Oké, de a "Milyen könyvet olvastál utoljára?" kérdésből pedig nem derül ki az, hogy melyiket olvastad el teljesen, vagy melyik amit olvastál, nem?
Ezért próbáltam valahogy a kettő közötti különbséget kifejezni, úgylátszik rosszul :)
Belénk is belénk verte az irodalomtanár :S Meg sok minden mást is. ( furcsák az irodalomtanárok, random kipécéznek kijelentéseket, és egész életükben képesek azt hajtogatni, hogy az a kifejezés márpedig nem létezik, mikor mindenki használja. És ami még furcsább, hogy minden irodalomtanár más-más szóra haklis. És még normálisan se tudnak válaszolni, ha megkérdjük őket, hogy mennyivel jobb a végig/elolvasni kifejezés, mint a kiolvasni )
ontopic: John Gribbin: Schrödinger kiscicái és a valóság keresése
Ha már nyelvtan, a kérdésre a válaszom: vágott A/5 méretű, 216 oldalas, 90 g-os ofszetpapírra nyomott, cérnafűzött, keményfedeles. :)
A helyes kérdés: "Melyik könyvet olvastad utoljára?", még pontosabban: "Mi volt az utolsó könyv, amit elolvastál?"
Ha már szőrözés...
A "Mi volt az utolsó könyv, amit elolvastál?" kérdésre én azt válaszolnám, hogy: könyv.
A helyes kérdés: "Mi volt a címe, és ki írta azt a könyvet, amit utoljára az első betűtől az utolsóig elolvastál?"
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...
Véleményem szerint van jelentésbeli különbség is az elolvas és a kiolvas között ( bár lehet, hogy csak én használom így ). A kiolvas az konkrétan a befejezést jelenti, míg az elolvas az a mű elejétől kezdve a végéig elolvasását.
Tehát szerintem a ma kiolvastam a Hamletet azt jelenti, hogy tegnap, vagy egy éve elkezdtem, és ma fejeztem be, a ma elolvastam a Hamletet, az meg azt, hogy ma kezdtem, és ma fejeztem be.
Ez jó! Én is nem régiben vettem elő Rejtő Jenőtől a Megkerült cirkálót. Nagyon szeretem a rejtő könyveket.
Amúgyan meg James Jones Most és mindörökké (harmadjára) :)
nem pont könyv, de hétvégén otthon voltam és a padlásról előkerültek ilyenek. 1-50-ig úgy néz ki mind megvan, a fölött pár darab. még gyerekkoromban többször elolvastam mindet, most némi nosztalgiával kettőt végigolvastam gyorsan. kurvajók! :)
könyben ha jól emlékszem, agatha christie: acroyd gyilkosság c. krimit olvastam utolsónak (persze már nem először).
elmult masfel honap:
Sandstorm
Map of Bones
Black Order
The Judas Strain
The Last Oracle
most olvasom:
A tetovalt lany
a kovetkezo konyv:
Martin Fowler: Patterns of Enterprise Application Architecture
utana meg Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions
Michael Lopp: Managing Humans, Chad Fowler - The Passionate Programmer. Mindketto erdekes es konnyu olvasmany.
Most az Effective Java-t nyuzom, utana a Getting Things done es a Software Systems Architecture - Working with perspectives and stakeholders kovetkezik.
(Code Clean -t angolul megrendelem ...)
A Clean Code-ra gondolsz..? Az profi konyvnek tunik, en is tervezem rendelni!
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
Uhh... mar tobb Barnadanit olvastam, mert az angolja egyszeru, de nem tudtam elsiklani afelett, hogy rendre ugyanazokat a kliseket hasznalja. Vannak beszelgetesek amiket mintha szo szerint megismetelt volna.
+1. Meg a Szabadits meg a gonosztol. Eppen eek a elojegyeseim erkeztek meg az antikvariumba :) Erdekes, hoyg ket dologtol fugg leginkabb, mit olvasok:
- mennyi idom van ra
- mit tudtam beszerezni :)
(Naja, meg neha elkap egy erzes es akkor elokeresem azt a konyvet, ami az erzest okozta es ujraolvasom) Mult honapban pl. az EGy jenki Arthur kiraly udvaraban, Mark Twaintol, most meg A psziborgok almai varnak ugyanerre (szinten volt a Fulesben kepregenyben is, csak mas neven, de aztan kiadtak kulon fuzetben is.)
Jelnleg meg Clive Barker: Hirvivo. Kovetkezo nem tudom, mi lesz, szerencsere van valasztek.
Köszi! Megrendeltem a booklineon - mivel megbízom a huposokban - de a címe egy kicsit fura. Biztos, hogy nem egy ilyen vulgármarxista könyv? A kedvencem amúgy ebben a témában Simonyi Károly könyve (A fizika kulturtörténete), de ez is biztos jó lesz.
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
Bohumil Hrabal: Házimurik
Christoph Wolff: Johann Sebastian Bach
Faipari szakmai ismeretek
Falus Róbert: Az aranymetszés legendája (ez folyamatban van)
David Guterson: Hó hull a cédrusra
Marco Cantù: Mastering Delphi 7
(ezek meg folyamatban)
Bogár László, Drábik János, Varga István: Válság és valóság
(legutobb olvastam)
Lev Tolsztoj: Háború és béke
(kovetkezo kiszemelt, megunhatatlan meg harmadszorra is:)
Hát tény, hogy borzasztó vontatottan kezdődik mindegyik könyve (a harmadikat olvasom), de ha az ember legyűri az első néhány oldalt, akkor egy nagyon összetett és szvsz nagyon élvezhető történet jön ki mindegyikből. Az például kimondottan frusztrál, hogy csomó dologgal nyakon önti az embert, és csak jóval később lesz értelme a könyv első oldalain leírt dolgoknak.
Összességében azért én olvasásra ajánlom mindenkinek, aki szereti a scifi-t.
Aldous Huxley: Visszatérés a Szép új világhoz (a Szép új világ után ez egy száraz filozófiai elemzés lehet első blikkre, megértéséhez az 1984 -et mindenképp el kell olvasni Orwell-től)
George Orwell: Hódolat Katalóniának (aki olvasta az 1984 -et, annak feltétlen olvasnia kell ezt is)
Homage to Catalonia - épp most olvasom (eredetiben). Kedvenc részem, amikor leírja a legendát az ide-oda dobált soha fel nem robbanó rossz minőségű bombáról.
Egyébként nagyon fontos könyv. Személyesen is jártam Katalóniában meg Aragóniában, közel állnak hozzám az ottani emberek, ahogyan az egész spanyol "köztársasági" mozgalom. Mindig is harcos antifrancóista voltam.
Aki nem akar ilyen politkai dolgokban elmélyedni, azoknak is ajánlom, egyrészt mert egy élvezetes háborús élménytár, másrészt pedig okulásul: minden polgárháború és testvérharc iszonyatos... fehér szalagot kell magukra kötniük, hogy éjjel felismerjék, ki tartozik hozzájuk, mert amúgy mindkét oldalon ugyanúgy néznek ki és ugyanúgy beszélnek az emberek.
Jo, hogy mondod, en is ujra elo akarom kaparni. Meg a Farao-ra keszulok nagyon. Erdekes, 16 eves koromban, szakmunkaskepzoben pillanatok alatt elolvastam, ugy 15 eve meg csak a felig birtam. H amost csak a negyedig tudom elolvasni, akkor erzem, hoyg eljart felettem a ido...
Elkezdtem olvasni William Gibsontol a Zero Historyt, de nem tudtam felvenni vele a fonalat, igy inkabb kiolvastam Arthur C. Clarktol a Rendezvous with Rama-t. Most a Rama masodik reszet olvasom, sokkal masabb a stilusa es egyben osszetettebb is.
Szerintem ritka szar :( Marmint az Alapitvany pereme es a Fold :(
Engem legalabbis pofan csapott, milyen eroltetten probalja osszkotni a Robot-ciklussal, holott elotte az embernek az volt az erzese, az Alapitvany szinte egy masik Galaktika.
