Faster Than Light - újabb kickstarteres játék Linuxra is

Címkék

A Faster Than Light egy űrhajó szimulátor. A Kickstarter-en kértek a fejlesztők 10 ezer dollárt ötletük megvalósításához, de ennek hússzorosa, kétszázezer dollár jött össze. A fejlesztők - Justin Ma és Matthew Davis - multiplatformos játékot ígérnek, így Windows és OS X mellett Linux támogatás is szerepel a tervekben. A játék DRM-mentes lesz. Részletek a Kickstarter oldalon és a honlapon.

Hozzászólások

Egyrészt a videjó alapján én nem adtam volna nekik pénzt, de aztán lehet pont a lényeg nem derült ki, másrészt az ilyen nem túl erőforrásigényes játékokat/programokat TÉNYLEG könnyedén meg lehet írni platformfüggetlenre. Akkor miért kell mindig sokszoros túlfounding, hogy berakják ezt is?
----
Hülye pelikán

1) Linux userek megfejése ilyen módon.
2) Attól még plusz idő arra is fejleszteni, tesztelni, stb.
3) Komolyan befolyásolhatja a használható engineket. Ld. Wasteland 2 esete, ahol azért kellett az Unity3D-sekkel egyeztetni ez ügyben.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Egyrészt arra költöm a pénzem amire akarom és Te is ezt teheted.
A másik, hogy már egyszer valaki belinkelte, hogy a fejlesztésre kb 10%-a megy a pénznek, a többi a marketing, posta, adók, stb, stb. Így ha 10ezer dollárt kérnek, akkor az azt jelenti, hogy 100ezerből lehet megcsinálni rendesen. De ha kétszer annyi összejön, akkor tovább tudnak dolgozni rajta és esetleg extra tartalmak kerülnek be, vagy új ötletek, stb. stb.

Kérek tőled 10 millát, hogy építsek neked egy hotrodot. De Te azt mondod, hogy inkább adsz húszat. Hidd el sokkal bőrebb lesz benne a bőrülés, a mintája és a színe is szebb lesz, plusz a festéssel is többet fogok törődni kétszer annyiért. :)

Én nem tom, de nekem a hányásfos "ki nevet a végén" grafikája ugyan nem jön be, de izgalmas a családdal játszani. Igaz nem egy Doom 4 vagy GoW szintű grafikája van. Sőt a magyarkártyával is elvagyunk snapszer alattpedig nem csili 3D.
Te biztos az az ember vagy, aki szerint játék csak akkor lehet jó, ha csilivili. Én nagyon jól elvagyok a dosemus Betrayal at Krondor-ral, bár hangot nem sikerült alá hegesztenem. A Skyrim-et minden szempontból veri. :)
Ha valaki kijönne végre egy retrofos grafikájú de M&M 7 szintű RPG-vel, hogy a játék végre megint élvezetett okozzon tisztára boldog lennék.

A gameplay ugyanolyan fontos mint a grafika, és viszont. A grafika még itt-ott ki is pótolhatja a gameplaybeli hiányosságokat. (Fordítva ez nem nagyon működik.)

Azt szerintem nem vetted észre, hogy manapság nem azért csinálnak ilyen játékokat mert csak erre képesek, hanem mert ez az "Indie-style©". Indie csapat, meg pár fős dev team is gyártott már gyönyörű játékokat, remek gameplay társaságában. Ez csak egy kifogás, olyan mint az artificial difficulty. Az is csak egy játéktervezési hiba kiküszöbölésére tett béna próbálkozás.

Annyira nem bírom az ilyen nosztalgiákokat. Szerintetek aki értékeli a szép látványt, az már csak az eyecandyre utazik. Igenis, a látvány fontos része egy játéknak, amit a monitor előtt ülve játszol. Itt persze nem az a lényeg, hogy ÉLETHŰ legyen, hanem hogy jól, megfelelően nézzen ki.
Az eredeti íróval abban nem értek egyet, hogy ez simán működik fordítva is, van az a gameplay, ami megfoghat a csúnya grafika ellenére is, de ahhoz le kell ülni játszani, ez pedig a mai játékdömpingben már nehezebben megvalósítható. Ha ismerős nem ajánl egy játékot, és az a játék ellenszenves grafikával rendelkezik, akkor nem fogok vele játszani, még ha jó is lenne.
----
Hülye pelikán

