Nálunk a Home Office tevékenység végzése alatt ... kell tartózkodni.

Címkék

Léteznek olyan helyek, ahol a csalások kiszűrése érdekében a Home Office tevékenység ideje alatt kizárólag a bejelentett lakhelyen lehet tartózkodni. Vagyis nem lehet például a Home Office tevékenységet az ország másik végén élő rokonnál látogatóban, szállodában, hajón, Mekiben, parkból, edzőteremből vagy egyéb helyen/helyről végezni.

Nálatok ez hogy van?

Választások

Hozzászólások

Akiknel ellenorzik, azt hogy kell elkepzelni? Gyakrolatilag ha nem csinalsz hulyeseget, akkor lehetetlen lebukni. Nyilvan ha sibalesetet szenvedsz, mikozben allitolag HO-ban vagy, az bukta.

Vagy kapsz egy közl. bírságot a cégautódra. Vagy a vezérigazgató összefut veled az Árkádban. Vagy egy rosszindulatú kollégád felnyom. Vagy gyerekzsivajos madárcsicsergés hallatszik a teams meetingbe. Vagy ...

De ezek felmerülhetnek egyáltalán? Van, aki HO-ban kummant?!

trey @ gépház

amikor elvileg az ország másik felén dolgozott :).

Ez a tortenet arrol szol, hogy a kollega X helyen volt amikor Y helyen kellett volna legyen (nem tudom melyik volt az "otthon"), jo sztori, de nem illik a kepbe.

Ha valaki X helyen otthonrol dolgozik es ott osszefut a fonokkel annak nem kellene kovetkezmenye legyen. Mondjuk lehet a konditerem kicsit extrem ebben a helyzetben, de siman indokolhato is ha elfaradt mentalisan egy problema megoldasa kozben, miert ne mehetne le kondizni egyet felfrissulni ha ez segit?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Vannak érdekes esetek. Olyan szabály is volt (van?), hogy ha betegállományban van valaki, akár járóbetegként, abban az időszakban nem mehet külföldre (orvosi ellátás természetesen kivétel). Nos előfordult, hogy betegállományban voltam, de ki kellett mennem Bécsbe (mellesleg munka miatt), és ott futottam össze egy beosztottammal, aki szintén betegállományban volt :)

Vagy kapsz egy közl. bírságot a cégautódra. Vagy a vezérigazgató összefut veled az Árkádban. Vagy egy rosszindulatú kollégád felnyom. Vagy gyerekzsivajos madárcsicsergés hallatszik a teams meetingbe. Vagy ...

Ez erosen fugg a munkakortol, szerintem olyan munkakorben ami otthonrol is vegezheto nehez lenne indokolni, hogy miert nem mehetsz le az Arkadba venni egy guriga WC papirt ha otthon elfogyott. Attol meg a melo el lesz vegezve.

Ha egy ejjeliorrel fut ossze ejjel a kocsmaban ott mas a helyzet, viszont azt a melot nem lehet otthonrol vegezni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Más meg szopjon majd vele.

Nem tudom az jobb-e amikor majd egy kieges utan kell jarnia agyzsugoritohoz (vagy mas miatt 40 evesen). Ertem, hogy a munkaltatonak idealis, de a masik oldalt is nezzuk meg. Nem muszaj a ket vegletben gondolkodni, valoszinuleg van kozeput.

Amikor meg a munkahelyen nem az van, mint amit otthon megszokott (csettintésre ugrik két vagy több balfasz), akkor megy a duzzogás :D

A felek meg tudjak ezt egymassal beszelni es ha nem mukodik a munkaszerzodesek nem orok eletre szolnak, nem latom a problemat :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Bár elsőre értem a meglepődést, de egyébként valójában mi a konkrét probléma azzal, amit a kiscsaj csinál? Mert egyébként úgy tűnik, hogy speciel pro-aktívan dolgozik, diktálná a tempót, míg a főnök azzal van elfoglalva, hogy miért nem az asztalánál teszi. Miközben ha nem kell hozzá éppen gép, akkor mi baj a telefonnal? Látszik, hogy végig van gondolva, van neki még valami állványkája is. Én is szoktam ilyet néha akár csak az ebédlőasztaltól, vagy uram bocsá a kanapéról, ha épp nincs kedvem a monitorba bámulni, valójában nem rohadt mindegy, hogy hol van?

Összességében ha magamba nézek, én inkább azt választom, hogy dolgozzon, és legyen aktív, leszarom a körmöst*, mint a sok az asztalánál levőt, aki ül a muteban, aztán ha kérdezel valamit, akkor jön a fél perc nyögdécselés, amíg hallod, hogy próbálja összerakni, hogy mi a fasz is történhetett, az "őőőő szorri i zoomed out a bit", vagy a bekopogó billentyűzet, mert ő persze közben dolgozik valamit a hülye meeting helyett (aztán majd csodálkozik majd később, hogy ja, hogy ezt megbeszéltük, ja).

* az egyetlen valódi bajom ezzel az egésszel, hogy a körmös néninek nincs semmi köze egy megbeszéléshez, ahol alapvetően a cég belső dolgai hangzanak el.

A munkatársai arcát kellene megnézni. 🤔 🤭

És a kollégák arca mennyiben mérvadó?

Valószínű, hogy a bullshit-bingós kolleginán röhögnek. Nagy munkaerő lehet a reakciók alapján :D

Az, hogy a meló milyensége egyébként milyen, az szerintem erre egy merőleges kérdés. Én a "biztos lógóst" challengeltem megy egy kicsit, hogy valójában ebből a snittből nem igazán lehet ezt levezetni.

A snittből szerintem nem lehet megtudni, hogy a csaj egyébként jó munkaerő-e vagy nem.

Az viszont egyértelmű, hogy volt egy szabály (munkaidőben légy az asztalodnál), amit nem tartott be. Tudott róla, de úgy döntött, hogy nem kell azt betartani. A főnöke meg nem értett ezzel a döntéssel egyet.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A snittből szerintem nem lehet megtudni, hogy a csaj egyébként jó munkaerő-e vagy nem.

Hát trey szerint igen :)

Az viszont egyértelmű, hogy volt egy szabály (munkaidőben légy az asztalodnál), amit nem tartott be. Tudott róla, de úgy döntött, hogy nem kell azt betartani. A főnöke meg nem értett ezzel a döntéssel egyet.

Tényleg egyértelmű? Mármint egy ilyen snitt után szerintem kb ekvivalensen hihető a "lógós picsa körmözni jár, szarik az egészre" meg a "kisfőnök szerint kötelező az asztalnál ülni, mert szerinte csak, miközben meg nem, és most jöt rá...".

ezzel mi a probléma ha a munka amit rábíztak el van végezve?

Tehát, ha meg van határozva, hogy a HO kizárólag a HU-9000 Budapest, Péló utca 2, fszt. 1. szám alatt tölthető, rugalmasban és a törzsidő 8:00-tól 14:00-ig tart, akkor ha te 10:00-kor a műkörmösnél vagy, az szabálytalan. Mert a törzsidő alatt a telephelyen kell tartózkodni, munkavégzés céljából.

trey @ gépház

Ez a napi 8 órából 6 óra törzsidő, a 2 pedig rugalmasan tölthető. Vagyis, ha 15:00-kor a körmösnél vagy, akkor az esetleg elfogadható. Ha mondjuk közben dolgozol (LOL). Vagy, ha a kieső időt rugalmasban ledolgozod utána.

Ez már ízlés kérdése.

Valószínű a fenti videón nem volt az se elfogadható, ha kirúgták miatta.

trey @ gépház

Nem fogja érteni.

A munkáltató nem munkát vesz, hanem munkaidőt. A munkát ő adja. A munkáltató feladata, hogy ez idő alatt a a maximumot kihozza a munkavállalóból. Aki munkát/szolgáltatást/terméket értékesít és nem időt, az a vállalkozó. Többiek alkalmazottak.

+1, ez szerintem barkinek vilagos (lehet), de az eredeti szavazasban meg nem volt torzsido, meg fix munkaido, meg mittudomen. Ezek kesobb lettek belekeverve. 

Nalam peldaul nincs fix munkaido, nincs torzsido, nincs semmi ilyesmi => leszarjak, mikor dolgozom, meg azt is, hogy honnan. A gyakorlatban persze az sem erdekel senkit, hogy hany orat dolgozom, amig a foni elegedett a munkavegzesemmel, de adunk a latszatra, a szerzodesben persze 40 ora van.

Nem később lettek belekeverve, később derült ki, hogy a munkavállalók egy része a saját munkaszerződésével sincs tisztában, el se olvassa. Azért egy felnőtt embernél feltételezzük, hogy olyasmit ír alá, amivel tisztában van (felmentés: svájci frank sérültek).

trey @ gépház

Nalam peldaul nincs fix munkaido, nincs torzsido, nincs semmi ilyesmi => leszarjak, mikor dolgozom, meg azt is, hogy honnan. A gyakorlatban persze az sem erdekel senkit, hogy hany orat dolgozom, amig a foni elegedett a munkavegzesemmel, de adunk a latszatra, a szerzodesben persze 40 ora van.

Ja, csak ezt nem Home Office-nak hívják (akkor se, ha közben otthon vagy), hanem kötetlen munkaidő-szerűségnek.