Amugy meg, Alapitvany: Bill a Galaktika hose :) A Csaszari bolygot egy az egyben Tantorrol (ha jol emlekszem a nevere) mintazta :)
Volt neki olyan könyve is, amiben valamelyik újságban közölt publicisztikáit szedte össze (Maga itt a tánctanár vagy hasonló címmel), az nem annyira szakmai. A mindenki másképp egyforma is eléggé közérthető.
Az elvek csapodár természete is összeválogatás, bár a Tánctanárt nem olvastam. A mindenki másképp egyforma gyakorolta a legnagyobb hatást rám ezidáig, de úgy érzem kell hozzá alap, hogy teljes mélységében megértse valaki.
Legutóbb:
Cory Doctorow - Little Brother (Kis Testvér) [Akinek tetszik az 1984 című könyv és kicsit is érdeklődik a technika iránt, annak nagyon ajánlom ezt a könyvet]
Most:
Stephen Hawking, Leonard Mlodinow - The Grand Design
Mert mindenki feladja maximum az 50. oldalnal az Aranyembert. Mamamnak valami ket kotetes diszkiadasban volt meg, ugy kb. 1000 oldal. Az elso 1-200 oldalt en is ruhelltem, amikor meg mindig arrol magyaraz, hogy hogyan fodrozodik a hajo korul a viz. Utana mar szerintem tok jo, legalabis nekem anno tetszett :)
Ez így van. Aztán egy idő után már az is tetszeni fog, aztán utána rájössz, hogy Jókainak hihetetlen humora van. Egy-két helyen majd megszakadtam a nevetéstől, olyanokat tud írni.
Én már ott tartottam, hogy nem az igazi, ha nincs 350-400 oldalas egy-egy regény, m ert túl hamar vége van...
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
Hát én imádok olvasni és faltam/falom is a könyveket, de az egyetlen író akinek sehogy sem tudtam végigszenvedni az írásait az Jókai volt. Ízlések és pofonok na. Asszony ugyanígy van vele. Itt kis merültek a közös vonásaink :D.
Amúgy biz'isten próbáltam, szenvedtem vele, kényszerítettem magam, de a vége mindig kapituláció lett.
Hozzáteszem, hogy egyszer Nick Hornby-tól olvstam, hogy igazából tök mindegy mit olvasol csak szeresd az olvasást. És hogy ő sem tud egy csomó híres és értékes regényt elolvasni, mert nem engedi a habitusa és nem neki való. Asszem a Fociláz elején írja.
Pedig igaz. En mondjuk huszevesen imadtam, negyvenevesen keptelen vagyok egyet is elolvasni (jo, mar harminc korul sem volt konnyu).
Ami viszont mindig olvashato, az Mikszath. Ahogy idosodok, ugy talalok benne mindig ujabb retegeket. Egyszeruen zsenialis a stilusa. Kar, hoyg tevesorozatkent elszabtak a Mikszath-muveket :(
Most jelent meg a Kossuth-kiadonal a Mikszath-osszes. Egy-ket ev es antikvariumban is lehet kapni. Talana kiadonal is, egyutt, olcsobban az egeszet. (Ha mar a Lovecraft-osszes megvan, nehogy Mikszath kimaradjon :)
Kivancsi leszek, hany Mikszath konyvet nem ismerek/nem olvastam...
Csingiz Ajtmatov: A versenyló halála
Csingiz Ajtmatov: Amikor leomlanmak a hegyek
Terry Pratchett: Agyaglábak
Terry Pratchett: Hazafiak
Gáspár András: Kiálts farkast
Gáspár András: Kiálts farkast 2
Izing Róbert: Támadás az űrből (A nagy budapesti ufóinvázió) - fergeteges
Tamenaga Shunsui: 47 ronin
Neil Gaiman: Anansi fiúk
Meg még pár ami most nem jut eszembe. De voltam két hét szabadságon, szóval így.
A múlt héten vettem egy latin nyelvkönyvet, azzal küzdök.
Előtte egy anyósomnál talált konyvet olvastam: Internet A rohanó embereknek - 1996-ból. Ami már az új eredeti mikroszoft vindóz 95 programot is emlegeti, amivel -köztudott, hogy- egy csomó más csodát is művelhetünk.
Ha találsz valami könnyű/élvezetes megoldást a deklinációk megtanulására, ne rejtsd véka alá – nálam lengyelnél jelenleg ez a szűk keresztmetszet, ami elég szomorú :-)
van, aki szerint a tettei is azok. az hogy az egyetemes műveltségnek mi része és mi nem, szerencsére egyetemesen döntődik el, így állításod bizony vesztésre áll..
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Vagy a tiéd. ;) Tanulságos olvasmány. Régebben a Kommunista kiáltványt, sőt a Bibliát is olvastam. Most akkor csak keresem a helyem a világban, vagy érdeklődő vagyok?
nem gondolom. attól hogy valami neked tanulságos olvasmány, még nem feltétlenül tartjuk az egyetemes műveltség részének.
"Régebben a Kommunista kiáltványt, sőt a Bibliát is olvastam. Most akkor csak keresem a helyem a világban, vagy érdeklődő vagyok?"
- ezt te tudod. viszont ez az információ nem kapcsolódik a mondandómhoz.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Annyi tény, hogy ugyanúgy, mint a Bibliára, a Mein Kampf tartalmára is nagyon sokan utalnak ahhoz képest, mint ahányan olvasták… Ettől mondjuk változatlanul nem lesz az általános műveltség része, mivel az állításom szerint alig olvasták, ugye.:-]
..az általános műveltség része pedig még úgy sem. az egyetemes irodalmi értékek nem attól értékek, mert híres/hírhedt emberek a szerzők, hanem mert olyan erkölcsi, etikai, irodalmi, tudományos, vagy egyéb értékrend mentén születtek meg, melyek az emberiség felemelkedése szempontjából érték -és mértékadóak. nem sorolnám ide azon politikusok, diktátorok, szerencselovagok és celebritások ars poetikáját, öncélú és zavaros világképét kifejező alkotásokat, melyek kétségkívül érdekesek (csak úgy, mint érdekes pl. kívülállónak egy őrült művész alkotása), de kétlem hogy az okuláson kívül ez bármilyen hasznos tartalmat mutasson az utókornak.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Azért szívesen meghallgatnám @pepo véleményét is, miután elolvasta – lehetnek benne érdekes megállapítások, gondolatmenetek, akár olyan állítások is, amelyekkel azonosulni lehet. (Igen, ugyanezt mondanám a Bibliára, Koránra, Kommunista kiáltványra, valamint a jelenlegi és az előző Kormány választási programjára is.)
Hitler tetteiről hallva a többségnek első benyomása, hogy nincs az az ember, akivel egy ilyen őrült ideológiát el lehetne fogadtatni, de a történelem azt mutatja, hogy lehetséges volt. Nem azért lehet érdemes elolvasni a Mein Kampfot, hogy nyugodt szívvel gyilkolhassuk a(z etnikai/vallási/…) kisebbségbe tartozóakat, hanem hogy ne hagyjuk ugyanezen hibát újra elkövetődni.
Úgy vélem, hogy egy olyan mű, ami az utókor számára okulásul szolgál, egyben mértéket és értéket is ad. Az ember gondolkozni képes faj, képes kritikával fogadni az olvasott információkat – legyen szó Hitler életfilozófiájáról, vagy a világirodalom egyéb műveiről, amelyek szintén bőven mutatnak elvetendő példákat.
"lehetnek benne érdekes megállapítások, gondolatmenetek, akár olyan állítások is, amelyekkel azonosulni lehet."
- ezt nem vitattam (sőt), viszont nem árt helyén kezelni a dolgokat, tájékozódni, már kialakult értékrenddel nekivágni, mert könnyen úgy jár az útkereső ifjú mint az Andreas Breivik, még mindig nem érti, hol a hiba abban amit tett..
...lehetnek benne szép gondolatok, lehet irodalmilag, tartalmilag érdekes, kidolgozott, de ettől még nem kell seggre esni tőle.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Folyamatosan olvasok könyveket. Jelenleg épp Jozef Viktor Schwartz Návraty z neskutočna novellásköteténél tartok. (Mondjuk ez inkább meló, le kéne fordítanom magyarra, legalább is egy részét.)
