaszám is volt) tekintsem semmisnek. Utána meg jöttek a felszólítások, hogy fizessem be. Aztán írtam nekik felhívtak elmondták, hogy jogos a számla (én is így számoltam előzőleg), megállapodtunk aztán újra egy felszólítás meg stb stb stb. Még folyamatban.
Minden esetre tedd el azt a levelet, hogy törölték csekkeket. Az még jól jöhet. :)
_________________________________________________________
Thanks Michael
"nem azzal van a baj, hanem azzal, hogy mit szeretnék, arról nincsen fogalmam." By vasy05

Én meg úgy jártam az áramszolgáltatóval hogy óraátíráskor keletkezett kb. 4eFt tartozás a részemről, amiről kb. 4 évig nem is tudtam. Majd felfigyeltem rá hogy a számlán rendszeresen rajta van ez az összeg tartozásként, de nem számlázták ki. Többször tisztáztam ezt telefonon, kértem hogy küldjenek csekket hogy be tudjam fizetni és csak nem akart sikerülni. Majd sokadik telefonos egyeztetés után nagy nehezen küldtek egy csekket én meg fellélegezve befizettem (paráztam, nehogy itt leszereljék az órát hosszú tartozásra hivatkozva :))

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Nálunk pedig gázórát cseréltek, majd néhány hónap elteltével egyszer csak a megnövekedett számla miatt feltűnt, hogy a régi mérő gyári száma is fel van tüntetve... és van rajt fogyasztás is.

Nyilván pár hónap után felszerelték másnál, de a számlát ide (vagy ide is) küldték róla... mondjuk ezt hamar rendezték, de némileg furcsa volt a helyzet...

Hint: semmilyen jogviszonyban nem vagy veluk - igy nincs jogalapja az adatkezelesnek

"1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról

[..]
16/A. § (1) Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha

[..]
(2) Az adatkezelő - az adatkezelés egyidejű felfüggesztésével - a tiltakozást köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálni, és annak eredményéről a kérelmezőt írásban tájékoztatni. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatkezelő köteles az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszüntetni és az adatokat zárolni, valamint a tiltakozásról, illetőleg az annak alapján tett intézkedésekről értesíteni mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

[..]
17. § (1) Az érintett a jogainak megsértése esetén, valamint a 16/A. § (4) bekezdésében meghatározott személy, az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

(2) Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani.

A kovetkezo levelnel mar konnyen beleszaladhatnak egy buncselekmenybe:

Btk. 177/A. §

(1) Aki a személyes adatok védelméről vagy kezeléséről szóló törvényi rendelkezések megszegésével jogtalan haszonszerzési célból vagy jelentős érdeksérelmet okozva

a) jogosulatlanul vagy a céltól eltérően személyes adatot kezel,
b) az adatok biztonságát szolgáló intézkedést elmulasztja,

vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."

Adatvedelmi nyilvantartasba kell jelentkezniuk, ott meg van nevezve a tarsasagnal az adatvedelmi felelos.

Mindenki buntetheto, az ugyintezotol kezdve a cegvezetoig, amennyiben felrohato nekik a Btk. 177/A. §.

A masik, hogy ra kell kerdezni, ki is vegezte a minosegiranyitasi rendszer auditjat, es hogy engedhettek hogy ilyen hianyossagok, trehanysagok atmenjenek az auditon.
Itt az ideje felulvizsgalni a minositest, es ujraauditalni az egesz ceget! Ha valamire, akkor erre szoktak ugrani.

Úgy tudom, hogy a személyes adatokkal való visszaélésnek nincs "gondatlan" alakzata, így csak szándékosan lehet elkövetni. Azt meg a cégvezetőre vagy az ügyintézőre rábizonyítani nagyon nem lehet, hogy szándékosan hibázott, tehát a bűncselekmény (akarom mondani szabálysértés) nem lehet megállapítani.

Szóval javaslom a békés eszközök használatát, mert ahol emberek dolgoznak ott hibáznak is. És azért mert hibázott valahol valaki, nem kell agresszívvá vedleni egyetlen déeselfogyasztónak sem. Nagyon elhaparózott az a szemlélet, hogy ha bármiféle sérelem éri a déeselfogyasztót, akkor egyetlen igaz és járható út az ügyfélszolgálatos torkának esni azonnal. Aztán meg megy a rácsodálkozás, ha a másik oldalról betartanak a déselelőfizetőnek.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

A bizonyitasi eljaras nem a te feladatod, hanem a hatosage. Egyebkent elegendo a haszonszerzest bizonyitaniuk.

