"Az Unreal Engine 4 és a Linux"

Címkék

Az Epic Games részéről Dmitry Rekman egy hosszabb blogbejegyzést tett közzé a $subject-ben olvasható címmel. A blogbejegyzésben az Unreal Engine (UE) játékmotorjuk Linuxszal való kapcsolatát ecseteli:

Noha az Unreal Engine élvezte a Linux támogatást a múltban, az Unreal Engine 4-gyel a Linuxot platformcsaládunk elsőrangú tagjává akarjuk tenni.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Az Epic a következőket tervezi:

  • robusztus, biztonságos és CPU-hatékony Linux játékszerverek fejlesztése
  • teljesértékű Linux kliens támogatás
  • funkciógazdag, natív linuxos fejlesztőeszközök
  • a meglevő eszközök fejlesztése Windowson és OS X-en, hogy könnyebben célozhassák meg a Linuxot

Az Epic munkatársa kifejtette, hogy egy csomó más dolgot is tennének a jövőben a játékmotorral, amire jelenleg nincs idejük:

  • Javítanák az UE skálázhatóságát azzal, hogy a játékszervert nagy, NUMA rendszeren futtatnák
  • portolnák egzotikus hardverarchitektúrákra, például Loongson-ra
  • Portolnák egyéb Linux-alapú eszközökre, például GCW Zero-ra vagy Raspberry Pi-re
  • Létrehoznának egy ingyenesen elérhető benchmark-ot, amelyet egyéb tesztcsomagok részévé lehetne tenni, illetve amely felhasználható lenne a linuxos grafikus eszközmeghajtó-programok fejlesztéséhez (tesztelés)
  • Portolnák más *nix rendszerekre (FreeBSD, Solaris)

Ez utóbbiakban az Epic számítana a közösség közreműködésére.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Solarison csillagászati ára van egy UE4-re alkalmas Sparc vasnak. Az x86 Solaris meg úgy áll ahogy, nem az Unreal hiánya a legnagyobb probléma.

OpenGL-t újraírják vagy mégsem olyan rossz?

LOAD "http://digx.hu",8,1

Elég nagy reményeket fűzhetnek a SteamOS és (általában a Linux desktop) elterjedéséhez, ha ekkora erővel mozdulnak rá a Linux-os fejlesztésekre.

Eddig csak csöndben nem csináltak semmit.

Vegyél a kezedbe egy Surface 2 Pro-t. Ez lenne a Microsoft jövőképe. Ebbe nehezen férnek bele olyan játékok amit UE4 hajt. Ott vannak ugyan a konzolok, de a Steam által nyújtott szabadság olyan mozgásteret jelent amiről valószínűleg nem szívesen mondana le egy Epic Games szintű játékos.
Ami korábban a Gamer PC volt Windowszal, az lesz a jövőben a Steam Machine vagy Gamer PC SteamOS-sel.

Valószínűleg ők is valami ilyesmit tippelnek meg a jövőnek, mert egyébként semmi értelme nem lenne egy néhány %-os részesedésű platformra ekkora erővel fejleszteni. (Mondjuk a Linux desktop részesedése örök téma, de tegyük fel, hogy elfogadjuk a NetApp és mások által mért számokat.)

Ezt nem értem. Windows 8 -at is használhatsz egérrel, billentyűzettel, desktop módban használhatsz különféle programokat (x86-on).
Persze a diverzifikáció, a lehetőségek megteremtése mindenképpen jó dolog, de a "microsoft jövőképe" nem szól arról, hogy bezárulnak ez eddigi (gamer) lehetőségek.