Svejket újonnan nem vettem meg 5ezerért, de biztos meg lehet szerezni ismerősöktől antikváriumból olcsóbban. én egy '77-es kiadást olvasok, kötetenként 30Ft volt.
Carl Gustav Jung: Az analitikus pszichológia
Carl Gustav Jung: Az ember és szimbólumai
Carl Gustav Jung: Emlékek, álmok, gondolatok
Jókai Mór: És mégis mozog a föld
Jókai Mór: Az arany ember
Jókai Mór: A barátfalvi lévita
Jókai Mór: A cigánybáró
Jókai Mór: A Damokosok
Jókai Mór: Fekete gyémántok
Jókai Mór: A gazdag szegények
Jókai Mór: Rab Ráby
Jókai Mór: Szegény gazdagok
Deon Reynder,Edwin Wright: TCP/IP és Ethernet hálózatok a gyakorlatban
Vrabec Mária: Hedvig
(Tanulságos kis olvasmány, nagyon nem bántam meg, hogy elolvastam.)
Salman Rushdie: Hárun és a mesék tengere
(Tetszett az egyedi stílusa miatt, afféle terjengős, fantáziadús mese felnőtteknek. Virágnyelven kritizálja a zsarnoki rendszereket és nekem úgy tűnt, hogy a szerző azt hiszi, hogy a Nyugat rendszerei nem azok ...)
Aki ügyes még összehozhatja a TELJES SCIENCE-FICTION UNIVERZUMA sorozat mind a 4 kötetét.
A legtöbb helyen már csak a kötet egyes példányai vannak meg, és ha jól tudom, nem tervezik az újabb kiadást....
A megjelenés után 1 évvel hunyt el.
Orwell: 1984 - alapmű, sose volt aktuálisabb
Alexandr Szolzsenyicin: Iván Gyenyiszovics egy napja ~in progress~
Luther: The Calling - hatalmas könyv, hatalmas sorozat
The Walking Dead: Rise of the Governor ~in progress~
Stephen King - A setét torony sorozata (7, vagy 8 kötet), most a második kötet felénél tartok, könyvjelzőnek benne egy 2004-es hvg-s újságrendelési ticket, asszem akkor kezdtem el :)
Az a baj hogy érdekel is meg nem is. Minden nyaralásra elviszem magammal hogy majd most akkor lesz időm rá és elolvasom, aztán mire elkezdem és elkezdem élvezni is addigra hazajövök, itthon pedig már nem vonz annyira, másokat olvasgatok.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
annak en az elso reszet kezdtem csak el olvasni, a felenel abbahagytam, annyira untam hogy mar azt sem tudtam mi volt az elejen
pedig az egesz van vagy 250 oldal maximum :D
bezzeg az Under the Dome-ot (szinten SK), ami tobb mint 1000 oldal vegigolvastam (igaz, az is eltartott egy darabig mire beindult, onnan mar gyorsan ment)
na akkor kb. tudod hogy miről beszélek :)
az a szép hogy egyszer azt kértem karácsonyra (a teljes sorozatot megvetettem a párommal), így van némi kényszer hogy ne menjen veszendőbe a rá kiadott pénz :)
egy két éve megrettenve olvastam hogy megjelent a 8-ik kötet is. shit...
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Kicsit off, de szoktam tűnődni, hogy mi visz rá embereket, hogy leírjanak egy olyat, hogy "8-ik". Nyolcik?
Amúgy én ismeretlen sorozatot sosem veszek meg, viszont alexandrában meg ilyesmi helyeken szokott lenni ilyen 2-500 forintos könyvhalom, abból szemezek egy öles válogatást, és így olcsón merítettem egyet eddig ismeretlen szerzők irodalmába. Persze az e-könyvek óta ez deprecated.
----
India delenda est.
Hülye pelikán
Elnézést, rosszul írtam (mindig örülök ha olyan ember javít ki, aki soha nem hibázik). Én se nagyon szoktam, de akkoriban ismerősi körben sokan dicsérték, valamint akkoriban még szerettem King stílusát...
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Egyet melóbajáráshoz, egyet otthon a vécére, egyet estére, egyet melóhelyen a vécére. Hogy ezen egyek közül melyik ugyanaz az változó, de általában legalább két különböző van.
----
India delenda est.
Hülye pelikán
Hozzászólások
Georges Blond: Egy francia házaspár Amerikában. Utikönyv az Egyesült Államokról és Kanadáról (1968)
PS: Az év a kiadás éve, a könyv az '57-es állapotot tükrözi.
Pribojszki - Herflisuli
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Frissherz-Skop - Fémtechnológia 1. Alapismeretek
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
Druon - Az elátkozott királyok.
Jó sorozat. Szeretem.
O, azt en is imadom.
--
http://www.micros~1
Igen régen volt már mikor olvastam, de maximálisan a kedvencem,
és minden ehhez hasonló történelmi regény.
Egyébként mostanában inkább szakmai könyveket olvasok -> CISCO-s.
"Computer! Earl Grey 27 Celsius-ost !"
Blogom
Barabási Albert László:behálózva
Zseniális könyv, ajánlom minden informatikus figyelmébe.
(Nyilván sokan olvasták már az itteniek közül...)
A kérdés arra vonatkozik, hogy melyiket olvastam utoljára, vagy hogy melyiket olvastam _ki_ utoljára?
akár is-is. nem kopik el a billentyűzet, ha mindkettőt leírod.
tudom grammar naci meg minden, de:
Könyvet, újságot kiolvasni nem lehet.
amúgy, ez inkabb nyelvhelyesség
____________________________
sorry for stupid questions!
Oké, de a "Milyen könyvet olvastál utoljára?" kérdésből pedig nem derül ki az, hogy melyiket olvastad el teljesen, vagy melyik amit olvastál, nem?
Ezért próbáltam valahogy a kettő közötti különbséget kifejezni, úgylátszik rosszul :)
belém verték anno középsuliban...
én csak tovább osztom az igét ;-)
____________________________
sorry for stupid questions!
Hát nemtom, még nem találkoztam eddig olyan emberrel, aki megkérdőjelezte volna a "kiolvasni" kifejezést. De biztos bennem van a hiba.
Belénk is belénk verte az irodalomtanár :S Meg sok minden mást is. ( furcsák az irodalomtanárok, random kipécéznek kijelentéseket, és egész életükben képesek azt hajtogatni, hogy az a kifejezés márpedig nem létezik, mikor mindenki használja. És ami még furcsább, hogy minden irodalomtanár más-más szóra haklis. És még normálisan se tudnak válaszolni, ha megkérdjük őket, hogy mennyivel jobb a végig/elolvasni kifejezés, mint a kiolvasni )
ontopic: John Gribbin: Schrödinger kiscicái és a valóság keresése
Közöm nincs az irodalom tanársághoz, de azért ha belegondolok a "kiolvasásba" az csak furcsa. Vagy belém is belém "verték", hogy kiolvasni nem lehet?
Ha már nyelvtan, a kérdésre a válaszom: vágott A/5 méretű, 216 oldalas, 90 g-os ofszetpapírra nyomott, cérnafűzött, keményfedeles. :)
A helyes kérdés: "Melyik könyvet olvastad utoljára?", még pontosabban: "Mi volt az utolsó könyv, amit elolvastál?"
Egyébként: Florence Littauer: Személyiségünk rejtett tartalékai – szülőknek
igen, én egy szép borítójút olvastam. :)
Akkor hadd javítsalak ki én is: "Mi volt a címe annak a könyvnek, amit utoljára elolvastál?"
Ugyanis a te kérdésedre a válasz: könyv.
Na, azért ennek a levezetésére kíváncsi volnék...
Sajnos nem nyert. A te logikádat követve a te kérdésedre a válasz az, hogy cím :)
Máshogy: Írd le az utolsó általad olvasott könyv/elbeszélés/novella/stb irodalmi mű címét.
