( timi | 2016. 11. 25., p – 21:16 )

Sokadjára írod le, hogy "nagyon összetett és bonyolult". Mint az egyszeri diák a matek vizsgán, amikor kifut az időből de azért ellentmondást nem tűrve időt kér még, mert a feladatok nagyon bonyolultak. :)

Pedig a mobilpiac két legsikeresebb cége igen egyszerű stratégiákat folytat. Az Apple minden évben kihoz egy új generációt. Az utóbbi években a Androidos konkurencia miatt ez két fő típust jelent egy normál és egy phabletes képernyőmérettel. Csak prémium mobiljai vannak, mert ez passzol a cég imagebe.
A Google a maga részéről szinte szinkronban az Applelel kiad évente egy prémium mobilt. De ez csak referencia a gyártóknak és nem az eladott darabszám a lényeg. A Google a prémium mellett még a belépő szintre fordít külön figyelmet. 2014 óta van Android One szamárvezető, mert a harmadik világ mobilgyártói túl bénák. A Google számára az Android a legfontosabb, referencia mobiljain túl a gyártókra bízza milyen mobilokkal jelennek meg.

Ha valaki kivülről be akar törni egy új platformmal ezzel a stabil duopoliummal szemben, akkor ott minden bonyolultnak tűnhet. De valójában csak arról van szó, hogy a lehetetlenre vállalkoznak.