Project Eternity - Másfél millió dollár 3 nap alatt

Címkék

Az Obsidian Entertainment "Project Eternity" projektje hihetetlenül népszerű a Kickstarter-en. A népszerűség nem véletlen: a projekt mögött veterán játékkészítők állnak. Az 1,1 millió dollárra kiírt kampányuk 3 nappal ezelőtt indult. Azóta 37 443 embertől összesen ~ 1,5 millió dollárnyi ígéretet kaptak, így a projekt már mindenképpen "funded" állapotba kerül október 17-én. A projektnek még 29 nap áll rendelkezésére, hogy további forrásokat vonjon be. Ha sikerül elérniük az 1,6 milliót, akkor a játékot kihozzák OS X-re. Ha a 2,2 milliót, akkor Linuxra is. Részletek a projekt Kickstarter oldalán.

Hozzászólások

Valaki magyarázza el nekem aki otthon van esetleg a kickstarteres dolgokban, hogy itt a xy $ összeg már egy (zsíros)hasznot is jelent számukra, vagy ergo ennyi a nullszaldós előállítású költség, amiből a kreálókat kifizetik.
Ez sosem volt világos nekem.
---------------------------------------------------
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

+1

Szerintem úgy írják ki a kért összeget, hogy ha elérik, tudjanak kényelmesen egy jó játékot finanszírozni, és ennyi. Ha nem jön össze a kért összeg, nem kapják meg a részét, ami összejött, ergo érdemes kicsit alul tervezni inkább, kivéve ha tökösen játszol.

Amúgy valószínűleg ezekből az összegekből nem sok marketinggel számolnak, az mégegyszer ennyinél kezdődik, de ugye alapvetően ha a kampány kickstarter-en sikeres, akkor már abban van marketing, ha nem az, akkor meg úgyis mindegy.

Alapvetően itt nem közvetlen megélhetésre gyűjtenek ezek a srácok, legtöbbje saját befektetést dobott a project alá, de sejthetően ha nem sikeres, akkor is felszippantja őket a szakma újra. Kint amúgysem úgy állnak hozzá, hogy "buktál", ahnem hogy "tapasztaltál".

Nem csak kint, itthon is így állunk hozzá. Nekünk is volt egy éve egy sikertelen IndieGoGo kampányunk. Nagyon sokat tanultunk belőle, lesz még ilyen kampányunk.
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Általában az ember annyit kér, ami ténylegesen elég a fejlesztéshez és nem innen tervezi be a profitot. De ahhoz, hogy fel tudj rakni valami, elég előrehaladott állapotú projektre van szükséged.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Én meg azt nem értem, hogy mi van, ha a játék egy örökkévalóságig (érted :-) készül. Ebben az esetben a befizetett pénzt a támogatók bukják? És semmilyen büntetést nem kap a nem teljesítő cég? Vajon a projekt kiírások hány százaléka készül eleve azzal a céllal, hogy bekaszálják a Kickstart-ot, aztán inkább nyaralnak munka helyett?

Alapvetően én is hiszek ezekben, volt, amit támogattam is. Szóval nem negatívkodásként, csak kiváncsiságból kérdezem.

De tesz. A fejleszto indulaskor elfogadja a TOS-t. Ha nem tarja be ezt a szerzodest, akkor perelheto a befektetok altal.
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

szerintem a jó hasonlat az, amikor pénzt adsz egy választási kampányra az USA-ban, vagy más civil célra. azért adod elsősorban, mert érdekes, fontos neked a cél, örülnél, ha megvalósulna. semmiféle garanciád nincs arra, hogy az a jelölt nyer, akit támogatsz. és ha nyer nem fizet neked semmit vissza. viszonyt a világ egy kicsit olyanabb állapotba kerül mint szeretnéd. ez nem egy üzleti befektetés. anyagilag az jár csak jól, aki elkészíti tényelegesen a projektet. a többiek annyit kapnak, hogy megvalósul ez a cél. és ha olyan támogatói fokozatban vannak, megkapják a terméket (feltehetőleg olcsóbban mint később lesz)(ha egyáltalán van termék). a kockázatot azért vállalják, hogy legyen valami, ami különben nem lenne és szeretnék és másképp nem elérhető. a készítő ha anyagi kockázatot nem is vállal(bár jellemzően én úgy látom hogy igen, mert már elég komoly érték benne van ezekben), de az idejét kockáztatja(szerk: bár azért nem mert ő magának azért fizetést ad gondolom, a kickstarteres pénzből :), akkor lehet ő semmit nem kockáztat csak a hírnevét).

