( nns | 2024. 02. 01., cs – 09:05 )

Igazad van, csak a töltőszolgáltatót úgy hívják: MVM Mobiliti. Nem akármilyen vállalkozás hanem konkrét az MVM csoport tagvállalata 😊

Azon az utcai töltőn kvázi "saját magával" van szerződése az MVM-nek. Nincs egyéb vállalkozó közted és az MVM között amikor azon töltesz.

A Mobility ha adna éjszakai tarifát a taxisoknak/városiaknak (akár előfizetéses formában) simán át tudna csábítani autósokat a hosszabítóról... (ha lenne ilyen szándék)

De nem ad. Közben meg: https://24.hu/fn/gazdasag/2023/12/01/orosz-gaz-mvm-osztalekeloleg-rezsivedelem-gazartamogatas/

Hasonló a helyzet a villamosenergia esetében is. Itt 870 milliárd forintra, 5,4 százalékkal nőtt az árbevétel, az árcsökkenés pedig 53,2 százalék volt a 2022-es bázishoz képest. Ugyancsak 380 forintos euróval számolva kilowattóránként 83 forintról 44 forintra esett a tőzsdei áramár, mégis növekedett az MVM bevétele. A magyarázat itt is a lakossági piaci ár bevetése, jelesül, hogy az MVM-nek pluszbevételt hozott az átlag feletti fogyasztásra megállapított 71 forintos lakossági piaci ár.

 

Szóval úgy adja 240Ft-ért, hogy még a 71Ft-on is vastagon keres. (volt itt egy csoportusulás aki bevezette (újra) az extraprofit fogalmát, ez már az? 44Ft / 240Ft. Mondjuk adóztatni nehéz, de azért az osztalékot ki lehet venni 🍾)