Elérte elsődleges célját a Leadwerks for Linux Kickstarter kampánya

Címkék

Mit gondol a Leadwerks Software a Linuxról? "Linux is a solid and secure operating system that’s perfect for gaming", "We want to push Linux graphics beyond anything that’s ever been done. Linux is the perfect platform for triple-A graphics, because it has OpenGL performance faster than Windows or Mac".

A cég hisz abban, hogy Linuxra lehet és érdemes játékokat fejleszteni. Éppen ezért elindította Kickstarter kampányát, amelynek célja a Leadwerks engine és fejlesztői eszközök Linuxra való kiadása. A kampány sikeres lett. Eredetileg 20 ezer dollárt kértek, de már most több mint 21 ezer dolláron áll a számláló és még 20 nap van hátra a kampányzárásig.

A bejelentés itt olvasható.

Hozzászólások

Lehet tudni olyan AAA game fejlesztéséről ami ezt fogja használni?

Kiegészíteném: tud valaki olyan játékot mutatni ami leadwerks-el készült? A honlapjukon nem találtam neveket.

Egyet találtam a press anyagukban:
Hoodwink
http://www.youtube.com/watch?v=q1LOPE6A7_Q

(gamerek számára biztos, hogy ronda-sz@r kategóriába kerül, nekem a trailer még tetszett is.)

Egyébként szerintem jó ötlet most belépniük ebbe a linux-gaming játékba ami indul épp.

Amikor játékfejlesztő cégnél dolgoztam akkor volt kóder aki linux alatt fejlesztett és futtatta a gémet. A probléma inkább a hw és end user supporttal van. Ám ha kijön egy egységes, támogatott platform, akkor ez a probléma is kezelhetővé válik. Válhat. Vált?

Viszont AAA aligha lesz egyhamar, a profit az elsődleges, és ez csak csökkentené. Első sorban az indie, f4p játékok között lesznek - tippem szerint - a linuxos platformon (is) futó játékok.

De most komolyan, ezzel mit akarnak? Nagyon oda voltam a Valve Hammer Editor (leánykori nevén: WorldCraft, ha még emlékszik rá valaki)-ért, de könyörgöm, az egy 15 évvel ezelőtti szoftver.

Amikor gyakorlatilag bagóért (1500-2000$/fejlesztő) kap valaki egy Unity3D-t, ami egyébként nem rossz és nem vészesen többért egy Unreal Engine-t (50K + x db után 30%), akkor ezek most tulajdonképp mit is akarnak a 7-15 évvel ezelőtti technikai színvonalukkal?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Meglepődnél... És ez messze nem a teljes lista (pl. a Mojang féle Scrolls sincs rajta):

http://en.wikipedia.org/wiki/Unity_%28game_engine%29#Games_using_Unity

Oké, kifejezetten AAA címek nincsenek közte, de se szeri se száma azoknak a játékoknak, amik Unity3d-re épülnek... A rúgóindítón kb. az az érzése van az embernek, hogy minden második cucc Unity3D-s. És a mobil csak egy szegmens.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem is az számít, hogy hány ember... hanem ez a szerkesztő, amit mutattak ez tényleg 15 évvel ezelőtti színvonal.

Egyébként az is sokat elárul, hogy 20K dollárt kérnek. Egy Unity Pro licenc $1500 azaz kb. 14 fejlesztőnek kell eladni ennyi Unity Pro-t (mmint sima PC-set), hogy bejöjjön ennyi pénz. Ez egy-két picit is komoylabb Kickstartes Unity-s projekten bejön az Unity-s arcoknak. El lehet gondolkozni ezen.

Másrészt azon is, hogy mit számít ma egy Engine. Mind az UDK, mind az Unity3D egy jól kidolgozott "IDE", ahol meglehetősen sok folyamat elég jól ki van dolgozva, kezdve a designeri munkától a kódolásig (oké... ott nem árt legalább egy VS Pro + UnityVS - bár utóbbival tapasztalatom nincs -, mert a MonoDevelop az egy ... trágya. Mondjuk Unity az kivételesen az a rendszer, ahol a kőkorszakban megrekedt szoftverfejlesztési metódusokat az egekig magasztaló* vim fanboiok is kiélhetik vágyaikat, mert a Java HotSwap funkcionalitását bizonyos limitációkkal egész jól sikerült lekoppintani.)

De az, hogy fognak egy random enginet, hozzáfoltoznak egy Lua interpretert és készítenek hozzá egy kőkorszaki editort... Nos, az 2013-ban, mikor annyi, de annyi jó alternatíva van, édeskevés.

* Minden egy könyvtárba, mert "packagek minek, csak nehezítik a CLI-ből szerkesztést", makefile + fordítsuk le az egész projektet, mert Java HotSwap (vagy a butább .NET/VS féle Edit&Continue) túl használható lenne...), blabla

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

ezek a mostani linux gaming-es hírek érnek valamit ? amit valójában látok hogy pár indy projectel több van azt ennyi, a steam jelenleg és úgy tűnik hosszabb távon se fog érdemi változást hozni mivel a komolyabb stúdiók nagy ívben tojnak az egészre, szóval nekem ez ilyen porhintés szerű, mint ez a hír is.