( zeller | 2012. 07. 25., sze – 16:28 )

A jelszót elvileg csak te tudod, ezzel az információval (meg néhány természetes és technikai azonosítóval) tud a túloldal egyértelműen beazonosítani, amennyiben olyan kérésed van, amit csak te tehetsz meg. Telefonon egyelőre más megoldást nem tudnak - a hívószám alapú azonosítás nem elég, mert az csak az előfizetést, nem pedig az előfizetőt azonosítja, így tetszik, vagy sem, szükség van telefonos jelszóra.
Persze, fel lehetne okosítani a rendszert rsa-token (vagy hasonló) alkalmazására, amikor például a hívószámodhoz rendelik a tokent, és a túloldal az azon látható kódot kérdezi meg tőled - de erre olyan minimális igény lenne, a tokenek jelentős költsége mellett, hogy senki sem fog ilyen fejlesztésbe kezdeni. Ahogy a webes önkiszolgáló felületen is hívószám/jelszó párossal tudsz bármit elintézni, úgy telefonon is.

Van mód a jelszó használat elkerülésére: személyesen befáradsz egy ügyfélszolgálatra, és ott személyi (amivel a szerződést kötötted(!), ha változott, jelezd a szolgáltató felé) lakcímkártya akármi alapján fognak azonosítani.