( persicsb | 2012. 08. 29., sze – 14:07 )

Alap minőségügyi definíció: minőség az, amit a vevő annak tart.
A minőségbiztosítás azt jelenti, hogy ezt a vevő által fontosnak tartott minőséget mindig ugyanúgy, egyenletesen elő tudjuk-e állítani.
Pl. a McDonald's a minőségbiztosítás királya: akárhová mész a Földön, mindenhol ugyanazt kapod.
Egyáltalán nem arról szól a minőségbiztosítás, hogy az eredménnyel mindenki elégedett vagy éppen arról, hogy az előálló termék (szoftver, étel, ceruza, számítógép) különösebben megütne valamiféle értékmérő szerinti "jó, minőségi" mércét.
A szabványok azt írják elő (mondjuk pl. DO-178B), hogy mi az a minőségdefiníció, aminek minden termékelőállító meg kell feleljen. Ettől függetlenül ez a definíció, lehet hogy nem ér semmit (pl. HTML "szabványok"), míg más esetekben eléggé komoly műszaki feltételeket szab. De ettől függetlenül a minőségbiztosítás nem jelenti azt, hogy "jó" legyen a terméked. Nem erről szól.