(1) Aki a személyes adatok védelméről vagy kezeléséről szóló törvényi rendelkezések megszegésével jogtalan haszonszerzési célból vagy jelentős érdeksérelmet okozva

A Btk. értelmező rendelkezése szerint: Haszonszerzési célból elkövetettnek kell értékelni valamennyi olyan jellegű bűncselekményt, melynek célja bármilyen vagyoni előny megszerzése.

Az, hogy nincs gondatlan alakzata, azt jelenti hogy minden esetet szandekos, attol, hogy megtortent, bizonyitott a szandekossaga is.

Ahol emberek dolgoznak egesz addig nulla a hiba javitasanak a valoszinusege, amig nincs kovetkezmeny, fenyegetettseg. Ugyan miert javitana ki, mitol valtozna valami az ugyrendben, ha nincs semmi kovetkezmenye a trehany munkanak?

"Az, hogy nincs gondatlan alakzata, azt jelenti hogy minden esetet szandekos, attol, hogy megtortent, bizonyitott a szandekossaga is."

Az, hogy nincs gondatlan alakzata az azt jelenti, hogy ha nem szándékosan követik el akkor nem valósúlt meg a bűncselekmény. Biztos van ide vonatkozó LB határozat, de ezt én itt és most nem keresem meg.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

A "T-genyó" überel mindent, a számlázástól kiindulva a hibás portra kötés a központban, nem jó a jel a modem és végpont között bezárólag minden létezik.
Remélem csődbe megy...

Javaslat, illetve ezt nagyon szeretném eljátszani, ha én kerülök ilyen helyzetbe:

A nem ajánlott leveleket dobd ki. Az ajánlottakat vedd fel, és ilyenkor küldj egy előre elmentett emailt, amiben leírod, hogy mi van. Postát, telefont felejtsd el, pénzbe kerül. Így még jóhiszemű vagy, mert te mindig szólsz, az email meg valszeg úgyis elkeveredik. Így szép lassan jó nagy "adósságot" halmozol fel. Aztán ha bíróság lesz, vagy behajtó cég, meg ilyesmi, akkor csak élvezed a show-t, és a kellő pillanatban mutatod a papírt, hogy te már hónapok óta nem is vagy az ügyfelük. Egy kis ember esélytelen velük szemben, de talán egy magát átverve érző behajtó cég vagy a bíróság már jobban beléjük tud rúgni.

--
joco voltam szevasz

"Postát, telefont felejtsd el, pénzbe kerül. Így még jóhiszemű vagy, mert te mindig szólsz, az email meg valszeg úgyis elkeveredik."

Nem jó nyomon jársz! A fenti mondatod alapján a jóhiszeműség erősen megkérdőjelezhető. Amikor egyetemes szolgáltatótól megkapod a számlát, van egy bizonyos időablakod, hogy kifássaggal élj. Ha ezen időn belűl bizonyítható módon (tértivevényes postai levél, fax, személyesen beadott és érkeztetett dokumentum stb.) nem panaszolod be a számlát, akkor megindul a követelés behajtása.

Aki ismeri ezeket az eljárásokat, az tudhatja hogy legkésőbb az első fizetési felszóllítás után meg kell indokolnod, hogy miért tartod alaptalannak a követelésüket.

"Aztán ha bíróság lesz, vagy behajtó cég, meg ilyesmi, akkor csak élvezed a show-t, és a kellő pillanatban mutatod a papírt, hogy te már hónapok óta nem is vagy az ügyfelük."

Ha Bíróságra került az ügy, akkor a megfelelő időben elő kell adnod védekezésedet. Amennyiben "csak élvezed a showt" akkor később nem lesz rá lehetőséged előadni bizonyítékaidat, gyakorlatilag lemondasz a védekezés lehetőségéről.
Amikor már jogerőssé vált a követelés, mert FMH vagy az itélet jogerőre emelkedett, akkor már csak akkor menekülsz ha fizetsz. Úgy általában az nem járható út, hogy végigcsinálják az eljárást, és az itélet után előkerűlt bizonyítékodat lobogtatva megfelebbezed a végzést. Ezen esetben a mindíg meg fogják kérdezni, hogy miért nem került elő az eljárás korábbi szakaszában ez a "perdöntő" bizonyíték?

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

Ha az email nem számít hivatalos panasznak, akkor marad a posta, ennyi még belefér, előre kell készíteni pár másolatot, és mindig küldözgetni. (Innen kezdve azért ez már pofátlanság, mert bezzeg ha nem fizetek időre, rögtön megy a késedelmi kamat, de nekem a postán reklamálást senki nem fogja visszafizetni...)

A második részt félreértetted, nyilván még a tárgyalás közben lobogtatnám a papírt, nem a jogerős ítélet után. A lényeg az, hogy ha az ilyen barom cégek nem értenek a szép szóból, akkor nyugodtan citáljanak bíróságra, majd ott megvédem magam, de egészen addig ne nekem kelljen loholnom az igazam után, ha ezek az aktatologatók képtelenek a munkájukat végezni. Egészen addig nekem fáj, ha jogtalanul üldöznek, a bíráságtól kezdve már kicsit nekik is, és ezt lenne fontos éreztetni.

--
joco voltam szevasz

Nem kell loholnod sehova. Amikor megkaptad a számlát, fogod azt belerakod egy boritékba, leírod mellé a kisérőlevélben a szívfájdalmadat, aztán feladod a postán minimálisan ajánlva. Az esetek 99%-ban az illetékes kivizsgálja az ügyet, és vagy válaszol hogy Ő miért nem úgy gondolja, vagy elnézést kér és megoldja a problémát.

Nem kell a T-pontokba idegesen szaladgálni, nem kell a telefonos ügyfélszolgálaton sokadik helyre kapcsolgatni.

Szerintem ez a legegyszerűbb megoldás, nekem mindíg bejön így. Illedelmesen, idegeskedés nélkül többre megyek mint anyázva.

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

Nekem még ilyen problémám sosem volt, de ha lenne, akkor is próbálnék békésen nekiindulni, mint mindennek. Gyakorlatilag én is azt mondom, hogy halál nyugodtan vissza kell írni, és nem kell loholni semmiért. Az eltérés ott van, hogy szerinted ez megoldásra fog vezetni, de Homáron levő írások, meg eme poszt alapján ez nem működik, egyes cégekkel, ügyintézőkkel nem lehet zöld ágra vergődni. Végül is mindkettőnknek igaza van: ha tényleg megoldódik, ahogy te írod, akkor tök jó, ha meg tényleg a bíróságig eljut, ahogy velem elhitetik ezek az írások, akkor még jobb, mert akkor bele is lehet rúgni ezekbe a hülye büröktatákba :).

--
joco voltam szevasz

Ilyen a job security, maguknak gyartjak a munkat ;)

Bocs, hogy beleszolok, de az Invitelnek miert lett volna kotelessege, hogy a T-nel lemondja a szolgaltatasod?

----------------
Lvl86 Troll

tudtommal egy vonalon egy szolgáltató által nyújtott ADSL szolgáltatás üzemelhet (amiért a
szolgáltató fizet a T-nek - persze T területen, és akkor, ha nem T -től veszed igénybe).

így ha T-ről X-re vált a felhasználó, akkor
1) elvileg user automatikus felmondásával jár
2) uazért a szolgáltatásért nem illik 2x számlázni (usernek és partnerszolgáltatónak)

Ha tudsz rá módot, hogyan lehet 1 vonalon 2 ADSL-t üzemeltetni, akkor kérlek szólj.

Abban az esetben, ha netán hurokátengedésről is szó van (vagy számhordozásról) az noplána az ADSL automatikus lemondásával(kikapcsolásával) jár.

Csak azert kerdem, mert hasonlo szitum volt az Interware-val, domainek ugyeben. Volt egy domainem 2 evig, aztan mivel eleg hosszu ideig szartak magasrol, hogy mas lett a DNS1-2 es egyebkent is a lejarathoz kozelitett, atvittem egy masik regisztratorhoz.