A tesztnél 2 pontot adj hozzá a melankolikus hoz. :-)
Ha már szőrözés...
A "Mi volt az utolsó könyv, amit elolvastál?" kérdésre én azt válaszolnám, hogy: könyv.
A helyes kérdés: "Mi volt a címe, és ki írta azt a könyvet, amit utoljára az első betűtől az utolsóig elolvastál?"
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...
csak most szólsz? pedig én meg simán kiolvastam pár könyvet már életemben :)
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=k%F6nyvet+elolvas…
Elnézést kérek, ha felkavartam az indulatokat ;-)
____________________________
sorry for stupid questions!
borzasztóóóó! nem látok az idegtől :)
Véleményem szerint van jelentésbeli különbség is az elolvas és a kiolvas között ( bár lehet, hogy csak én használom így ). A kiolvas az konkrétan a befejezést jelenti, míg az elolvas az a mű elejétől kezdve a végéig elolvasását.
Tehát szerintem a ma kiolvastam a Hamletet azt jelenti, hogy tegnap, vagy egy éve elkezdtem, és ma fejeztem be, a ma elolvastam a Hamletet, az meg azt, hogy ma kezdtem, és ma fejeztem be.
On: ma a Hamletet olvastam el.
mivaaaaaaaaan????
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Tegyük fel, hogy van egy Kindle, rajta egy adott könyv, újság.
Majd azt számítógépre kötve kiolvasod a Kindle memóriájából. :)
Ebben a hónapban a legfontosabbak:
Terzani: A vég nekem kezdet
Ulickaja: Odaadó hívetek, Surik
Kunzru: A kaméleon
> Sol omnibus lucet.
Ez igy kb az utolso 2 honap listaja, igy visszanezve ugy nez ki nosztalgiazni volt kedvem, mert sokat nem eloszor olvastam.
Ezt meg ha trey nem torli ki, idelinkelem, mert megeri megnezni:
http://mek.oszk.hu/
Douglas Adams -
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
The Restaurant at the End of the Universe
Life, the Universe and Everything
Horn,Zsilinszky -
Akvarisztika (meg meg vagy 6 masik akvariumos konyv)
Terry Pratchett -
Fegyvertarsak
Gordulo kovek
Csernus -
A no (nem rohog)
A ferfi (ezen sem)
Fekete Istvan -
Tuskevar (kronikus nyaralashianyban szenvedek igy kb havonta elolvasom :))
Gogol -
A koponyeg
Rejto Jeno -
14 karatos auto
Piszkos Fred, a kapitany
Antoine de Saint-Exupéry -
A kis herceg
Orwell -
1984
RedHat fast track
Ez jó! Én is nem régiben vettem elő Rejtő Jenőtől a Megkerült cirkálót. Nagyon szeretem a rejtő könyveket.
Amúgyan meg James Jones Most és mindörökké (harmadjára) :)
Rejtő Jenő: A pokol zsoldosai, de a Dűne-sorozatot is be kellene fejezni.
Philip K. Dick - Istenek inváziója
Jelenleg olvasom szintén PKD-től a Szabad Albemuth Rádió-t.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-
dropbox
Andre Gide: Pásztorének
Orwell: Hódolat Katalóniának
Peter Straub: torok
következő Jeffery Deavertől lesz a majomkirály
nem pont könyv, de hétvégén otthon voltam és a padlásról előkerültek ilyenek. 1-50-ig úgy néz ki mind megvan, a fölött pár darab. még gyerekkoromban többször elolvastam mindet, most némi nosztalgiával kettőt végigolvastam gyorsan. kurvajók! :)
könyben ha jól emlékszem, agatha christie: acroyd gyilkosság c. krimit olvastam utolsónak (persze már nem először).
úúú nem tudnál beszkennelni párat?
ha legközelebb otthon járok, elhozok párat, és meglátom, mit tehetek ;) addig is: 1. 2. 3. 4. 5.
+sok
Az én szívem csücske a régi magyar sci-fi képregények :-)
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=a-neutron-akcio&ID=158…
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=a-triton-gyilkossagok&…
meg minden, amit Rejtő, vagy P. Howard írt. ;-)
____________________________
sorry for stupid questions!
a neutron akció nekem megvolt könyvben... nem csak képregényben adták ki.
hat nekem jobban bejott a kepregeny :)
____________________________
sorry for stupid questions!
Pratchett:
Erdekes idok
Maszkabal
Johnny and the Bomb (ezt mar sokadszorra)
--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.
Leon Uris: Meghalsz Tengerész
Pár nappal ezelőttig nem tudtam, de filmet forgattak belőle. 1955-ben.
------------------------
elmult masfel honap:
Sandstorm
Map of Bones
Black Order
The Judas Strain
The Last Oracle
most olvasom:
A tetovalt lany
a kovetkezo konyv:
Martin Fowler: Patterns of Enterprise Application Architecture
utana meg Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions
A kovetkezo kettot gondolom n-edszerre olvasod ujra! :^P
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
regen olvastam, most mar itt az ideje, hogy megint, ja. ha tudsz meg valami jo konyvet ajanlani, hajra :)
(Code Clean -t angolul megrendelem ...)
En ebben a honapban ezeket olvastam:
Michael Lopp: Managing Humans, Chad Fowler - The Passionate Programmer. Mindketto erdekes es konnyu olvasmany.
Most az Effective Java-t nyuzom, utana a Getting Things done es a Software Systems Architecture - Working with perspectives and stakeholders kovetkezik.
(Code Clean -t angolul megrendelem ...)
A Clean Code-ra gondolsz..? Az profi konyvnek tunik, en is tervezem rendelni!
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
ja, arra. es raadasul innen ingyenes is a szallitasa a konyvnek, csomo masikkal egyutt.
persze nem tudom megeri-e, itt 20.99, amazonon meg 15.79 + szallitas.
(megneztem most, 33.05 lenne a priority dispatchel a szallitas, standard szallitasnal 8.38, szoval megeri.)
Hmm, kosz a tippet! Mar regebb raakadtam egyszer erre az oldalra, de megfeledkeztem rola...
Amugy az usak amazonon emlekeim szerint a legolcsobb szallitas 4$/csomag + 4$/konyv.
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
Stephen Hawking - A világegyetem dióhéjban
A. C Clarke - Randevú a Rámával.
Tegnap jött meg az első kiadás.
A legjobb sci-fi könyv, amit eddig olvastam.
Dan Brown - A digitális erőd
Mint regeny, izgalmas, jo konyv. Kicsit szakmai szemmel nezve viszont borzalom.
--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.
Uhh... mar tobb Barnadanit olvastam, mert az angolja egyszeru, de nem tudtam elsiklani afelett, hogy rendre ugyanazokat a kliseket hasznalja. Vannak beszelgetesek amiket mintha szo szerint megismetelt volna.
W.Zoltán hogyhogy nem írt még??
vigyázzunk, lehet, hogy még nem nagykorú és akkor külön védelmet kap a törvénytől:)))
Asimov: Alapítvány sorozat végig.
Lukjanyenko: Ugrás az ismeretlenbe.
Milan Kundera: A lét elviselhetetlen gyönyörűsége.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
Helyesen: ... könnyűsége.
> Sol omnibus lucet.
Moldova György: Bűn az élet, 1988
+1. Meg a Szabadits meg a gonosztol. Eppen eek a elojegyeseim erkeztek meg az antikvariumba :) Erdekes, hoyg ket dologtol fugg leginkabb, mit olvasok:
- mennyi idom van ra
- mit tudtam beszerezni :)
(Naja, meg neha elkap egy erzes es akkor elokeresem azt a konyvet, ami az erzest okozta es ujraolvasom) Mult honapban pl. az EGy jenki Arthur kiraly udvaraban, Mark Twaintol, most meg A psziborgok almai varnak ugyanerre (szinten volt a Fulesben kepregenyben is, csak mas neven, de aztan kiadtak kulon fuzetben is.)
Jelnleg meg Clive Barker: Hirvivo. Kovetkezo nem tudom, mi lesz, szerencsere van valasztek.
--
http://www.micros~1
Terry Pratchett - The Colour of Magic.