A Home Office azt jelenti, hogy pont ugyanúgy dolgozol, mint az irodában, csak nem kell reggel bemenned, meg nem kell este hazamenned. Otthoni irodában vagy, az ottani erőforrásokat használod, ezért is járhat rá költségtérítés (persze kell hozzá egy távmunka-szerződés és akkor már az sem klasszikus Home Office). Nem azt jelenti, hogy közben te napi 4 órát a kondiban töltesz és a bickó gépről Teams-ezel, a hátteret kitakarva, zajszűrős fülessel. Ahogy itt írták.

trey @ gépház

Ez nekem is. De nem is ezekről van itt szó. Én kollégáim úgy mennek Home Office-ba, hogy ha onnan terepmunka van, akkor szó nélkül, azonnal indulnak. Műkörmöstől (bár még nem voltam, de sose lehet tudni) ezt elég nehéz levezényelni.

trey @ gépház

A kötetlen munkarend-et azért nem keverném a rugalmas munkaidő-vel egy munkaszerződésben. Az elsőt akkor írja bele a szerződésbe a munkáltató, ha nem akar a dolgozónak túlóráért, készenlétért, ügyeletért plusszban fizetni. Akkor sem, ha ezeket a munkavállaló számára átengedett munkaidő-beosztás ellenére a munkáltató fogja meghatározni és megkívánni.

A kettő nem zárja ki egymást. Van kötetlen/kötött/rugalmas/whatever munkaidő, és van HO/vegyes/munkahelyi munkavégzés. Aztán ebből nyugodtan lehet Descartes-szorzatot csinálni. Viszont ha egyszer a kérdés a HO-ra vonatkozott, akkor felesleges a munkaidő-kérdést belekeverni. De ha már belekevertétek, felesleges egy HO kérdést a munkaidővel ledorongolni és viszont. Nekem pl. kötetlen munkaidőm van, és minimum 40%-ban kell a munkahelyen tölteni a munkaidőmet. HO-ban a munkavégzés helye nincs munkaszerződésben szabályozva, ettől tök függetlenül nekem otthon van a munkahelyem, de van kolléga, aki az aktuális helyzettől függően otthonról vagy a balatoni nyaralójából dolgozik.

Valószínű a fenti videón nem volt az se elfogadható, ha kirúgták miatta.

A (gondolom) főnök azt mondta, hogy az az elvárás, hogy az íróasztalodnál legyél. Ő meg nem ott volt, szóval láthatólag ez nem volt elfogadható. Mondjuk azt nem tudom, hogy kirúgták-e vagy csak leszúrták.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Értem amit írsz, de kérdésem van:

Nekem azt hiszem, egy helyen volt törzsidő megszabva, amikor mindenkinek az irodában kellett tartózkodnia, és ott az indoklás az volt, hogy így lehet bizosítani azt, hogy bármelyik munkatárshoz előzetes egyeztetés nélkül oda lehet menni és meg lehet velük beszélni ezt-azt.

Ebben látok is logikát.

Abban mi a logika, ha valaki otthonról dolgozik, akkor csak a megadott címen lehet törzsidő alatt? Mi ebben az érték a cég számára?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Abban mi a logika, ha valaki otthonról dolgozik, akkor csak a megadott címen lehet törzsidő alatt? Mi ebben az érték a cég számára?

Biztositas, munkahelyi balesetek kezelese, health & safety eloirasok, munkaugyi perek, stb.

Nem tudom, ebbol mennyi a valos problema, de gondolom ilyesmi iranyba kell tapogatozni.

OK, de ez hogy kapcsolódik a törzsidőhöz? Ha törzsidőn kívül lehetsz máshol, akkor ezt nem érzem elég erős érvnek.

Azt, amit mások mondtak, hogy rugalmas munkaidőben de csak fix helyről dolgozhat ezek miatt, amiket mondtál, azt értem. A törzsidő részt nem értem, azt, hogy mondjuk 10 és 14 óra között nem hagyhatom el a lakást.

Persze attól, hogy nem értem, még lehet, hogy tényleg az a megoldás, amit írsz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ez így van, csak az egyesekbe benne van a törvény írója is :)

(3) Eltérő megállapodás hiányában a távmunkavégzés során

a) a munkáltató utasítási joga a munkavállaló által ellátandó feladatok meghatározására terjed ki,

Vagyis az alapest az, hogy nem határozza meg a mikort. Imho ez nem ennyire fekete-fehér (mert a tv elég fos, pl nincs az az utasítási jog rendesen explicit definiálva), de pont emiatt pl az én szerződésemben bizony benne van, hogy az MTtől eltérően a cég határozhatja meg a munkaidő beosztást.

Szerintem te

En? Ha idezel egyertelmubb mint azt nezni melyik hozzaszolas van abban az oszlopban ahol az enyem, nem tudom maskepp lehet-e latni ki mire valaszolt.

Szerintem ha pl. ebedszunetben nem eszel, hanem elmesz kondizni vagy vasarolni ugyan mindegy, nem? Ha nem ebedszunet, de a melot csinalod es a fonok nem b*sztat, akkor siman elintezhetsz olyat ami fontos. Be is lehet jelenteni pesze a fonoknek, de elvileg nem kellene erdekelje ha fel oraig nem melozol munkaidoben, mert valamit el kell intezned (esszeru hatarokon belul es nem rendszeresen).

Egyébként a rugalmas munkaidőben is lehet olyan törzsidő, amikor a telephelyen (HO esetén a HO-ban) KELL tartózkodnod.

El tudom kepzeni, ha ugyfeleket fogadsz, telefonos ugyfelszolgalatos vagy es hasonlok, de ha mondjuk programozol akkor HO-ban siman megteheted hogy felkapod a gyereket az ovibol ha az asszonynak valami kozbejon.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Meglepetést mondok: van munkahely, ahol a kártyás rendszerben létezik a "magántávollét" opció. Boltba menést - ha az nem ebédidő alatt történik - illene magántávollétre húzni. És nem számít bele a ledolgozott munkaidőbe.

A láncbagósokat meg nem véletlen nézik ferde szemmel. Velük kár takarózni.

trey @ gépház

van munkahely, ahol a kártyás rendszerben létezik a "magántávollét" opció

Van, nalunk mondjuk rugalmas munkaido van. Ez egy juttatas, ha ugy vesszuk. Marmint en juttatom a cegnek.

Peldaul siman beulok este egy callra amerikaiakkal, ahol a nyugati parton 9 oraval mogottunk vannak, es nem picsogok, hogy muh' munkaido. Megcsinalom, mert a munkam resze. Nyilvan, ha felszerelnenek egy kartyas idomerot, akkor minden nap 15:59-kor lent varnam a negy orat a forgovillanal, hacsak nincs a kezemben a hivatalos papir az elrendelt tulorarol.

Az a jo abban, ha vannak eladhato skilljeid, hogy nem feltetlenul muszaj csicskanak lenni, es bevallalni mindent gecizest. Persze ez meg valtozhat, ha az AI elveszi a munkankat, de addig hadd elvezzem ki!

A láncbagósokat meg nem véletlen nézik ferde szemmel.

Kevesebb fizut kapnak? Vagy le kell dolgozniuk a kummantast? Mert ha egyik sem, akkor a loteri kutyat nem erdekli, hogy hogyan nezik oket.

Kevesebb fizut kapnak? Vagy le kell dolgozniuk a kummantast? Mert ha egyik sem, akkor a loteri kutyat nem erdekli, hogy hogyan nezik oket.

Nekem szerencsére nincs ilyen közvetlen munkatársam (akinek van, az küzdjön vele, hajrá!), de hallottam innen-onnan, hogy a "na, akkor kit küldjünk el?!" leépítéskor lista vezetői 🤷‍♂️ Ugyanis ezek általában nem a munka hősei, inkább a pletyák királyai/kiránynői :D

trey @ gépház

én vettem már részt korábban ilyen cigi partyban kíváncsiságból. azt mondták, hogy odakint hangzanak el az igazán fontos bennfentes információk. közös cigi és közös ebéd közben lehet információhoz jutni. 

spoiler: nem hangzottak el fontos információk, unalmas, semmit mondó pletykálkodás meg faszkodás ment. a fontos információk a meetingen hangzanak el, vagy miután ha érdekel egy infó megkérdezed az illetékest. :D 

nekem egyébként ettől a jelenségtől hányingerem van. sose megyek vezetőkkel ebédelni. a munkámat értékeljék, ne azt hogy mennyire tudok pincsi kutyaként utánuk mászni mindenhova. ismerek ilyen embert, nem látom hogy működne a recept.

mielőtt valaki félreérti: azzal nincs bajom ha tényleg kialakult a vezető és beosztott között egy olyan emberi kapcsolat, hogy szívesen mennek együtt ebédelni. 

A közvetlen főnök fölötti szint a nagy multiknál szinte mindenhol olyan, h. az ember inkább kikerülte azt a részét a kajáldának, mintsem oda kelljen ülni azokhoz a nagy emberekkel egy asztalhoz. Kínos vigyorgás a szar erőltetett vicceken, általában feszengés, mielőbb szabadulni akarás. A beszélgetésbe úgysem tudsz bekapcsolódni szinte soha, mert legalacsonyabb szintű irodai melós rabszolgaként azokban a témákban (átszervezések, büdzsé és más nagyvállalati kibaszottul izgalmas dolgok) te nem vagy járatos, Te nem kapod meg azt az infót amit éppen kitárgyalnak kaja közben. Biodíszletként ott vigyorogni egy olyan beszélgetésnél, amihez nem tudsz hozzászólni 1 szót sem (nem azért mert te egy idióta vagy, hanem mert tőled ezeket a témákat normál esetben elfedik) elég kínos élmény a sokadik alkalom után.