Elvileg ott sem kellett volna kulon inteznem az IW-vel semmit, aztan megis jott szamla toluk. Ha jol emlekszem, a vege az lett, hogy ugyfelszolgalatra be, ugyintezonek elmondtam, hogy nagyon sajnalom, de ezert es azert az okokbol kifolyolag elvittem toluk a domaint es mivel veluk nincs dolgom veluk a szamlat se szeretnem befizetni. => papirok alair + sztorno szamla => orom boldogsag.

Persze ez picit mas, de azota szkeptikus vagyok az ilyen "nem kell kulon lemondani" dolgokkal.

----------------
Lvl86 Troll

Pár éve nekem is hasonló problémám volt az Invitel és a T-Home szolgáltatóváltásnánál, kb. egy hónapig telefonálgattam, személyesen bementem intézkedni, de mindig egymásra mutogattak.
Majd amikor már igazán elegem lett, írtam egy közös e-mailt az Invitel-nek a T-Home-nak és a Fogyasztóvádelem-nek ,hogy próbálják megoldani aproblémámat, pár óra mulva minden megoldódott.

A T-Home nekem sem a szívem csücske - épp ezért nem kicsit meglepett, amikor arról kaptam info-t, hogy a T-Home a villany(!) és gáz(!) árakból kedvezményt biztosít. Ezt mégis hogy?
Nos, a magyarázat megvan és roppant egyszerű: a T-Home immáron gáz- és villany szolgáltató is, így elegendő átregisztrálni hozzájuk és máris megvan a kedvezmény. Na? Ki rohan átregisztrálni? :-)

Öcsém supershop kártyát igényelt. Volt egy mező a papíron, hogy név, és valami utalás, hogy nem muszáj teljes nevet írni, vagy valami ilyesmi. A lüke beírta a nick-jét. Erre kiküldték a nick-jére a kártyát, a borítékon is az volt meg a kártyán dombornyomottan is :D.

**

Tavaly új albérletbe költöztem. A tulajnak is új volt a lakás, de igyekezett intézni az átírásokat. Az áramszolgáltatónál két teljes hónapig nem sikerült átvezetniük a mérőhelyet az új fogyasztóra. Egyszer kijött két faszi, és nemfizetés miatt egyszerűen leszerelték a villanyórát. Nem is voltam otthon, csak mikor mentem haza, sötét minden, az előtérből meg eltűnt az óra. Ez csütörtök este volt. Hívom a tulajt, aki pénteken bement ordibálni meg fogyasztóvédelmezni. Mindenki vonogatta a vállát, hogy hát igen, ezt tényleg elb@sztuk, de csak hétfőn tudunk menni, mert csak. Három napig gyertyánál hűtöttük a fagyasztó tartalmát.
Hétfőn aztán tényleg visszaszerelték és a számlák is szépen jönnek azóta.

-----
A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

Ilyen esetben illene némi kompenzációt adniuk, elvégre ők cseszték el. Szomorú, hogy ha te véletlen elkeversz egy számlát és nem fizetsz időre, akkor nyomják rá a késedelmi kamatot, de ha ők csesznek el valamit, akkor az bocsánatos bűn...

Szabadúszóknak egy kis pénz: Freelancer.com!

A tulaj kiharcolt valami minimális kártérítést, nekem meg nem kellett kifizetnem a beköltözéstől az új óra beszereléséig fogyasztott áramot (~2 hónap, 5 ropi). Levonva a tönkrement kaját is pluszban voltam + volt hőbörögnivaló pár napig :).

-----
A problémáim velem kezdődtek és utánam megmaradnak. Ez az én hozzájárulásom az Emberiség Nagy Művéhez.

Felhívtam őket, hogy nem kérem a szolgáltatásukat.. azt mondták kérvényt kell írnom levélben. Én úgy gondoltam hogy az anyjuk *csáját .. úgyhogy még 2x jeletzem mailban, és mégegyszer felhivtam őket, hogy nemérdekel mit képzelnek magukról.. nem fogok kérvényt írni, ha valami nem kell... egyszerűen innentől nem fizetem.
így egy hónapig még jött a net, s mivel nem fizettem, kikapcsolták, de azt az egy hónapot négy éve be akarják hajtani...
nem fogom kifizetni.