Most: William Gibson - Virtual Light
Utana: Ruth Ann McEwen - Transparency in Financial Reporting
Ha az 1. reszet mar ugyis elolvastad, akkor a Light Fantastic is ajanlott. Ugy kerek a tortenet.
--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.
Elso harmat rendeltem be egyszerre, igy ott var a masik ketto is a polcon :)
Csak nemszeretek "ugyanolyat" olvasni egymasutan, igy stilustvaltottam.
Lin Yutang: Egy múló pillanat
Na ma rászántam magam. Igéretes időtöltésnek igérkezik.
---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k
Szabó Árpád - Kádár Zoltán: Antik természettudomány, Gondolat, 1984. (Ez)
Nagyon jó könyv. Egészen elképesztő, hogy már Kr.e. 200 körül kb. 1 fok pontossággal tudtak földrajzi szélességet mérni.
A következő: Krasznahorkai László: Sátántangó.
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
Az első könyvből ítélve neked ez is bizonyára tetszene:
Fényes Imre: A fizika eredete. Az egzakt fogalmi gondolkodás kialakulása. Kossuth, 1980.
Azért ez egy kicsit nehezebb olvasmány lesz, de tényleg érdemes belevágni.
Köszi! Megrendeltem a booklineon - mivel megbízom a huposokban - de a címe egy kicsit fura. Biztos, hogy nem egy ilyen vulgármarxista könyv? A kedvencem amúgy ebben a témában Simonyi Károly könyve (A fizika kulturtörténete), de ez is biztos jó lesz.
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
http://www.kfki.hu/physics/historia/f/e/fenyesi/fenyesipant.html
Szerepel itt Marx neve?
(Mellesleg a BME-n állítólag több tantárgyból ajánlott olvasmány)
Hmm, listázza a Ponticulus Hungaricus, akkor olyan rossz nem lehet. :)
http://members.iif.hu/visontay/ponticulus/jegyzetek/forrasok/f.html
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
A Háború és háború is ajánlott ha még nem olvastad volna.
Bohumil Hrabal: Házimurik
Christoph Wolff: Johann Sebastian Bach
Faipari szakmai ismeretek
Falus Róbert: Az aranymetszés legendája (ez folyamatban van)
Elég vegyes...
Hamvas Béla: A száz könyv
(ismét beleolvastam, valaha a gépírásban terjesztett változatához juthattam csak hozzá egy akadémiai könyvtáros révén)
Philip K. Dick: Istenek inváziója
(az elkezdése után nehézkesen folytattam az olvasását, de a végén már alig bírtam letenni)
Risto Santala: A Messiás az Ószövetségben a rabbinikus iratok fényében
(még nem fejeztem be, folytatólagosan emésztgetem, gondolkodom rajta)
Pátrovics Péter: Angol nyelvkönyv kezdőknek és középhaladóknak
(folyamatban)
Raj Tamás: A héber betűk misztikája
(folyamatban)
Susanna Clarke: Búcsúbáj hölgyei és más történetek
(ma éjszaka a végére érek)
http://hup.pastebin.com/pfe3mJfZ
auuu
grep zoltan1992
helyett
grep Zoltan1992
kell.
vagy grep -i :)
és az változtatna az eredményen?
Még írhat ide. :)
Utoljára: Frank Herbert: A Dosadi kísérlet
Most: PKD: Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal?
----------------
Lvl86 Troll
Utoljara, azaz kb. 10 oraval ezelott a Remusz bacsi mesei cimu konyvet olvastam ;)
:)
És tetszik neki(k)?
Meg tetszik nekik, bar lassan eljar felette az ido ... De hogy itt alljon az a konyv is, amit utoljara olvastam magamban: Cormac McCarthy: The Road.
David Guterson: Hó hull a cédrusra
Marco Cantù: Mastering Delphi 7
(ezek meg folyamatban)
Bogár László, Drábik János, Varga István: Válság és valóság
(legutobb olvastam)
Lev Tolsztoj: Háború és béke
(kovetkezo kiszemelt, megunhatatlan meg harmadszorra is:)
Jean-Cristophe Rufin: Az Abesszin
Szvámi Ráma: Szent utazás
Ian M. Banks
Holtpont
Most olvasom Nézz a szélbe, ezt is ő írta.
kibirtad a konyvet?
en imadom a scifit, de ezt az elso 10 oldal utan nem birtam tovabb... szerintem iszonyat szarul van megirva.
Hát tény, hogy borzasztó vontatottan kezdődik mindegyik könyve (a harmadikat olvasom), de ha az ember legyűri az első néhány oldalt, akkor egy nagyon összetett és szvsz nagyon élvezhető történet jön ki mindegyikből. Az például kimondottan frusztrál, hogy csomó dologgal nyakon önti az embert, és csak jóval később lesz értelme a könyv első oldalain leírt dolgoknak.
Összességében azért én olvasásra ajánlom mindenkinek, aki szereti a scifi-t.
Aldous Huxley: Visszatérés a Szép új világhoz (a Szép új világ után ez egy száraz filozófiai elemzés lehet első blikkre, megértéséhez az 1984 -et mindenképp el kell olvasni Orwell-től)
George Orwell: Hódolat Katalóniának (aki olvasta az 1984 -et, annak feltétlen olvasnia kell ezt is)
Homage to Catalonia - épp most olvasom (eredetiben). Kedvenc részem, amikor leírja a legendát az ide-oda dobált soha fel nem robbanó rossz minőségű bombáról.
Egyébként nagyon fontos könyv. Személyesen is jártam Katalóniában meg Aragóniában, közel állnak hozzám az ottani emberek, ahogyan az egész spanyol "köztársasági" mozgalom. Mindig is harcos antifrancóista voltam.
Aki nem akar ilyen politkai dolgokban elmélyedni, azoknak is ajánlom, egyrészt mert egy élvezetes háborús élménytár, másrészt pedig okulásul: minden polgárháború és testvérharc iszonyatos... fehér szalagot kell magukra kötniük, hogy éjjel felismerjék, ki tartozik hozzájuk, mert amúgy mindkét oldalon ugyanúgy néznek ki és ugyanúgy beszélnek az emberek.
John Steinbeck: Édentől keletre
Ajánlom az Érik a gyümölcs című művét. : )
+1 bár keményebb/keserűbb olvasmány
+1, érdemes elolvasni!
---
WGábor
A queueban várakozik Harry Harrison: Édentől nyugatra:)
Jo, hogy mondod, en is ujra elo akarom kaparni. Meg a Farao-ra keszulok nagyon. Erdekes, 16 eves koromban, szakmunkaskepzoben pillanatok alatt elolvastam, ugy 15 eve meg csak a felig birtam. H amost csak a negyedig tudom elolvasni, akkor erzem, hoyg eljart felettem a ido...
--
http://www.micros~1
Iptables zsebkönyvet!
Meg elő is fizettem a "popó magazinra" :)
udv
letix
---------------------------------------------
linux alapparancsok - http://www.doksi.atw.hu
Elkezdtem olvasni William Gibsontol a Zero Historyt, de nem tudtam felvenni vele a fonalat, igy inkabb kiolvastam Arthur C. Clarktol a Rendezvous with Rama-t. Most a Rama masodik reszet olvasom, sokkal masabb a stilusa es egyben osszetettebb is.
mi a második része?
pl
Ugy latom mar megtalaltad, nalam is egyszeruen csak Rama II a cime.
Lem - A legyőzhetetlen
Szentírás
Az utóbbi néhány...
Lőrincz L. László: A sólyom kinyújtja karmait
George Orwell: 1984
Lőrincz L. László: A kicsik
Lőrincz L. László: Az éjszaka doktora
Isaac Asimov: The Gods Themselves
_______
Powered by Áram // Nem vagyok annyira kocka, hogy napfényt is csak HDR-Renderingen keresztül lássak.
Forgotten Realms Elminster kotetek
Az elmúlt pár hónap:
A hobbit
Móricz - A rab oroszlán
Lőrincz L.László - A fekete anya kígyója
Asimov - Alapítvány trilógia
Asimov - az Alapítvány pereme 1-2
Most pedig az alapítvány és Föld...