A közvetlen főnököknek persze muszáj volt jó pofát vágni, mert ezekkel a népekkel voltak napi szintű (elnyomotti) viszonyban.

Persze aki seggnyalással próbált feljebb jutni, az látványosan mindig ment oda dörgölőzni ebédkor. Van akinek bejött, másoknak nem.

Normális esetben a munkavégzés körülményei definiáltak. Aki ezt nem tudja teljesíteni az menjen be az irodába. Aki nem akarja teljesíteni az ne dolgozzon ott. Nekem még úgy tanították, hogy a munkavégzés első lépése, hogy munkaképes állapotban felveszed a munkát. Ha olyan helyen vagy ami erre nem alkalmas, vagy olyan állapotban vagy ami nem tesz alkalmassá, akkor nem tudod felvenni a munkát.

 

Simán beleférhet, hogy a tengerparton dolgozol, de ezt szerintem érdemes tisztázni. pl. a gyerek ottalvós táborban lesz, és valami miatt a közelben szeretnék lenni ha gond van (pl. időnként elájul), akkor megbeszéljük, hogy egy szállóból leszek egy hétig. És ezzel nincs semmi gond. Ha fogod magad és lelépsz az alpokba túrázni, és senkivel nem beszéled meg, hogy a hallból leszel és jobbára csak DM-en, az gáz. Vagy elmentél pecázni, és a tóparton dolgozol. És még ez is beleférhet, mert van olyan időszak amikor ez elég, van amikor viszont nem. Szerintem érdemes tisztázni.

Lehet ezzel játszani, csak szerintem nem érdemes. A home office egy olyan helyzet ami legtöbb esetben win-win ... lehetne!

 

Páromnál a HO helyszínt le kellett fotózni, és egy testület a policy alapján mindenkinek elbírálta, hogy megfelelő, vagy sem. Elvben kijöhetnek ellenőrizni, de erre még nem volt példa. Neki hivatalosan csak a lefényképezett hely a HO. Ergo nem dolgozhat máshonnan. Ahhoz is külön engedély kellett, hogy a céges csapatépítőre az ügyeletes gépet vihessen, és azt a 20 percet amit el kellett látnia azt onnan tegye meg.

Nekünk az van kiadva, hogy nyilvános helyen nem végezhetünk munkát, mert a monitorok betekintés biztonsága nem garantálható, ezért a titoktartásiba nem fér bele.

Páromnál a HO helyszínt le kellett fotózni

Na de mit fotoz le es minek? Az utcat/hazszamot vagy a HO helyszin berendezeset? Szerintem egyik sem szamit.

Nalunk annyi van kiadva, hogy stabil internet legyen ha nem otthonrol van a HO, ne legyen az, hogy "nem tudok melozni mert sz*r a wifi" meg ilyenek. A berendezes senkit nem erdekel.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Na de mit fotoz le es minek? Az utcat/hazszamot vagy a HO helyszin berendezeset? Szerintem egyik sem szamit.

Amíg nem került be a távmunkavégzés, mint fogalom az MTbe, addig csak ilyen kiküldetésként vagy mi a pöcsként lehetett csinálni, és erősen az volt a konszenzus HR/jogász körökben, hogy olyankor a munkáltató felelőssége, hogy a helyszín meg az eszközök megfelelőek legyenek és pl a tűzvédelmi szabályok be legyenek tartva, ezeket igyekeztek parpírozni, mert különben majd jön a mindenféle pereskedés, meg az olyan mókák, hogy ha hanyattesik a gyerek játékán budira menet, akkor az vajon munkahelyi baleset-e, meg ha megfullad a gázszivárgásba, mert nincs egy fosott co érzékelője, akkor az a cég hibája-e (ezek ugyan elég hajmeresztőnek tűnnek, de a valóságban sajnos reális forgatókönyvek).*

Még bőven covid előtt mikor a nagy multi munkahelyem kitalálta, hogy megcsinálják az otthoni munkavégzést rendesen, akkor ott is olyan süldő faszságokat sikerült leírni, hogy csak na.

Mikor kitört a covid, akkor pl a jelenlegi helyen is kértünk fényképet, egyrészt ezért, másrészt meg azért, hogy egyébként tényleg feltűnjön, hogy ha valakiről kiderül, hogy hát baszki, kurvára nem alkalmas otthon a melóvégzésre semmi, mert pl csak egy ablaktalan dohos pincehelység lenne, akkor kiderüljön, és a cég effektív tudjon is vele valamit kezdeni: akár eszközzel, akár azzal, hogy kap bent elkülönített helyet (Igen, ez némileg nem felnőttnek nézés, ezzel együtt én simán megvettem azt, a boss nem akart senkivel se kibaszni se)

*egyébként szerintem a fájdalmas limiteket nem változtatta meg az az egy paragrafus igazából érdemben, és továbbra is lehetne szart pofozni bíróságon, de tény, hogy annyi most már bent van, hogy alapesetben az ellenőrzési jog "számítógépenre" korlátozódik, de az összes többi imho ugyanaz, csak most már ~mindenki leszarja, beleírják a szerződésbe, hogy otthon van, azt csoki.

...mert nincs egy fosott co érzékelője, akkor az a cég hibája-e (ezek ugyan elég hajmeresztőnek tűnnek, de a valóságban sajnos reális forgatókönyvek

Na jo, de ezek hogy derulnek ki nehany fenykepbol? Gondolom nem helyszineleshez hasonlo "minden szogbol lefotozok mindent" tipusu anyagot kertek, de ha megis, akkor honnan derul ki, hogy pl. a CO erzekelo egyaltalan mukodik-e? Az eves tuzvedelmi bejarasrol szolo jegyzokonyvet is kellett mellekelni a fenykepekhez? :)

mert pl csak egy ablaktalan dohos pincehelység lenne

Azert ez elegge eros pelda (minimalis valoszinuseggel), aki magatol valaszt ilyet az iroda helyett annak nem sok sutnivaloja van :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Na jo, de ezek hogy derulnek ki nehany fenykepbol? Gondolom nem helyszineleshez hasonlo "minden szogbol lefotozok mindent" tipusu anyagot kertek, de ha megis, akkor honnan derul ki, hogy pl. a CO erzekelo egyaltalan mukodik-e? Az eves tuzvedelmi bejarasrol szolo jegyzokonyvet is kellett mellekelni a fenykepekhez? :)

Valószínűleg nem csak a fénylépek voltak, hanem valamiféle kitöltendő, aláírandó is, amin ezek bizony rajta vannak, nálunk pl valami kockázatelemzési űrlap volt (és asszem erre talán vmi előírás is volt akkortájt). Aztán most, hogy van már hely, ami alapján lehet szerződni, abba bele tudták írni viszonylag egyszerűen, hogy a te felelősséged a környezet.

Azert ez elegge eros pelda (minimalis valoszinuseggel), aki magatol valaszt ilyet az iroda helyett annak nem sok sutnivaloja van :)

Persze, ez nyilván sarkított példa, de olyan simán előfordul (konkrét ismerős beosztottja), aki kb azt mondta, hogy hát a kanapénak az a sarka, asztal nincs, majd ölbe veszi a lapost.

aki magatol valaszt ilyet az iroda helyett annak nem sok sutnivaloja van :)

Ez így van, de egyrészt amikor épp az a helyzet, hogy egy országgal közlik, hogy márpedig mindenki otthon marad, akkor kellően nagy számú emberből lesz olyan, aki egyébként ijedt/pánikol/hülye és nem szól, hogy kurva para a helyzet alapvetően, jobban mint business as usualban. Illetve hát az van, hogy ha ez meg van csinálva, akkor a cég egyenesebb arccal tudja mondani egy vitás helyzetben, hogy ő bizony elvárható gondossággal járt el. Illetve ha trey szemléletét szereted: eleve lehet látni, hogy melyik fasz akar kizárólag lógni. :)

Gondolom nem helyszineleshez hasonlo "minden szogbol lefotozok mindent" tipusu anyagot kertek

Nalunk kellett egy 360-as panoramakep a szobarol, egy kozeli az iroasztal es kornyekerol (szek, asztal, kabelek, stb.), egy a kismegszakitokrol, es meg egy amire nem emlekszem.

Persze ahhoz minimum varazslonak kell lenni, hogy ebbol megmondd, hogy ez tenylegesen az en otthonom-e.

amiről nekem van közvetett tapasztalat (családtag, barát) ott IP log-olás történik és részleges szűrés is. pl.
– WorldQuant-nál elég szigorúan nézik a belépést, alapból azt kérik, hogy otthonról történjen a munkavégzés (főként biztonsági okokra hivatkozva), már a másik országból történő munkavégzést sem igazán támogatott.
– PayPal írországi részlegénél az adózás miatt ragaszkodtak/ragaszkodnak az országon belüli munkavégzéshez és az ott töltött napok száma az ami számít.

Nekem volt olyan, hogy betegállományban voltam. Nem otthon, egyedül, hanem a nagyszüleim lakásában, pár utcával odébb. Ágyban feküdtem végig, nagyi főzött teát, stb.

Aztán a főnököm jött, hogy bizonyára csaltam, mert valaki kijött a házunkhoz, de senki nem nyitott ajtót, amikor csengetett.

Szóval gondolom így. Valaki házhoz jön, és ellenőriz. Mondjuk nem értem, mi értelme, hogy nem lehet akárhonnan dolgozni, de whatever.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

oke, de ahol a cégen belül erre basszak el az időt az red flag. plusz az alap bizalmat nem kapja meg az ember akkor viszlát. ha táppénzen vagyok én nyilván rohadtul elvezem hogy haldoklok, kevesebb fizetést kapok és még gyógyszerekre is elmegy a pénz. jó buli, lucky me. :D (eletemben 1 hetet voltam táppénzen)

A cég.

Amúgy nem fekvőbeteg voltam (úgy értve, hogy nem voltam ágyhoz kötve). Valami influenza szerű cucc volt, fejfájás, általános gyengeség, torokfájás, köhögés. A körzeti orvos antibiotikumot írt fel, kiírt betegállományra és kb. 1 hétig maradtam otthon.

Az az én választásom volt, hogy ágyban pihenek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Múlt nyáron egy vízparti kávéház tetőteraszán voltam HO-ban majdnem minden nap. Mivel a Standup-ok mindig abban az idősávban voltak amikor alig voltak rajtam kívül, így azokkal sem volt gond. Egyébként zajszűrős mikrofont használok, de a Teams saját zajszűrője alapból is hatékony. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

kizárólag a bejelentett lakhelyen lehet tartózkodni

Börtönről van szó? Ha jól sejtem, megint összekeveredett a "lehet" és "szabad". (Avagy lakott területen is lehet 150-nel menni, csak nem szabad. :) )

Ha már elérte az alkoholista státusz, amit sörrel is el lehet ha rendszeres, akkor az elvonási tünetek miatt lehet, hogy valóban rosszabbul menne sör nélkül neki. :-D

Az mondjuk kemény, hogy elmondása szerint az egyetem szokott rá erre, mert kicsit bealkoholizálva jobban mentek a vizsgái, úgy legalább azt nem felejtette el a stressz miatt amit megtanult rendesen. Persze, lehet csak szájhősködik. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Az orvostársadalomban is szép számmal vannak alkoholisták. :-) De ismerek absztinens, eredendően teljesen alkalmatlan orvosokat is. Ijesztő, hogy szakzsargonban olyanok vannak mint "rajta felejtette a szeren". Romániában végzett orvosok érezhetően egy gyengébb szakmai minőséget képviselnek. Van köztük olyan, aki kórházi sebészből váltott háziorvosi praxisra. A vélelmezhető okok miatt én nem mernék bemenni páciensként a rendelőjébe. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Előző cégnél papíron csak otthonról lehetett dolgozni, jött is ki az elején két szakértő aki ellenőrizte a körülményeket, de utána soha többet.

Jelenleginél semmi nincs kikötve, sose ellenőriztek és semmi olyat nem írattak alá amiben ez megjelent volna.

Szerkesztve: 2024. 04. 25., cs – 11:55

Meg nem mondom pontosan mi van a policyban, de amig Magyarorszagon belul van addig nem erdekel senkit.

Kulfold is szoba johet, de ott mar vannak megkotesek, meg ott nyilvan elore le kell papirozni stb.

I hate myself, because I'm not open-source.

Beleírták a munkaszerződésbe kovid közepi update-kor h. csak magyarországi, a hr-nél leadott cím lehet a home office. Azon belül is egy 6m²-es, munkavégzésre alkalmas hely. A munkahelyi baleset is csak akkor jár 100% táppénzzel, ha abban a szobában történik.

Utolsó mondatot természetesen nem kötötte a mostani munkáltatóm az orromra. Egy korábbinál évente jött ki hozzánk az irodába egy munkabiztonsági előadó faszi (hatalmas forma volt, mindenki azonnal indult a tárgyalóba ha aznap épp bent voltak és ő jött az éves előadásra). Na ő leadta kb. minden évben, amit munkaügyben és foglalkozási balesetek témában egy alkalmazottnak tudnia kellene, csak egy tróger munkaadó sem veszi idehaza erre a fáradtságot. A melós meg nem szokott magától utánanézni ezeknek, csak ha már megtörtént a baj. Ha meg nem jelenti le hivatalosan a balesetet, talán 24 órán belül, akkor elúszott a 100% táppénz lehetősége, talán 60% lesz így.

Még csúnyább, ha a főnököd rábeszél még a lejelentés előtt h. "ugye te aznap épp szabadságon voltál, mikor a baleseted volt?". Mert bizony akkor se jár a 100% táppénz.

Szóval sok hasonló témában és való életbeli témával illusztrálta mikkel érdemes egy alkalmazottnak tisztában lennie, amiket a munkáltatód amúgy elsunnyog.

Szóval sok hasonló témában és való életbeli témával illusztrálta mikkel érdemes egy alkalmazottnak tisztában lennie, amiket a munkáltatód amúgy elsunnyog.

Ezt nem értem. Ha benne van a munkaszerződésedben, amit aláírtál, de nem olvastál el, akkor az elsunnyogás a munkaadó részéről?

trey @ gépház

Nem, csak az Mtk minden passzusát kevesen olvassák végig, mikor elkezdik a munkás 30-40 évüket. Illetve még kevesebben állnak neki januárban megnézni mi változik évente az Mtk-ban ami érintheti az ő munkakörnyezetüket. Az előadó kb. egy munkajogász alaposságával mesélt el tucatnyi esetet, ahol ha nem vagy tisztábam az Mtk. adta jogaiddal és lehetőségeiddel, a munkáltatódtól nem kapsz ilyen jellegű jogi segítséget. Mert ők meg sok esetben ellenérdekeltek h. neked ezeket elmondják. Akkor meg rohanhatsz jó sok pénzért munkaügyes ügyvédhez az eset bekövetkezte UTÁN. Aki lehet h. azt fogja mondani h. elbasztál valamit az ELEJÉN a protokollban, így már nem biztos h. te nyered a pert.

Itt a home office-al kapcsolatos gyakorlati tudnivalók csak 1 volt a sok téma között.

A jog azt mondja h. a munkavégzés helyét pontosan meg kell jelölni a munkaszerződésben. Ha ez otthoni lakcím, akkor azt. Otthon ráadásul még az egész lakásod sem lesz automatikusan a munkavégzés helye, hanem csak 1 előre jól definiált szoba. Itt jön be az összes formai követelmény: 6m²-es minimum hely, legyen internet kapcsolat, tűzoltó készülék, megfelelő asztal, ergonomikus szék és az összes többi marhaság. 

Ehhez képest az h. a vidéki nyaralóból v. az elkummantott hétközbeni nyaralás helyszínéről dolgozol, az mind ilyen hallgatólagos összekacsintós megegyezés. Senkit nem érdekel.

Amíg nincs egy baleset. Ahol a munkáltatód akkor egyből azt mondja h. nem fizeti a 100% táppénzedet mert bizonyíthatóan nem otthon voltál. A melósnak meg be kellene bizonyítania h. a legálisan megegyezett homeoffiszban tartózkodás helyszínén (nem otthon a lakásban VALAHOL, hanem csakis abban a szobában, ami előtte le lett papírozva) történt a baleset.

Kollégám HO-ban a fürdőszobában csúszott el

Ha a fenti 6m2-es dolgot jol ertelmezem ez nem munkahelyi balesetnek szamitott. Gondolom ha (HO-ban) a WC-ben esik el az sem hacsak nincs egy WC a 6m2-ben. Erdekes...

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

A kapcsolódó helyiségeket is bele lehet venni a folyosóval együtt a HO munkavégzés hatálya alá, szóval ha a fűrdőszoba / wc rajta volt a listán, akkor lehetett az munkahelyi (üzemi) baleset is. 

Ezért nem szerette kovid előtt egyik mumkáltató sem beleírni a munkaszerződésbe az otthoni munkavégzést, mert seggfájás lett volna nekik ezekkel amiket fentebb írtam mind foglalkozni a szükséges mértékben.

Az egyik legnagyobb paradigmavaltas* az eletemben az volt, amikor elhataroztam, hogy innentol ha beteg vagyok, akkor beteg vagyok. 37.5 fokos hoemelkedes? Tappenz. Egesz napos pihi. Szarok bele, az egeszseg fontosabb. Szerencsere eleg ritkan vagyok beteg, talan 3-4 eve voltam tappenzen utoljara.

* Nyilvan ez kisertetiesen egybevagott azzal az idoszakkal, amikor arra is rajottem, hogy mar eleg penzem volt ahhoz, hogy a tappenzes fizu ne erdekeljen.

nem csak magunk miatt maradunk otthon betegség esetén, hanem azért is, hogy a munkatársakat ne fertőzzük össze. minimalizálni kell a károkat, senkinek nem jó ha a csapat fele kiesik X időre. 

ha valaki olyan helyen dolgozik, ahol a vezető/vezetőség nem így gondolja akkor onnan fel kell állni és keresni olyan helyet ami nem egy toxikus fostenger.

Bent vagy az irodában, rosszul mozdulsz és meghúzod mondjuk a derekadat úgy hogy aztán felegyenesedni nem tudsz és 3-4 napig az ágyból se tudsz felkelni (és mentő kell h. hordágyon haza vigyenek v. a kórházba). Mire valamennyire ismét tudsz járni, 2-3 hét eltelik. Ha olyan a melód, h. mászkálni kell, fizikai jelenlét kell, akkor ez azt jelenti h. 2-3 hétre kiestél a munkából. Inkább kiveszed fizetett szabadság kontójára? 

Csak mert ha az irodában a munkahelyeden történt, munkaidőben, akkor ez automatikusan munkahelyi baleset, és jár érte a 100% táppénz, megkapod a fizetésedet rendesen. Máskülönben egy ilyen hülyeség miatt ugrott a havi fizud 25-30%-a. Nyilván van akinek ez nem számít. De ha képben vagy a joggal, akkor ezt miért engednéd el?

És akkor ugyanez ugyanígy megtörténhetett volna otthon a dolgozószobádban is.

Én sem tudtam, amíg a munkavédelmis fickó ezeket mind el nem sorolta. Mind megtörtént eset volt.

Azzal sincsenek sokan tisztában, h. ha elindulsz otthonról munkába, és menet közben baleset ér, az is munkahelyi balesetnek számít, 100% táppénz. Miért hangsúlyozom a 100% táppénzt? Mert ez lesz az első dolog, amivel a munkahely elkezd cigánykodni (józsikám ez csak 60% táppénz lesz sajnos...) ha nem jelentetted le az esetet hivatalosan, éspedig 24 órán belül.

Üzemi baleset (100%) vs úti baleset (már csak 90%) vs keresőképtelenség miatt járó táppénz (már csak 50-60%) 3 külön fogalom.

Pontosabban útibalesetnek. Jelenleg így nevezik. A 24 óra nem teljesen tudom, hogy értendő, nekem vagy huszonvalahány éve volt ilyen esetem, ami helyből műtéttel és három-négy napi kórházzal kezdődött. A főnökömet természetesen egyből hívtam telefonon, hogy a másnapi meeting kimarad, és pár hét szintén. Ha ő nem szólt egyből a HR-nek, akkor biztos nem volt 24 órán belül hivatalosan bejelentve. A 100% táppénz megvolt. Mire kijöttem a kórházból és bementem kitölteni a papírt, jegyzőkönyvet, addig természetesen eltelt pár nap.

Nyilván ha eszméletlenül fekszel az út szélen amikor a mentő megérkezik, utólag senki nem azon fog szőrözni h. megvolt-e a 24 órán belüli értesítés. Egy munkáltató sem olyan hülye h. ebbe beleálljon, mert az 1. tárgyalási napon fogja a bíró neked ítélni a kártérítést.

Illetve ha magadnál voltál és a főnöködnek szóltál időben, akkor részedről te teljesítetted a tájékoztatási kötelezettségedet. Vita  esetén a bíróság majd kikéri a híváslistát a mobilszolgáltatódtól, és ha az eset időpontjában ott volt a fogadott hívás a főnököddel, akkor innentől sima liba.

Ha tűz üt ki az irodában, akkor sem az a kötelezettséged h. nekiállj zsonglőrködni a fali oltóval, (hacsak nem vagy benne gyakorlott), hanem az h. jelezd a tűzesetet, odamész a portára v. betöröd a tűzjelzőt. A konkrét oltás elmaradását ezek után nem kérhetik rajtad számon, ha pl. azt mondod nem érezted biztonságban magad ottmaradni a helyszínen.

Mi számít hivatalos értesítésnek? Tértivevényes levél a 24 óra miatt kiesik. Telefon letagadható, bár nálunk általánosságban korrektek, de sosem lehet tudni. Email hivatalos? Akkor is ha nem a céges emailről írod (mert a kórházban nincs nálad a céges laptop)? 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Ha idáig fajul a helyzet h. te valóban szóltál az elvárható módon, viszont ezt a munkahelyed nem fogadja el, na akkor ott már ügyvédet kell keresni.

A 24 órát most nem találtam meg konkrétan leírva, mert mindenhol csak úgy hivatkoznak rá h. haladéktalanul jelenteni kell. De arra a példára tisztán emlékszem h. valaki ezért nem kapott teljes táppénzt a munkahelyétől, mert nem időben szólt.

Külön kell venni a munkavédelmi és a TB-s fogalmakat. Ha hazamész munkából, és menet közben még beugrasz a bölcsibe a gyerekért, az életvitel-szerű kitérő és így még munkahelyi baleset lehet. A bevásárlásos kitérő nyilván nem az.

De nem vagyok jogász, amennyi nem túl nyinvánvaló példát tudtam, elmondtam. Szerintem már ezekkel is sokak szemét felnyitottam. Itt tudásom végetér, a többit majd egy munkaügyes ügyvéd elmondja. Én ingyen dolgoztam, azok már pénzért fognak.

Ha ez nem aránytalan kitérő (két sarokkal kerülsz meg hasonlók), akkor ez belefér.

Az üzemi baleset speciális esete: az úti baleset | D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. (das.hu)

alapvető követelmény a joggyakorlat szempontjából, hogy az érintett útvonalat – kerülő nélkül – a lehető legrövidebb úton, indokolatlan megszakítás nélkül tegye meg a munkavállaló.

Tehát, amennyiben a munkavállaló munka után elmegy egy moziba és ott történne vele baleset, az nyilvánvalóan nem minősülhet úti balesetnek. Ugyanakkor a mindennapi életvitelhez szükséges tevékenység, már annak számíthat. Ilyen lehet a mindennapi rutin keretein belül a bevásárlás, vagy a gyermekek elhozatala az iskolából, óvodából. Ezek vizsgálata és eldöntése mindig egyedi, és a bizonyítási kötelezettség az érintett személyt terheli.

Amikor megírtam a balesetről a jegyzőkönyvet, le kellett írni az útvonalat, amerre hazamentem (volna), és azt, hogy ezen hol történt a baleset. Nyilván itt se nézték útvonaltervezővel, hogy valóban fizikailag a legrövidebb út volt-e, legfeljebb azt, hogy ésszerű-e ez az útvonal a munkábajárásra/hazamenetelre.

Mindenki az irodáról beszél. Az most már nincs, hogy a munkahelyre menés és munkahelyről hazamenés közben bekövetkezett baleset is munkahelyi balesetnek számít?

szerk: na, lejjebb megtaláltam.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ki a fenét érdekel hogy honnan dolgozik valaki? Nem az a lényeg hogy megcsinálja azt amivel megbízták?

Adozasi megfontolasbol. Peldaul nalunk nagyon sokan kb 60% nemet es francia oldalrol jar at melozni. Nekik peldaul tobbszor kell bent lenni az irodaban kulonben a munkavegzes helye miatt a cegnek kulon jarulekokat kellene fizetni ezen allamoknak szoval az ingazoknak a home office az redukalva van. 

Országon belülről kell, de ha "munkahelyi baleset" ér biztosító csak akkor fizet ha otthon voltál :-)

régebben úgy volt, hogy ha külföldről voltam, akkor bejelentettem slacken. de mivel senki nem reagált erre, ezért leszoktam róla.

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Bárhol lehet tartózkodni, amire a távmunka szerződés szól. Azon túl, hogy ennek elvileg törvényi indoka van, kutyát sem érdekli.

Barhol lehet tartozkodni elozetes egyeztetessel. 

Otthon. Kizárólag a bejelentett lakcímen lehet végezni. Nem ellenőrzik.
 
Ez, de annyi megkötéssel, hogy EU-n kívül nem lehetek, úgy még a VPN se kapcsolódna az ügyfelünkhöz. Szerintem más ország is necces, az már látszana a logokból. De egy balatoni nyaralóból simán be lehet lépni.

Hivatalosan Home Office alatt kizárólag a bejelentett lakhelyen lehet tartózkodni. Ezért hívják "Home Office"-nak. Sőt, még elvileg kimondott kijelölt irodarész kialakírása is kötelező lenne, aminek minden irodai feltételnek (megfelelő szék, asztal, fény, családtól elzártság, stb.) meg kell felelnie és a munkaadó ellenőrizheti is.

Más kérdés, hogy ezt itthon a legtöbben le sem sz...ják és a Home Office-t gyakorlatilag Távmunkaként kezelik - de a kettő nem ugyanaz.

Ilyen tekintetben amúgy a gyakorlatban nálunk sem érdekel senkit, honnan dolgozol.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Barhonnan. De azert van par megkotes.

Ne tartozkodj fel ev+1 napot masik orszagban. De ekkor nem csak a ceg tesz fel kerdeseket, hanem az erintett adohivatalok is.

Meg mondjuk ne csinald Eszak-Koreabol, Iranbol, vagy egyeb embergo ala eso helyrol. Gyanitom, hogy akkor is megkerdeznek majd, hogy mi is volt ez. Es ezt nehezebb lesz kimagyarazni...

Szerkesztve: 2024. 04. 25., cs – 17:51

Azért ezzel vigyázni kell, mert nem tudhatod, hogy a munkahelyednek melyik ügyféllel milyen szerződése van (hol végezhetsz munkát, otthon, az országban, vagy bárhol). Ez 1000 dolog miatt lehet kérdés, a biztonságot is beleértve. Illetve adózási, vagy egyéb jogi kérdés is lehet, hogy külföldön vagy-e, és ha igen, melyik országban.

Én hallottam már olyanról, ahol valakit ilyen kérdés miatt rúgtak ki, mert nem egyeztetett, hanem csak gondolt valamit, hogy mit lehet, és mit nem.

Tehát ha a home office engedve van, és nincs más infó, akkor az biztos, hogy az otthoni munkavégzést jelenti.

A kirugas eleg meredek. Persze, ha volt oktatas, hogy mit miert nem csinalunk, esetleg nem ez az elso eset, akkor kb. alap. Nagyon rafaraghat a ceg, ha megserti valamelyik orszag / EU adatvedelmi szabalyozasat.

Nem, az nem eleg, hogy az adat a rendeltetes szerinti helyen van, a mokus meg terminalszerveren keresztul csatlakozik Uzbegisztanbol, hogy piszkalja.

A "nyaraltam Egyiptomban, es beleptem, hogy segitsek Jozsinak" is erosen pontot erhet.

Szerintem a feltételezés az volt, hogy ~fix helyről történik, de a szerződésben ez explicit nem szerepel.

Bárhonnan szinte, de néhány megkötés azért van: évi 180 napnál összefüggően többet ne legyek másik országban. Ha jól sejtem adózási szabályok miatt érdekes. Plusz az embargó alatti országok problémásak lennének (orosz, irán, hasonlók) mondjuk eszembe nem jutna egyikbe sem ellátogatni.

"Everything fails, all the time."

Szerkesztve: 2024. 04. 26., p – 06:30

Vegyel egy BMW-t vagy egy olasz autot es akkor rendszeresen a szervizbol fogsz dolgozni, amig a szerelo dolgozik rajta. ;)

Szerkesztve: 2024. 04. 26., p – 07:52

nem úgy volt egyébként, hogy home officeba senki nem csinál semmit? csak az irodában lehetséges a munka végzés, nem? bár én múltkor az erkélyről toltam le egy egész napot, ugyanazokat a munkákat csináltam mint bent az irodában csináltam volna, de mivel otthon voltam ezért vegyük úgy hogy ez a nullával egyenlő. :)

Ilyen ingatlanarak mellett mindenkinek *kell* lennie egy kulon dolgozoszobanak?

Vagy ez is olyan, mint az a nyilatkozat, amikor azt mondta valamelyik politikus, hogy ez csak egy szar skoda superb?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nálunk távmunka van (erről is szól a munkaszerződés is). Viszont

  • a megkötésekor le kell fotózni + csatolni a leendő munkahelyet (nem ellenőrizte senki)
  • a kutyát sem érdekli, ténylegesen honnan dolgozom (még adatkártya is jön a notebookba, pedig szerződés kötési feltétel a "szélessáv" megléte)
  • a lábtörésem akkor lesz munkahelyi baleset, ha otthon vagy a cégnél voltam munkaidőben (vagy útközben voltam a kettő között, ha nem akkor IJ)

Amúgy meg az elvégzett munka számít. Van kollégám, akit nem rúgtak ki, de onsite-ra kötelezték (a munkaszerződése "TÁV" részét felbontották) a meló minősége miatt. Pontosabban annak erőteljes hanyatlása miatt HO/TM alatt.

Többen is írták:

Bárhol, mínusz embargó alatti országokban, de legfeljebb annyi ideig, amíg adóalany maradsz a lakhelyed szerinti országban (181 napnál nem töltesz több időt külföldön).

Szerkesztve: 2024. 04. 26., p – 14:03

Amit én elvárok a csapatomtól (IT-sok): Bárhol lehet tartózkodni, belföldön, ahol a körülmények nem nehezítik a meetingekre való becsatlakozást, pl. vonatról, strandról stb. ne csatlakozzon be senki, mobilhálózat legyen az adott helyen.

Kár, hogy erre nem volt opció, mert szerintem fontos szempont, hogy az illető épp hol tartózkodik. Magyarországról azért még elég hatékonyan mozgósítható valaki, ha mégis be kell jönnie az irodába valami sűrgős ügyben. Külföldről már sokkal nehezebben.

Más részlegeken (HR, R&D, PR, sales stb.) is hasonlók a feltételek, de alapvetően a főnökök eldönthetik, kit hogyan engednek HO-ba.

Céges laptopba épített modemmel elérhető korlátlan mobilnet mindenkinek biztosítva van, aki HO-ba van jelentve munkaszerződés szerint. Szóval nincs kifogás, hogy "nem tudtam jönni a meetingre, mert elment az internet". :P

Mivel a csapatom legalább fele otthonról nem végezhető munkát végez, így nálunk nem tekinthető népszerűnek a home office.

Aki hardverrel dolgozik, velük is próbálkoztunk COVID alatt, de mindenkinek macerásabb volt hazavinni szerszámokat, alkatrészeket, aztán visszajönni érte, ha valami véletlenül itt maradt. :) Pl. egy laptop, okostelefon szervizelésénél, tesztelésénél ez elég fájdalmas dolog tud lenni. Idebent itt van hozzá minden, otthon semmi. Alapvetően jól összeszokott csapat, nagy részük budapesti vagy agglomerációból jön, tehát nem okoz problémát a bejárás. Így ki merem jelenteni, hogy nem népszerű a home office. Kb. 20% él vele, de ők is többet vannak bent, mint otthon és nem végeznek hardveres munkát.

Lényeg: nincs bajom azzal, ha valaki lemegy a vidéki nyaralójába dolgozni egy vagy több hétre, mert neki úgy jobban megy a munka. Ha viszont be kell jönni, akkor meg tudja tenni még aznap.

Árnyalja a képet, hogy nem feltétlen a település maga határozza meg a munkábajutás idejét. Budapestről Budapesti munkahelyre kb. egy és negyed óra alatt jutok be (ha nem kések le semmilyen percre pontosan induló bkv járművet és vonatot (+30 perc vagy 20 perc és 2x450Ft bkvjegy), amik nem igazán várják meg a csatlakozást), míg a balatoni nyaralóból 2 óra alatt vagyok a cégnél. Nyilván egy szerencsétlenebb összeállása a dolgoknak, de ilyen is van...

Auditált, zárható HO szobám van tűzoltókészülékkel, ellenőrzött fényviszonyokkal,  asztallal, székkel, internettel a házon biztonsági zárral, poroltóval. Még egy villanyszerelő is kijött megmérni, hogy nem basz agyon otthon az áram. 

X évente felülvizsgálat. Ha költöznék, új audit. 

Jóval A COVID előtt mentem el napi 4 napos HO-ba, ez is igaz. 

Vagy Sztahanovista, vagy sokat költ olyan cuccra ami elbolondítja az időérzékelést, vagy hobbiprojekt keretében időgépet talál fel éppen. Vagy fog feltaláltódni, az időben visszaható igék ragozása sosem ment fog lenni vanni volni jól. :-)

Igen, komoly. Lassan  egy évtizede történt a HO-ba menetelem, külső auditor cég végezte az auditálást. A széket első körben nem is akarták elfogadni, mert nem felelt meg az ergonómiai előírásoknak. És persze mindent saját költségen kellett beszerezzek, lámpát, zárat, egyedül a poroltót kaptam. Összesen 150 000 forintba került akkor, maikor az a pénz még ért valamit, csak a pár perces villanyszerelő méricskélés került valami 25 000 Ft-ba. És igen, hivatalosan csak itt dolgozhatok, biztonsági kamera azért nincs felszerelve a megfigyelésemre.

Ja és persze heti négy nap HO a maximum, de bármikor berendelhetnek akármennyi irodai végzésre, workshop, belső képzések, szép a fejem, üzleti értéket képvisel, ha bentről is csodálhatják  és hasonlók indokán. 

Nalunk a remote az alap, az orszagban barhol, de az csak adozasi szempontbol van kikotve. Ha nem vagyok beteg, kulfold is szoba johetne. Tobb kollega is kulfoldi, neha hazautaznak es onnan jelentkeznek be.

Ha beteg a gyerek itthon van velem. Ha fel kell takaritani a kiomlott kavet, ujrainditani az internetet, megcsinalom. Boltban is voltam mar, be lehet irni szunetnek, de felesleges percre pontosan szamlazni az idot, ha ezek nem rendszeresek. A cegnek olcsobb az otthoni munkaero, nekem jobb, hogy nem kell utazni, koltozni. Nem vettem meg ki betegszabadsagot a gyerek miatt sem. Emberi eletet akarok elni a 21. szazadban, nem egy hajcsarnak.dolgozni. Szerintem ha valaki jobban tud koncentralni 20 perc edzes utan, irja be a munkahoz, foleg ha elerheto kozben. 

Emberi eletet akarok elni

Nagy élet otthon rohadni egész életedben :D Háztartásbeliként, pesztraként ...

Néha azért látod a napot?

Mostanában divatként látom, hogy az asszony elmegy otthonról egész napokra "dolgozni", a home office-ban ülő férjére tolva a gyereknevelést. Lista írva, hogy mit kell csinálni "úgyis itthon vagy" felkiáltással ...

trey @ gépház

Nincs lista. Korhazban o van a gyerekkel, otthon tobbnyire en. Latom a napot, es jobban erzem magam, mintha kotelezo lenne bejarnom. Neked be kell jarni, ha jo igy, akkor ne kuzdj ellene. A munkahelyem 200km-re van. Ha kellett, bementem eddig is. 