Pálcika figurákból álló játék is nézhet ki jól és lehet sikeres. Szerintem mondjuk a Darwinia grafikája például hangulatos volt, pedig nagyon messze van a kor színvonalától. Mivel elég kevés időm van játszani, de munkámból adódóan szükség van rá, így nagyon régen nem azt nézem egy játékban, hogy milyen a grafikája, hanem azt, hogy a gameplay miben jobb, mint a többieknél. Jó példa rá a Fez. Grafikailag - kis túlzással - a 16 bites korszakot idézi, de a játékmenet remek. Szerencsére ezek a játékok még hoznak fejenként annyit a 1-5 fős csapatok tagjainak, mintha a 25. ugyanolyan AAA first person shooteren dolgoznának az EA-nál, a 200 fős csapat tagjaként. Így, hála az égnek, lesz még pár ilyen remek kis játék, amit majd itt páran lesajnálnak, mert "szaragrafikájaígynemjójáték". :)

Az a poszt a szándékos művészkedés, különcködés ellen szól. Ezeknek a játékoknak általában nem az a bajuk, hogy gyenge minőségű a grafikája tisztán technikai szemszögből, hanem hogy úgy általában véve szar, nem kifejező, nehezen átlátható. Retrót lehet jól meg rosszul is csinálni.
----
Hülye pelikán

"Retrót lehet jól meg rosszul is csinálni."

Ezt a mondatodat én inkább úgy módosítanám, hogy játékot lehet jól, meg rosszul is csinálni. Viszont ha a játékmenetet nézzük, akkor a ma top 100-ban lévő AAA játékok úgy 80%-a csili-vili hulladék, míg mondjuk a független játékok eladási listáit remek játékok vezetik.
Tegnap beszélgettem egy olyan sráccal, aki eszement módon rajong a stratégiai játékokért. Megvette a Diablo 3-at $60-ért és úgy gondolja, hogy szépnek szép, de játéknak gyenge eresztés. Ellenben a $20-os Pax Galaxiaval már évek óta játszik. :)

Itt konkrétan a retro hatásról volt szó, ne általánosíts.
Amúgy az AAA játékokat az indie játékokkal összehasonlítani meglehetősen fals. Két különböző dolog másfajta élvezetet nyújt, más lesz az áruk. Pl a bungee jumping egy drága dolog, és mondhatod, hogy azért az ötezresért máshol ötször ennyire jól érzed magad, ugyanazt az érzést nem fogod megkapni.
----
Hülye pelikán

Szerintem félreértetted: az egyik 19 a másik egy híján húsz módon tömeggyártott retróra emlékeztetni próbáló, "mert jobbat nem tudunk kitalálni" grafika unalmas már. Van, akinek sikerül eltalálni az arányt és van, akin nagyon látszik, hogy csak azért ilyen a képi világa, mert menekülési útvonalként választották.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Mondjuk nekem bejön ez a grafika. Az eredeti start trek nagyon régen volt. Így ha star trek-es játékot csinálnak, naná hogy a nagyon régen volt c64-es max 486-os vizuális világot választják. :)

Mindegy nekem bejön a retro c64-es stílus. Valahogy a freeciv-et is szivesebben nyomom, mint a civ 4-et. Persze játéktechnikailag jobb a 4, de engem zavar a sok csicsa. :)

De unom mar, hogy minden masodik jatek-projekt a Kickstarter-en kezd..ha nincs penz, ne fejlesszenek, de ne a kozosseg nyakaba varrjanak mindent.

Ezt úgy hívják, hogy befektetőt keresünk, csak nem egy nagyot, hanem nagyon sok kicsit. A lényeg nem változott: van egy jó ötleted, de kell hozzá
pénz, aztán valahogy összekalapolod. Játék esetén különösen ez a helyzet, kell rendes zene, normális grafika, és valamennyi kódolás.