Szerintem ritka szar :( Marmint az Alapitvany pereme es a Fold :(
Engem legalabbis pofan csapott, milyen eroltetten probalja osszkotni a Robot-ciklussal, holott elotte az embernek az volt az erzese, az Alapitvany szinte egy masik Galaktika.
Amugy meg, Alapitvany: Bill a Galaktika hose :) A Csaszari bolygot egy az egyben Tantorrol (ha jol emlekszem a nevere) mintazta :)
--
http://www.micros~1
Frank Herbert Dunejet es Orson Scott Card Vegjatekat (Ender's game) amugy sem lehet uberelni ;)
Ender Wigin ?
Már rég olvastam. Brutális a srác benne. Az egész történet felvezető minden a helyén a könyv ben.
Dawkins: Isteni téveszme
Mérő: Az elvek csapodár természete (ezt ajánlom mindenkinek)
Mérőnek az összes könyvét lehet ajánlani.
Igen, de a többi kicsit "szakmaibb", talán nem mindenkit érdekel. Bevezetésnek ez tökéletes.
Volt neki olyan könyve is, amiben valamelyik újságban közölt publicisztikáit szedte össze (Maga itt a tánctanár vagy hasonló címmel), az nem annyira szakmai. A mindenki másképp egyforma is eléggé közérthető.
Az elvek csapodár természete is összeválogatás, bár a Tánctanárt nem olvastam. A mindenki másképp egyforma gyakorolta a legnagyobb hatást rám ezidáig, de úgy érzem kell hozzá alap, hogy teljes mélységében megértse valaki.
Asimov - I, robot, The rest of the robots
Kaptam két polcnyi Asimovot, Heinleint, PK Dick-et és Simmons-t, el leszek egy ideig.
Legutóbb:
Cory Doctorow - Little Brother (Kis Testvér) [Akinek tetszik az 1984 című könyv és kicsit is érdeklődik a technika iránt, annak nagyon ajánlom ezt a könyvet]
Most:
Stephen Hawking, Leonard Mlodinow - The Grand Design
George R.R. Martin - A tűz és jég dala ciklusból az elsőt, a Trónok harcát.
::sumo.conf::
Jim Rogers: Adventure capitalist
Jim Rogers: Rohstoffe
Rowen, Hancock, Miller: Greater China's quest for innovation (folyamatban)
--
[citation needed]
James Clavell: Noble House
-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-
Szalai Vivien - Hamis Gyönyör
Zsom Gyula - Elektronikus Áramkörök Példatár
Nagy arc a tanár úr! :)
+1
Örök emlék marad a videós oktatás. Mikor szünetben Tom és Jerry-t néztünk, aztán annyira tetszett a Tanár úrnak, hogy órán is... :)
Szépirodalmit. Jó illatú. A borító kék alapszínén nonfiguratív minták láthatóak. Közepes vastagságú, és ennek megfelelően közepes súlyú.
-----
"Ember embernek farkasa." Ezért aztán "Holló a hollónak nem vájja ki a szemét."
Henryk Sienkiewicz: Tűzzel-vassal
Séllei Lajos: Utazások és gyógyítások Jemenben
Orhan Pamuk: A NEVEM PIROS
Most épp Rejtő Jenőt minden mennyiségben. (N+1)-edszer... :-)
Nyárra az való...
Detto, párat én is felelevenítettem.
Most John Steinbeck Érik a gyümölcs-e van soron... aztán A Katedrális következik.
Mostanában:
Joseoh Heller: A 22-es csapdája
Bret Easton Ellis: Amerikai psycho
Dolák-Saly Róbert - Szászi Móni: Boborján
folyamatban: Günter Grass: Bádogdob
"Joseoh Heller: A 22-es csapdája"
Katonakoromban ez volt a bibliánk :)
------------------------
Steven Saylor: Birodalom
jelenleg Daniel Silva: A Moszad ügynöke és a Rembrandt ügy
Alexander von Schonburg: Penz nelkul gazdagon
W. MacDonald: Osvenyem vilagossaga
SJ: S***telenul :-)
Viktor az eletrol es a halalrol
Millenium-trilogiat olvasom, most par napja felreraktam a harmadik reszt. (Vag yha ismerosebb, a Tetovalt-lany trilogia)
--
http://www.micros~1
Tim Powers: Ismeretlen vizeken
Jókai Mór: A magyar nemzet története regényes rajzokban
Kár, hogy nem kötelező olvasmány az iskolákban.
Az a baj, hogy a fiatalok többségének Jókai szenvedés, merthogy (idézem) "Lassú, semmi sem történik benne, és nem evilági nehézségekkel foglalkozik".
Cserébe viszont nem lehet rózsaszínű Baradlay Jenős tolltartót kapni a Tescoban. Szóval azért van jó oldala is :-).
Mert mindenki feladja maximum az 50. oldalnal az Aranyembert. Mamamnak valami ket kotetes diszkiadasban volt meg, ugy kb. 1000 oldal. Az elso 1-200 oldalt en is ruhelltem, amikor meg mindig arrol magyaraz, hogy hogyan fodrozodik a hajo korul a viz. Utana mar szerintem tok jo, legalabis nekem anno tetszett :)
----------------
Lvl86 Troll
Ez így van. Aztán egy idő után már az is tetszeni fog, aztán utána rájössz, hogy Jókainak hihetetlen humora van. Egy-két helyen majd megszakadtam a nevetéstől, olyanokat tud írni.
5-6 Jókai elolvasása után, ha más szerzők könyveit olvasod hiányérzeted támad. Úgy érzed, valahogy nem olyan már könyvet olvasni ha az nem Jókai ...
Én már ott tartottam, hogy nem az igazi, ha nincs 350-400 oldalas egy-egy regény, m ert túl hamar vége van...
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
Ez így van. Ilyenkor kell
- még Jókait olvasni
- vagy Kodolányi regényeket olvasni
Hát én imádok olvasni és faltam/falom is a könyveket, de az egyetlen író akinek sehogy sem tudtam végigszenvedni az írásait az Jókai volt. Ízlések és pofonok na. Asszony ugyanígy van vele. Itt kis merültek a közös vonásaink :D.
Amúgy biz'isten próbáltam, szenvedtem vele, kényszerítettem magam, de a vége mindig kapituláció lett.
Hozzáteszem, hogy egyszer Nick Hornby-tól olvstam, hogy igazából tök mindegy mit olvasol csak szeresd az olvasást. És hogy ő sem tud egy csomó híres és értékes regényt elolvasni, mert nem engedi a habitusa és nem neki való. Asszem a Fociláz elején írja.
Pedig igaz. En mondjuk huszevesen imadtam, negyvenevesen keptelen vagyok egyet is elolvasni (jo, mar harminc korul sem volt konnyu).
Ami viszont mindig olvashato, az Mikszath. Ahogy idosodok, ugy talalok benne mindig ujabb retegeket. Egyszeruen zsenialis a stilusa. Kar, hoyg tevesorozatkent elszabtak a Mikszath-muveket :(
--
http://www.micros~1
Wass Albert: Az Antikrisztus és a pásztorok
--
Imperare sibi maximum imperium est.
Kurt Vonnegut - A titán szirénjei (ajánlom mindenkinek)
>ajánlom mindenkinek
+1
+1, Vonnegutot úgy összglobál'...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
+0.95
Nagyrészt jót olvastam tőle, de van olyan műve, aminek negyedszerre ugrok neki, pedig nem is hosszú.
Tény :)
Nourse, Alan E. - Burroughs, William S.: Pengefutár - Az igazi Blade Runner
Douglas Adams - Az élet, a világmindenség meg minden
Amire a válasz ugye 42.
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?
Utoljára? Majd az, aki túlél, az megmondja akkor, amikor aktuális lesz :-)
Hajnóczy Péter: A halál kilovagolt Perzsiából
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
Nagyon kedvelem Hajnóczy műveit. Mindet olvastam.