Az ÁSZF szerint a szerződést hogyan, milyen módon mondhatod fel? A nemfizetés esetén szolgáltató részéről történő szerződésbontás anyagi vonzatáról mit ír az ÁSZF? Ez utóbbit olvasd el, ugyanis a szolgáltató ezt alkalmazta veled, mint nem fizető ügyféllel szemben.

-1
Az gondolom fel sem merült benned, hogy a szolgáltatónál is lehet valami belső szabályzat, ami előírja, hogy az ügyfél kérésére milyen módon lehet megszüntetni a szolgáltatást. Ha az előírja a személyes vagy írásbeli módot, akkor az ügyfélszolgálatos nem tehet mást, hacsak nem akar a következő belső ellenőrzés alkalmával (vagy akár másnap) megismerkedni az a****s szex kellemetlenebb oldalával, valamint az új munkahely keresés örömeivel.
Egyébként meg elmondták, hogy mit hogyan, erre te csakazértse!

Ne kattints ide!

Azért az érdekes felállás lehet :) - szerintem az ÁSZF összetákolásánál azért ilyesmire ügyelnek (bízzunk benne). Ahol meg csak "copy-paste" ÁSZF van, ott valószínűleg nincs belső szabályzat. (Pld. Pirípótalsófélpuszta 2 fős internetszolgáltató cégének valószínűleg az is elég a lemondáshoz, ha a kocsmában két fröccs között odaszólsz a tulajnak, hogy "Hé, komám, holnaptól már nem kell a net...")

Ne kattints ide!

"így egy hónapig még jött a net, s mivel nem fizettem, kikapcsolták, de azt az egy hónapot négy éve be akarják hajtani...
nem fogom kifizetni."

Nem csak hogy azt az 1 hónapot fogod kifizetni, hanem az összes késedelmi kamatot eljárási és végrehajtási költségeket is. Magámszemélyt nem lehet "felszámolni", úgyhogy a nyakadban fog lihegni a végrehajtó kitartóan, és az 1 hónap szolgáltatási díj sokszorosában lesz benne. A végrehajtó 50e alatt nagyon meg sem mozdul, a földhivatali jelzállog jog bejegyzés szintén illeték köteles, a fizetési meghagyás is illetéket igényel. Megéri neked százezreket kidobni az ablakon?

---
Song of the 2nd Moon http://youtu.be/MSoAzONw-a4

En a bankoktol nem tudok megszabadulni. Amikor az Unicreditet lemondtam, meg tobb, mint 1 evig kuldtek felszolitast (1., 2., 3. szintu, vagy mi), hogy egyenlitsem ki a szamlat, meg kuldtek egyenleget is, pedig amikor szemelyesen voltam naluk, meg valami 70 forintot be kellett fizetnem, hogy minden ok legyen. Ennek ellenere meg kaptam szamlakivonatot.

Erstet is egy eve mondtam le ugy, hogy akkor bent maradt vagy 3000 forintom. Na most, folyamatosan kuldik ok is a szamlakivonatot, de mult honapban meg egy kartyat is legyartottak, igy minuszba fordultam.

Nem kell emliteni, hogy tobbszor probaltam mar elintezni telefonon meg egyszer szemelyesen is, azota is kuldenek.

Mindegy, a lemondast igazolo papir megvan :- ).

fapad

Externet T-home átszerződés ugyan ez a játék,pedig az Externet javasolta!Kb. három hónap alatt 10-10 mail ill. üf.telefon mindkét céghez utána Externet csekkek megszűntek.De nemrég az ált.szerz. módosításáról még tájékoztattak.
Telenor múltkor egy Ft-ról küldött csekket (átutalással fizetek nekik amúgy) a volt barátnőmhöz.
90 filléres kérdés: hogyan adnál fel egy 1Ft-os csekket?

Valamikor eleg nagy divat volt talan az Elmunel, vagy valamelyik mobilszolgaltatonal, hogy kikuldott olyan csekkeket, ahol a postakoltseg tobbe kerult, es mivel sokan nem foglalkoztak vele, nem fizettek be, es kamattal, meg mindennel egyutt igy lett a 20 forintos csekkbol nehany ezer. Legalabbis valami ilyesmi remlik, de FIXME.