persze üzleti szempontból az igaz, hogy a nyereség itt egyoldalúan van elosztva. ha pl a projekt ténylegesen finanszírozódik előre, akkor elvben a játékot adhatnák ingyen is amikor elkészült, de mivel nem ingyen adják ezért ott az már tiszta többlet és itt az úgy osztódik el, hogy mindent a készítő kap belőle. szóval ez inkább támogatás, mint befektetés. lehetne javasolni a kickstarternek, hogy legyen olyan lehetőség is, ahol a többlet bevételt leosztják az (ebben az esetben már) befektetők között. kérdés mennyire kellene ehhez átláthatóvá tenni a projekt működését vagy elég annyi, hogy az látszik, hányat adnak el az elkészült termékből. az biztos, hogy jóval összetettebb lenne az egész.

"...legyen olyan lehetőség is, ahol a többlet bevételt leosztják..."

Mobil fejlesztéseknél van ilyen:
http://www.appbackr.com

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

elég jók a kék pólós ürge tetoválásai.

Aha, Meg azt ahogy te azt elkepzelted! Latom a szajkaratehoz mar meg van a tehettseged, akkor lehet bizonyitani a KS-en is! :)
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Poénnak ultra xar volt, ha meg félig komolyan gondoltad, az még rosszabb! :) Peace!
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

amúgy arra leszek még kíváncsi, hogy mennyi lesz a tényleges ára ezeknek a játékoknak. mert ha érezhetően magasabb mint a kickstarteres, akkor amikor az első komolyabb projektek elkészülnek, akkor kaphat még ez lendületet. aki akkor drágábban veszi a játékot lehet legközelebb fundol.

Obsidian? A new vegas után nekem nem cseng túl jól ez a név.... :)))
De ha csinálnának új fallout részt abba beszállnék :D
--

nekem rettentő sokat számit a hangulat, a technológia másodlagos.
És hangulatban a Fallout, Fallout2, és Fallout3 az egekben, a new vegas meg elmarad tőlük.
Ha különálló játékként kéne értékelnem a new vegast ,egy rettentő klasszis játék, (meg is van a fullos kiadás minden kiegészitővel, és vagy 5x végigtoltam)
De a Capital Wasteland-hoz képest a mojave elég unalmas pálya választás, a hangulat meg messze nem üt akkorát. Ellenben a felvonultatott technikai belbecs nagyon alaposan ráver az F3-ra is. A new vegas a 4 DLc, raklap patch, és Couriers stash/gun runners arsenal MOD nélkül közel egy játszhatatlan idegesitő, tengernyi hibával tele lévő bughalmaz. Az, hogy random fagy patch tenger után is, arra meg nem is mondok semmit.
Remélem lesz F4, az F3 hangulatában, és a new vegas technikai felkészültségével. :)))
--

Egy SW:KOTOR III-at én is támogatnék.

Én meg azt nem igazán értem, hogy miért egy újabb játékra kell tarhálni, és miért ennek van hírverése... Valaki igazán tarhálhatna értelmesebb dologra is, mondjuk akár az openshot videoeditor felturbózására.

---
Why use Windows, if you have open doors… to Linux

Bemész a ...-i közoktatási intézménybe, és megkérdezed az ott tanulókat, hogy mit szeretnének inkább: videót editálni, vagy játszani...
Egyébként ha elég sok ember kap rá, hogy játszani Linux/OSX/BSD/kutyafasza rendszeren is tud, utána arra fog keresni openshot videoeditort is, mert lusta/hülye lesz a váltáshoz*, lesz kereslet rá, tehát talán lesz kínálat is.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

*Lásd még: "csak játszani nem telepítek windowst", "nem tudom, hogyan kell Linuxot telepíteni", "nem értek hozzá", "úgysem tudom megtanulni", stb..

na dobtam egy digital copy-s adományt. ha azt veszem, tök reális a 20$ (cirka 4500 forint), a Steam-en is így mennek.
Remélem nem akarnak a modern világ szerint menni. Kéerek egy fallot1-2, baldur's, icewind, planscape stílusú játékot...lécci lécci lécci :)

Mennyi hipster egy videóba sürítve... ejha!