Mikszáth Kálmán: Beszterce ostroma
Most jelent meg a Kossuth-kiadonal a Mikszath-osszes. Egy-ket ev es antikvariumban is lehet kapni. Talana kiadonal is, egyutt, olcsobban az egeszet. (Ha mar a Lovecraft-osszes megvan, nehogy Mikszath kimaradjon :)
Kivancsi leszek, hany Mikszath konyvet nem ismerek/nem olvastam...
--
http://www.micros~1
Augusztusi termés:
Csingiz Ajtmatov: A versenyló halála
Csingiz Ajtmatov: Amikor leomlanmak a hegyek
Terry Pratchett: Agyaglábak
Terry Pratchett: Hazafiak
Gáspár András: Kiálts farkast
Gáspár András: Kiálts farkast 2
Izing Róbert: Támadás az űrből (A nagy budapesti ufóinvázió) - fergeteges
Tamenaga Shunsui: 47 ronin
Neil Gaiman: Anansi fiúk
Meg még pár ami most nem jut eszembe. De voltam két hét szabadságon, szóval így.
Utolsó kettő:
Stephen R. Covey - A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása (ISBN: 9639447447)
Tetszett.
Kócsó László - Online aranybánya (ISBN: 9789630670685)
Nem tetszett.
A múlt héten vettem egy latin nyelvkönyvet, azzal küzdök.
Előtte egy anyósomnál talált konyvet olvastam: Internet A rohanó embereknek - 1996-ból. Ami már az új eredeti mikroszoft vindóz 95 programot is emlegeti, amivel -köztudott, hogy- egy csomó más csodát is művelhetünk.
Az uk levéltárában van egy kezdő és egy haladó latin tutorial:
http://www.nationalarchives.gov.uk/latin/
Igaz angol, de minimális angol tudással tanulható.
Ha találsz valami könnyű/élvezetes megoldást a deklinációk megtanulására, ne rejtsd véka alá – nálam lengyelnél jelenleg ez a szűk keresztmetszet, ami elég szomorú :-)
Hitler Adolf: Mein Kampf
Akár tetszik, akár nem, szvsz, ismerete része az egyetemes műveltségnek.
van, aki szerint a tettei is azok. az hogy az egyetemes műveltségnek mi része és mi nem, szerencsére egyetemesen döntődik el, így állításod bizony vesztésre áll..
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Vagy a tiéd. ;) Tanulságos olvasmány. Régebben a Kommunista kiáltványt, sőt a Bibliát is olvastam. Most akkor csak keresem a helyem a világban, vagy érdeklődő vagyok?
nem gondolom. attól hogy valami neked tanulságos olvasmány, még nem feltétlenül tartjuk az egyetemes műveltség részének.
"Régebben a Kommunista kiáltványt, sőt a Bibliát is olvastam. Most akkor csak keresem a helyem a világban, vagy érdeklődő vagyok?"
- ezt te tudod. viszont ez az információ nem kapcsolódik a mondandómhoz.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Annyi tény, hogy ugyanúgy, mint a Bibliára, a Mein Kampf tartalmára is nagyon sokan utalnak ahhoz képest, mint ahányan olvasták… Ettől mondjuk változatlanul nem lesz az általános műveltség része, mivel az állításom szerint alig olvasták, ugye.:-]
..az általános műveltség része pedig még úgy sem. az egyetemes irodalmi értékek nem attól értékek, mert híres/hírhedt emberek a szerzők, hanem mert olyan erkölcsi, etikai, irodalmi, tudományos, vagy egyéb értékrend mentén születtek meg, melyek az emberiség felemelkedése szempontjából érték -és mértékadóak. nem sorolnám ide azon politikusok, diktátorok, szerencselovagok és celebritások ars poetikáját, öncélú és zavaros világképét kifejező alkotásokat, melyek kétségkívül érdekesek (csak úgy, mint érdekes pl. kívülállónak egy őrült művész alkotása), de kétlem hogy az okuláson kívül ez bármilyen hasznos tartalmat mutasson az utókornak.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Azért szívesen meghallgatnám @pepo véleményét is, miután elolvasta – lehetnek benne érdekes megállapítások, gondolatmenetek, akár olyan állítások is, amelyekkel azonosulni lehet. (Igen, ugyanezt mondanám a Bibliára, Koránra, Kommunista kiáltványra, valamint a jelenlegi és az előző Kormány választási programjára is.)
Hitler tetteiről hallva a többségnek első benyomása, hogy nincs az az ember, akivel egy ilyen őrült ideológiát el lehetne fogadtatni, de a történelem azt mutatja, hogy lehetséges volt. Nem azért lehet érdemes elolvasni a Mein Kampfot, hogy nyugodt szívvel gyilkolhassuk a(z etnikai/vallási/…) kisebbségbe tartozóakat, hanem hogy ne hagyjuk ugyanezen hibát újra elkövetődni.
Úgy vélem, hogy egy olyan mű, ami az utókor számára okulásul szolgál, egyben mértéket és értéket is ad. Az ember gondolkozni képes faj, képes kritikával fogadni az olvasott információkat – legyen szó Hitler életfilozófiájáról, vagy a világirodalom egyéb műveiről, amelyek szintén bőven mutatnak elvetendő példákat.
"lehetnek benne érdekes megállapítások, gondolatmenetek, akár olyan állítások is, amelyekkel azonosulni lehet."
- ezt nem vitattam (sőt), viszont nem árt helyén kezelni a dolgokat, tájékozódni, már kialakult értékrenddel nekivágni, mert könnyen úgy jár az útkereső ifjú mint az Andreas Breivik, még mindig nem érti, hol a hiba abban amit tett..
...lehetnek benne szép gondolatok, lehet irodalmilag, tartalmilag érdekes, kidolgozott, de ettől még nem kell seggre esni tőle.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
+1
Tehat Mao Voros konyve es Kadhafi Zold konyve smafu? El is keseredtem, ma ejjel elegetem oket :(
--
http://www.micros~1
smafunak nem smafu de azt azért lássuk be, hogy nem is tartoznak az egyetemesen elismert irodalmi művek közzé.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ha mar felmerult a latin a topicban:
De bello gallico
De bello civili
(mindketto Julius Caesar muve)
--
I hate conspiracy theorists. I'm sure they're all working together somehow to bring down society.
George Walker Bush: Decision Points
karizmatikus
Verne - Az Acélváros titka
------------------------------------
A Windowsról sokat elárul, hogy Slackwaret könnyebb telepíteni.
http://youtu.be/79ZP4Z5AeG0 :-)
removed :(
mi volt az?
Ha jól emléxem, a P. Mobiltól az Acélváros.
TUDTAM :D
(nem nagyon komázom a rockzenét, de speciel ezt a számot nagyon szeretem)
Most olvasom: Jack Ketchum - A szomszéd lány
http://www.libri.hu/konyv/a-szomszed-lany.html
Ezelőtt (jó pár éve volt már): Kosztolányi Dezső - Édes Anna
http://www.libri.hu/konyv/edes-anna-5.html
"Most olvasom: Jack Ketchum - A szomszéd lány
http://www.libri.hu/konyv/a-szomszed-lany.html"
A filmet láttam. Tényleg durva.
------------------------
Folyamatosan olvasok könyveket. Jelenleg épp Jozef Viktor Schwartz Návraty z neskutočna novellásköteténél tartok. (Mondjuk ez inkább meló, le kéne fordítanom magyarra, legalább is egy részét.)
J. R. R. Tolkien-A Gyűrűk Ura
Svejket újonnan nem vettem meg 5ezerért, de biztos meg lehet szerezni ismerősöktől antikváriumból olcsóbban. én egy '77-es kiadást olvasok, kötetenként 30Ft volt.
Itt van a polcon. Jó könyv :)
Bill Bryson: The Lost Continent
előtte:
Dallos Sándor: A nap szerelmese - Aranyecset (Munkácsy Mihály élete)
Rejtő Jenő - A megkerült cirkáló
------------------------------------------
"Nincs ez el**szva, csak másra lesz jó!"
Robert Merle: Csikóéveink
"A +1 az a proletárlájk."