Ne felejtsük el, hogy reklámnak sem utolsó. Ha kussban lefejlesztem, aztán kirakom, hogy tessék vinni, az sokkal rosszabb reklám, mintha eleve azt mondom, hogy nézzétek, itt ez a NAGYON jó ötlet, adjatok pénzt, és lefejlesztem. Ez utóbbi esetben már a legelejétől ismerni fogja egy csomó ember, és követni, és ráadásul mindezt ingyen.
----
Hülye pelikán

Rohadt kis rákos gyerekek! Küldjek nekik sms-t mi? Anyájukkat! Oldják meg maguk a nyaralásukat meg a gyógyulásukat meg a jobb közérzetüket! Az anyájjuknak kellett rákosnak lenniük, oszt még kuncsorognak is! Unodrító!

Valahogy így gondoltad?
Sajnos van amikor a szociális védőháló, a kormány nagrabecsült egészségügyi rendszere, stb, stb nem elég. És ez mindenre igaz a beteg gyerekektől a szoborállításig. És még a játkkészítésre is igaz.

SMS-t küldeni csak pénzpazarlás. A szolgáltató leemel egy hatalmas összeget, és csak pár fillér jut el a címzetthez. Nem tudom. Ha már adakozok, nem SMS-el teszem, hiszen akkor a szolgáltatóm támogatom, a gyerekek/kutyák/akármik meg tovább fognak éhezni. A szolgáltató meg... megél valahogyan.

(Általában ők nem is szoktak sms-t kérni amúgy, csak 1%-ot. De nem baj!)

Nem pont a rakos gyerekekre gondoltam, de hasonlora, pl az ilyen-olyan szegeny csoportokat kepviselo egyik pillanatrol a masikra elobukkano alapitvanyokra, akik kizarolag a tamogatasokra hajtanak. Engem sem tamogat senki, nem hogy a lakossag, ha problemam van, megoldom egymagam. Vagy en is mutogassam magam a tv-ben, meg az interneten, es akkor majd kuldotok nekem sms-t meg PayPal tamogatast? Egyre inkabb terjed ez a lehuzos szemlelet, mindenki a masik penzere hajt, mason akar nyereszkedni. Ez a Kickstarter ekes peldaja ennek, ahelyett, hogy az ido, s a piac dontene az eletkepessegrol, mesterseges hype-ot generalnak egy legtobbszor csak otletszinten leledzo dolognak. Nem zavar, ha vki ebben latja a megvaltast (sok kisbefekteto kisszamu nagy helyett), de hadd legyen meg rola a negativ velemenyem.

Ne keverjük össze, hogy te semmit nem csinálsz csak kérsz, azzal, hogy arra kérsz, hogy elkészíts valamit, amit utána odaadsz. Jó pár olyan projekt és fejlesztő van, aki nagyon jó dolgokat rak össze így, egyébként meg nem lenne rá lehetősége, pénze. Te arról beszélsz, hogy csak tartják a markukat, de ez nem igaz, mert cserébe kapsz is valamit. Egyébként meg az itt befolyó összeg nagyjából 20%-a marad a fejlesztők zsebében, amiből elkezdhetnek dolgozni. A többi megy a támogatókhoz vissza (poszter, dobozos verzió, egyéb), adókra, meg a többire.
Tényleg nem értem, hogy mi a a bajotok ezzel?!

Kíváncsi lennék, szerinted mit jelent az, hogy "a piac dönt az életképességről".
Elárulok neked egy érdekességet, a crowdfunding is a szabadpiac része.
Éppen a piaci mechanizmusokat erősíti ez a dolog, mert lényegesen csökkenti a belépési korlátot.
Teljes nonszensz crowdfunding-ellenesnek lenni, ha szabadpiac-párti vagy.

Ha van egy remek ötlet, van kiadó. Mindig is így volt, most is így van.
Lásd Police Warfare. Elindították a Kickstarter-t. Nem úgy mint az átlagos projectek, volt már art, csináltak képeket, volt elképzelés mögötte.

Mi történt? Azonnal felkereste őket egy kiadó.

A Kickstarter inkább csak az emberek lehúzása olyan kiadók és készítők által, akik képtelenek minőségi ötlettel vagy munkával előállni. Undorító dolog szerintem.

"Ha van egy remek ötlet, van kiadó. Mindig is így volt, most is így van."

Na, neked sem sok közöd lehetett az elmúlt 15 évben a játékfejlesztéshez. