( maglyarakas | 2024. 03. 10., v – 13:53 )

A történet utóélete.

A lényeg:

"A márkaszerviz fémtörmeléket talált a hajtóműolajban, ám mivel a villanymotorból, lassítóáttételből és differenciálműből álló egységet a gyár előírása szerint nem lehet megbontással javítani, és nem is forgalmaznak hozzá javítóalkatrészt, Brigitta a teljes cserére kapott árajánlatot, ami összesen 4,3 millió forintba került volna."

Ezek után "Brigitta az E-Service Solymár független villany- és hibridautó-szervizhez fordult."

"A Golfot február elején szétszerelték, és a szerelők megállapították, hogy mindössze a középső tengely külső oldalán található golyóscsapágy ment tönkre. Jelentősen megnőtt a tengelyirányú lógása, ez okozta a rendellenes zajokat. "

[...]

"A részleges felújítás után összeszerelték és visszaépítették a hajtóművet Brigitta cégének e-Golfjába, feltöltötték a megfelelő kenőanyaggal és a teljes munkáért 736 ezer forintot kértek olvasónktól, illetve egy év garanciát vállaltak az elvégzett javításra.

A független szerviz vezetője hangsúlyozta, hogy bár ez az összeg nagyjából a hatoda annak, amennyiért a teljes hajtóművet újra cserélte volna a Volkswagen hivatalos szervize, a kétféle megoldás közt jelentős a különbség. A magánműhely csak a csapágykészletet cserélte ki a villanyautóban, vagyis a fogaskerekeket, a villanymotort és az egyéb kiegészítő alkatrészeket is érintetlenül hagyták, mert ezeket hibátlannak találták. Ezzel szemben a márkaszerviz egy nullkilométeres komplett egységet épített volna be és erre gyártói garanciát adtak volna."

[...]

Kicsit tágabban értelmezve az ügyet azonban van még egy gond: az autógyártók a laza jogszabályok miatt sokszor nem gondoskodnak gazdaságos javítási lehetőségekről, tehát olykor kizárólag komplett egységeket árusítanak csak a típusaikhoz. Ez nemcsak a villanyautókra jellemző, hanem a benzinesekre, dízelekre és ezek sebességváltóira is.

[...]