Carl Gustav Jung: Az analitikus pszichológia
Carl Gustav Jung: Az ember és szimbólumai
Carl Gustav Jung: Emlékek, álmok, gondolatok
Jókai Mór: És mégis mozog a föld
Jókai Mór: Az arany ember
Jókai Mór: A barátfalvi lévita
Jókai Mór: A cigánybáró
Jókai Mór: A Damokosok
Jókai Mór: Fekete gyémántok
Jókai Mór: A gazdag szegények
Jókai Mór: Rab Ráby
Jókai Mór: Szegény gazdagok
Deon Reynder,Edwin Wright: TCP/IP és Ethernet hálózatok a gyakorlatban
http://www.amazon.com/gp/product/B003KN3Z4M/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd…
Ken Follet : A titánok bukása (Fall of Giants)
Exupéry: Éjszakai repülés
(folyamatban... nem utazom annyit mint régen)
Bukowski - A nők
Utoljára: Nabokov: Meghívás kivégzésre
Most: Nabokov: Lolita
Következőnek: Updike: S vagy Malamud: Dubin megannyi élete ( a sorrendet még nem tudom )
Bankstől a Holtpont. Most épp újrakezdtem angolul is.
----
Hülye pelikán
Carlos Ruiz Zafón - Angel's Game
Paulo Coelho - Eleven minutes
Cormac McCarthy - The Road
Következő:
Carlos Ruiz Zafón - Shadow of the Wind
Dan Brown - Lost Symbol
----------------------
http://db.tt/wyh3vF40
Dan Simmons: Hyperion
Decemberben pedig beszerzem a következő részt.
nekem már megvan 3 hete:) csak még nem volt idő nekiveselkedni.
Steve Jobs - A digitális kor látnoka (Szalay Könyvek 2011)
Raoul Renier: A kivulallo
jelenleg: Neil Gaiman: American Gods
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
In progress:
Erlend Loe: Naiv.Super (eredeti nyelven)
Simon Tamás: Vérmacska
http://moly.hu/konyvek/simon-tamas-vermacska
Folyamatban Lloyd C. Douglas: "És köntösömre sorsot vetettek" (The robe)
--
No God, no peace. Know God, know peace!
Vrabec Mária: Hedvig
(Tanulságos kis olvasmány, nagyon nem bántam meg, hogy elolvastam.)
Salman Rushdie: Hárun és a mesék tengere
(Tetszett az egyedi stílusa miatt, afféle terjengős, fantáziadús mese felnőtteknek. Virágnyelven kritizálja a zsarnoki rendszereket és nekem úgy tűnt, hogy a szerző azt hiszi, hogy a Nyugat rendszerei nem azok ...)
Lem rajongóknak a mai google címlap kötelező.
Zseniális!
+1 Lem zseniális.
http://english.lem.pl/works/novels
Aki ügyes még összehozhatja a TELJES SCIENCE-FICTION UNIVERZUMA sorozat mind a 4 kötetét.
A legtöbb helyen már csak a kötet egyes példányai vannak meg, és ha jól tudom, nem tervezik az újabb kiadást....
A megjelenés után 1 évvel hunyt el.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Lem
nekem a 2-es nem tetszett, el is ajándékoztam.
+1
kétszer végignyomtam, érdekes módon mindkétszer különböző tárgyakat adott a végén... egyébként egyből a machinarium ugrott be róla :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Harmadikra esett le, hogy mi történik a végén. :)
Bud Spencer önéletrajz. Nagyon gyenge.
Elo"tte Steve Jobs könyv, ami után sok mindenben átértékeltem a körülöttem vevö dolgokról. Nagyon jó könyv, sok mondanivalóval.
[troll]
"körülöttem vevö dolgok" - bocs, ez szándékos humor volt vagy freudi elszólás? :)
[/troll]
egyébként:
Nyírő József: Uz Bence
elszólás, de igazi freudi :D
Asimov: Acélbarlangok
viktor hugo: 93
Raymond Tallis: Aping Mankind
Robert Zubrin: Merchants of Despair
Adam Gopnik: The Table Comes First
David Graeber: Debt - The First 5000 Years
És jelnleg ezt olvasom:
Ann Blair: Too much to know
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
Bohumil Hrabal: Macska-maszkabál, avagy gyónás feloldozás nélkül
Mika Waltari: Szinuhe
--
♙♘♗♖♕♔
Popper Péter - Lélekrágcsálók
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Orwell: 1984 - alapmű, sose volt aktuálisabb
Alexandr Szolzsenyicin: Iván Gyenyiszovics egy napja ~in progress~
Luther: The Calling - hatalmas könyv, hatalmas sorozat
The Walking Dead: Rise of the Governor ~in progress~
hogy lehet két könyvet egyszerre olvasni?
Felváltva.
--
♙♘♗♖♕♔
nem tudom, valamit vagy csinálok vagy nem, amit elkezdek azt befejezem.
En is befejezem.
Mind a negyet :D
nekem van egy könyvem, amit kb. 10 éve olvasok, minden nyaralásra elviszem hogy ott majd jól elolvasom és soha nem sikerül :)
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
melyik ez a rettento izgalmas es magaba szippanto olvasmany? :)
Stephen King - A setét torony sorozata (7, vagy 8 kötet), most a második kötet felénél tartok, könyvjelzőnek benne egy 2004-es hvg-s újságrendelési ticket, asszem akkor kezdtem el :)
Az a baj hogy érdekel is meg nem is. Minden nyaralásra elviszem magammal hogy majd most akkor lesz időm rá és elolvasom, aztán mire elkezdem és elkezdem élvezni is addigra hazajövök, itthon pedig már nem vonz annyira, másokat olvasgatok.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
annak en az elso reszet kezdtem csak el olvasni, a felenel abbahagytam, annyira untam hogy mar azt sem tudtam mi volt az elejen
pedig az egesz van vagy 250 oldal maximum :D
bezzeg az Under the Dome-ot (szinten SK), ami tobb mint 1000 oldal vegigolvastam (igaz, az is eltartott egy darabig mire beindult, onnan mar gyorsan ment)
na akkor kb. tudod hogy miről beszélek :)
az a szép hogy egyszer azt kértem karácsonyra (a teljes sorozatot megvetettem a párommal), így van némi kényszer hogy ne menjen veszendőbe a rá kiadott pénz :)
egy két éve megrettenve olvastam hogy megjelent a 8-ik kötet is. shit...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Kicsit off, de szoktam tűnődni, hogy mi visz rá embereket, hogy leírjanak egy olyat, hogy "8-ik". Nyolcik?
Amúgy én ismeretlen sorozatot sosem veszek meg, viszont alexandrában meg ilyesmi helyeken szokott lenni ilyen 2-500 forintos könyvhalom, abból szemezek egy öles válogatást, és így olcsón merítettem egyet eddig ismeretlen szerzők irodalmába. Persze az e-könyvek óta ez deprecated.
----
India delenda est.
Hülye pelikán
Elnézést, rosszul írtam (mindig örülök ha olyan ember javít ki, aki soha nem hibázik). Én se nagyon szoktam, de akkoriban ismerősi körben sokan dicsérték, valamint akkoriban még szerettem King stílusát...
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
en jelenleg negyet olvasok egyszerre :D
(pontosabban nem egyszerre, hanem hol egyiket, hol masikat :P)
Egyet melóbajáráshoz, egyet otthon a vécére, egyet estére, egyet melóhelyen a vécére. Hogy ezen egyek közül melyik ugyanaz az változó, de általában legalább két különböző van.
----
India delenda est.
Hülye pelikán
Terry Pratchett: az ötödik elefánt
Utoljára a Luganói tanulmányt.
------------------------
C.S.Lewis: Narnia krónikái
Greg Egan: Diaszpóra
Muszáj leszek újra elolvasni valamikor, nem egyszerű. Ez az első olyan könyv, amin sokáig gondolkoztam, hogy most tetszik-e, vagy sem.
"If you must mount the gallows, give a jest to the crowd, a coin to the hangman, and make the drop with a smile on your lips" The Wheel of Time series
Benyák Zoltán: Ars Fatalis
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?