A gyereknek van iskola, ha nem beteg, ott van kb. nyolc orat naponta. O fogyatekkal el, kore van szervezve az eletunk. Nalunk a tendek, divatok, szorakozasok altalaban a prioritas vegen vannak. Rengeteg idonk van hegyet maszni, napot latni.

Ha koltozni kellett volna a munka miatt, vsz mentunk volna, de akkor ugy kertem volna fizetest. Feleseleges a meetingen kuvul is latniuk, slacken pedig ejjel is elernek.

En sajat elhatarozasbol vagyok home officeban, es nem rohadok itt, elek. Miert lenne ez alapvetoen rossz? Voltam mar 5 fos irodaban, az jo volt, voltam mar 150 fős open spaceben az nem nekem valo. Most HO-t valasztottam, ez nem 7/24, hanem heti 40 ora. Ha hazajon a gyerek a sulibol elviszem a jatszoterre. Van kollegam, aki kavezobol dolgozik, van aki rendszeren bejart az irodaba (a kozelben lakott). Van amelyik a barcelonai egyetemrol vagy otthonrol jelentkezik be, a masik az USA-bol. En otthonrol, mert igy tobbet lehetek a csaladommal. Szoba kerult, hogy vagy Ausztriaba vagy az osztrak hatarhoz koltozunk, mert az a videk jobban tetszik. A jovo amugy is ez, az optikai kabelt szinte barhova kiviszik, a szolgaltatasaink nagy resze pedig a felhoben van. Nyilvan, addig jo amig ez egy opcio es nem kotelezo. Ha valakinek stimulalo az iroda, en nem beszelem le. Viszont sokan, akik most jottek az egyetemrol, a covid miatt az otthoni tanulast szoktak meg. Youtuberol vagy zoomrol neztek az eloadast, es a sajat ritmusu youtube-ot preferaljak. Le van toltve az eloadas slideja, megtanuljak amit kell. Egyetemre pedig tanuloszobaba jarnak, ahol megbeszelhetik az evfolyamtarsakkal amit akarnak. 

3 címet lehet leadni. Kell fotó is.

Ellenőrizhetik, de még nem volt olyan 

Azt választottam, hogy bárhonnan, ami most igaz is, de korábban az asszony dolgozott olyan helyen, ahol bárhonnan az országból lehetett dolgozni, de külföldről nem volt engedélyezett.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A home office azaz távmunka nálunk azt jelenti, hogy az irodán kívül dolgozol, és nem mész be az irodába aznap.

Aki azt írta, hogy ellenőrizhetik, oda házkutatási paranccsal mennek? Vagy ezt hogyan kell elképzelni?

Nálunk HO-ban törzsidőben elérhetőnek kell lenni - kivéve egészségügyi tevékenységek -, de a helyszín szerintem irreleváns. Arra szavaztam, hogy nem tudom. Munka végződjön el. Én időben el szoktam tolni. Ha délelőtt ráébredek, hogy nincs, vagy penészes a kenyerem, akkor hiába van törzsidő, muszáj elmennem közértbe, félóra alatt megjárom. Este hatékonyabb vagyok, szóval akár késő este is dolgozom, cserébe délelőtt nem nagyon.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Aki azt írta, hogy ellenőrizhetik, oda házkutatási paranccsal mennek? Vagy ezt hogyan kell elképzelni?

2022-es távmunka (a.k.a hómoffisz) törvény megengedi:

...A munkáltató az ellenőrzési jogát távolról, számítástechnikai eszközön keresztül gyakorolhatja....

....Az előző bekezdésben felsorolt szabályoktól a felek a munkaszerződésben közös akarattal eltérhetnek, van jogszerű lehetőség tehát például csak heti egyetlen nap home office munkavégzésre, részletesebb feladatmenedzsmentre és a munkavégzés személyes ellenőrzésére is. Ezek a szabályok tehát csak akkor alkalmazandók, ha azok tárgyát illetően a felek a munkaszerződésben másként nem állapodtak meg....

...A munkavégzés ellenőrzése számítástechnikai eszközzel végzett home office esetén – eltérő megállapodás hiányában – szintén számítástechnikai eszköz útján, míg egyéb eszközzel végzett home office esetén személyesen a munkáltató által, vagy megbízottja útján történhet...

Munkaszerződésedben nézd meg mi szerepel. Nyilván nem muszáj az ellenőrt beengedned. De akkor nyilván másnap azt mondja a HR h. tessék itt vannak a kilépő papírjaid, istenveled!

Ez nekem ingovány. Értem én, hogy home office, de a lakásom intim terület, ha kijön egy kollégám, lógó pöccsel engedem be, vessen magára. Másfelől nincs okostelefonom, nincs kamera a számítógépemhez. Tényleg, nem azért, mert ezt mondom. Amúgy meg fogalmam sincs, mitől jobb az, ha otthon találnak, és nem készül el a munka ahhoz képest, ha van olyan pillanat, amikor átszaladok a közértbe valamiért, nem vagyok mindig otthon, de elkészül a munka.

nem muszáj az ellenőrt beengedned. De akkor nyilván másnap azt mondja a HR h. tessék itt vannak a kilépő papírjaid

Hát, nem tudom. Nekem ez egy kicsit olyan, hogy ha megengedem a cég képviselőjének, hogy testüregi motozást hajtson rajtam végre, akkor alkalmazott maradhatok, különben elbocsájtanak. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy be kell engednem valakit a lakásomba, ellenkező esetben jogszerűen felmondhatnak.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Akkor nálad (jogilag nézve) nincsenek meg a feltételei h. otthonról dolgozhassál. Aztán persze ha te mégis otthonról akarnál dolgozni, és összekacsintotok a munkahelyi illetékessel (közvetlen főnököd v. a hr) akkor ez senkit nem fog zavarni ill. érdekelni.

Testüregmotozás: megintcsak Mtk. Benne van h. munkára alkalmas állaporban kellene kezdened reggel. Ha kell, meg is szondáztathatnak, v. drogteszt. Akinek van egy kis esze, akkor inkább aznapra szabadságot vegyen ki. Ha meg ellenszegülsz a szondáztatásnak, drogtesztnek, minden jogod megvan megtagadni. De megintcsak kirúghatnak érte.

Technikai értelemben megvannak a munkavégzés feltételei. Internet elérés, számítógép, tápegység, multiméter, USB hub, cégtől elhozott nyákok megvannak. Itt csak annyiban nem teljesül, hogy én nem szeretnék idegeneket fogadni - ebből a szempontból a kollégám, főnököm is az -, még akkor sem, ha a főnököm tartott fejlesztési sörözést náluk, a gyerekei, családja körében. Én nem vagyok ennyire nyitott személyiség, nekem fontos az, hogy a lakásom az intim terület maradjon. Semmi különös, semmi titok nincs benne, átlagos az egész, de ez egy érzelmi kérdés, ami fontos nekem.

Úgy emlékszem, az Mt. nem tiltja a munkaidőben történő alkoholfogyasztást. Azt jellemzően a munkavédelmi szabályokba szokták foglalni a biztonságos, balesetmentes munkafeltételek megteremtésének részeként. Gondolom, ez épp azért van így, hogy egy karácsony előtti, munkahelyen történő pezsgőzés ne járhasson a munkajogi felügyeletet végzők részéről a cég büntetésével.

Amúgy meg ki a fene akar inni, amikor dolgozik? Másfelől, ha viszont vacsorázom valami frissensültet este 8-kor, megiszom hozzá egy pohár bort, utána eszembe jut egy jó ötlet, implementálom, majd este fél 10-kor commitolom a céges szerverre, akkor mi van? Mert nem munkaidő, de mégis végeztem munkát. Mivel nem munkaidő, jólesett egy pohár bor a vacsorához, megtehettem, de nyilván implementáltam az ötletemet, mielőtt elfelejteném. Nem fogok egy bugot a kódban hagyni csak azért, mert munkaidő után jut eszembe, hogy kimaradt valaminek a vizsgálata, vagy akármi. Vagy ez hogy van, megszondáztatnak este fél 10-kor?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A home office nem kötelező, viszont vannak bizonyos szabályai. Ha igénybeveszed, elfogadod a szabályokat. Ha nem tetszenek a szabályok, nem veszed igénybe. Ennyi a sztori.

Egyébként jó eséllyel nem bocsátanak el, legfeljebb azt mondják, hogy mostantól számodra nincs home office.

Engem annyiban nem érint, hogy nem csőlátásúakkal vagyok körülvéve. Addig van HO, amíg van eredmény. Senkit sem érdekel, ha éjfél után commitolom fel az utolsó módosítást, meg az sem, ha délelőtt 11-kor reggelizem, majd utána zuhanyzom. Az meg a másik, hogy jóval többet járok be, mint vagyok HO-ban. Ez utóbbival akkor élek, ha olyan munkafázisba kerülök, amelyhez nem kellenek a benti feltételek például méréshez, nyugalom viszont jó volna, mert az nem hatékony, amikor körülöttem nyüzsgés van.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Aki azt írta, hogy ellenőrizhetik, oda házkutatási paranccsal mennek? Vagy ezt hogyan kell elképzelni?

Úgy kell kérlek elképzelni, hogy van olyan, aki aláír olyan szerződést, amiben megállapodik a munkaadójával ennek módjáról. Értem, hogy szabadság harcolsz, de nem kötelező ilyet aláírni.

Nem egészen arra gondoltam, hogy a munkavállaló ne legyen korrekt, hanem valóban inkább arra, hogy húzzák ki a szerződésből azt a pontot aláírás előtt, amely szerint a munkavállalónak be kell engednie a lakásába a cég képviselőjét.

Vagy ha úgy tetszik, hülyeséget, privacy-sértést ne legitimáljunk szerződésben.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Az a baj, hogy már megint a saját preferenciáidat akarod előírni mindenkinek kötelezően. Pedig a dolog rém egyszerű: ha te nem akarod ezt megengedni a munkáltatódnak, akkor te ne írj alá ilyen szerződést. Tudod, az egy olyan két oldalú megállapodás, mondhatod, hogy neked ez így nem felel meg, állapodjunk meg másképp.

A távmunkavégzésben eleve meg kell állapodni a munkaszerződésben, ennek hiányában nem lesz ilyen joga a munkáltatónak. Ha ez megtörténik, akkor sem lesz ilyen joga, hacsak külön nem állapodtok meg másképp. Milyen védelmet szeretnél még a privacydnak?

Szó szerint azzal jöttél, hogy aki azt írta, hogy ellenőrizhetik-e, oda házkutatási parancs van => szerinted nem jöhet be a munkáltató.

Aztán kijelentetted szépen általánosan, hogy "Vagy ha úgy tetszik, hülyeséget, privacy-sértést ne legitimáljunk szerződésben." illetve hogy "ogy húzzák ki a szerződésből azt a pontot aláírás előtt, amely szerint a munkavállalónak be kell engednie a lakásába a cég képviselőjét." Nem a tiedből, a mindenkiéből.

Szóval onnan vettem ezt a marhaságot, hogy ezt mondtad.

Igen, mert nekem fontos a privacy, szerintem nem jó ötlet azt vállalni egy szerződésben, hogy lemondasz a magánéleted intimitásáról. Nekem ez kicsit olyan, mint amikor valaki egy Való Világ villába költözik be. Ott is szerződéses keretek között mond le a magánéletéről az ember. Számomra érthetetlen, miért alázzák meg magukat emberek ennyire. A jog valóban nem tiltja, de továbbra sem tartom jó ötletnek.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Tehát a saját preferenciád akarod másokra letolni. Nem először, nem másodszor.

És most sem fogod észrvenni a benne rejlő mélységes iróniát, hogy neked fontos, hogy mindenki maga rendelkezhessen a dolgairól.... egészen addig, ameddig egyetért a te nézőpontoddal, utána már nem jó ötlet, és húzzuk ki, meg egyébként is, és nem veszed észre, hogy pont azt a fontos önrendelkezést akarod megmondani neki, ami szerinted olyan rohadt fontos.

V.ö: Szerintem pl marhaság letiltani az orvosokat az egészségügyi információidról, de én nem akarom megmondani neked, hogy ne tedd.

Ez így van. Nem arra gondolok, amikor valaki veri az asztalt, hogy HO-ban akar dolgozni heti négy napot, de senkit se érdekeljen, mivel foglalkozik. Olyasmire gondolok, hogy nem szükségszerű a munkaadónak és a munkavállalónak ellenséget látni a másikban. Ha HO-ból visszatérve van eredmény, akkor semmi szükség arra, hogy egy Teams megbeszélésen be legyen kapcsolva a kamera - különösképp, ha nincs is a számítógéphez. Meg arra sincs szükség, hogy a magánlakásban rajtaütésszerű céges látogatás történjen.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Igen, ha a munkáltató ellenőrizni akarja, hogy a home-office esetén tényleg otthonról dolgozom, akkor ehhez tulajdonképpen elég az is, hogy kimegyek a kertkapuhoz/kinyitom a bejárati ajtót, és az ellenőrnek igazolom magam, láthatja, hogy itthon vagyok, ehhez nem kell bejönnie. Azt ellenőrizni, hogy a munkámat végzem, már nem az ellenőr feladata, hanem a munkahelyi vezetőmé.

Igen. Fordítva ülsz a lovon. Azért előttem van, ahogy te tollal molyolva hümmögsz a munkaszerződésid felett a cég HR-ese előtt, hogy aszondja'

- Ezt se ... ezt se ... ezt aztán végképp nem!  ... ezt se ...

Fényes, hosszú karrier áll majd előtted ott. Egyszerűbb ilyenkor alá se írni és továbbállni, nem? Jobb az mindenkinek ...

:D

trey @ gépház

Nem tudom, te hogy vagy vele, én egy-két dologban tudtam módosítani a munkaszerződésemet. Nem úgy írtam alá, ahogy azt elém tolták. Olyan dolgokban kértem módosítást, ami nekem fontos volt, és sejtésem szerint a cégnek nem fáj, ami meg a cégnek fontos, de nekem nem fáj, ahhoz nem akartam hozzányúlni.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nálunk HO-ban törzsidőben elérhetőnek kell lenni

Én időben el szoktam tolni. ... hiába van törzsidő, muszáj elmennem közértbe

Most lehet, hogy én értek félre valamit, de nekem úgy tűnik, hogy te nem követed a céged előírásait. Vagy ha a közértben vagy éppen, és valaki felhív MS Teams-ben, vagy Slack-en kérdez valamit, akkor úgy tudsz válaszolni, mintha otthon lennél az asztalodnál? Mural-on, MS Whiteboardon ugyanúgy tudsz részt venni a csapatmunkában?

Fent természetesen az MS Teams / Slack / Mural / Whiteboard helyére helyettesítsd be azt a megoldást, amit a cégednél használtok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az elérhetőnek kell lenni kritériumnak megfelel az is, hogy felhívnak a céges számomon, én felveszem, majd válaszolok a nekem szegezett szakmai kérdésre.

Ha egy e-mailre félórával később válaszolok, az nem gond. A teams-ről tudok időben, mert megbeszélésre meghívót nem percekkel a megbeszélés előtt kapok, hanem napokkal előtte tudom már.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Most lehet, hogy én értem félre a dolgot (vagy csak nálunk mást jelentett a törzsidő, mint nálatok), de számomra a törzsidőnek pont az a lényege, hogy az alatt az idő alatt, ha valaki akar valamit, ott vagyok. Nem máshol, szóval elér telefonon, vagy távíratot küldhet, hanem odasétál hozzám, és felvet valamit, ami foglalkoztatja, és megbeszéljük. Ha az irodában vagyunk. Ha meg más városban, vagy nem az irodában, akkor az odasétálás úgy néz ki, hogy mondjuk a Teams elkezd csörögni, rábökök, hogy videohívás, és akkor az ember elmondja, hogy miről beszélgetne, megnyitjuk mindketten a miro-t, rajzolunk, stb.

Azok a megbeszélések, amikről meghívót küldtek, azok lehetnek törzsidőn kívül, belül, semmi különbség nincs. Tudom, hogy ekkor és ekkor beszélnem kell valakivel, abban az időpontban a gép előtt vagyok és csatlakozom. Ugyanígy egy email, amire majd egyszer válaszolok. Ha csak ilyenek lennének, nem kellene törzsidő egyáltalán.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ez megint egy masik szempont szerintem - torzsido ide vagy oda, engem ha nem muszaj, lehetoleg ne hivogassanak spontan Teams-en, hanem legalabb dobjon elotte egy IM-et, hogy raerek-e. Ugyanis siman lehet, hogy eppen bele vagyok melyedve valamibe, vagy meg azt sem, csak mondjuk kulazni mentem. (Bar a threadet olvasva van itt egy-ket olyan komment, ami alapjan mar az is kerdeses, hogy naluk szabad-e torzsidoben kulazni. :))

Ezzel nekem semmi bajom nincs, de ha ilyen a hozzáállás, akkor szerintem felesleges a törzsidő azon a helyen. (Hacsak nem mást értenek alatta, mint amit nekem jelent).

Ha jól emlékszem, 1996-ban dolgoztam egy évig egy olyan helyen, ahol volt törzsidő. Ott azt jelentette, hogy az alatt az idő alatt az irodában kellett lenni (kivéve az ebédidő kb. fél óráját), és ez alatt bárki különösebb engedélykérés nélkül odajöhetett beszélni valamiről.

Az összes többi helyen azóta nem érezték szükségét törzsidő meghatározásának, és inkább úgy működtek, mint amit te is írsz.

Nekem ez az egyetlen tapasztalatom törzsidővel, csak erre a tapasztalatra tudom alapozni a véleményemet.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Több kommunikációs platform van. A törzsidő nem arról szól, hogy mindegyiken elérhetőnek kell lennem, hanem ezek legalább egyikén el tudjanak érni. Egyébként a Teams klienst szinte sohasem indítom el, csak online megbeszélés alkalmával. Már megszokták. Ha benn vagyok, jöjjön oda hozzám élőben, ha nem vagyok ott, akkor küldjön e-mailt, vagy hívjon fel.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Szerkesztve: 2024. 04. 30., k – 13:54

Egyedül ezért érdemes bejárni bármelyik munkahelyen az irodába:

https://youtu.be/Y4ONXuyvZrw

(NSFW content warning)

Minden hómoffiszból visszarendelős multi dolgozói himnusza legyen ez.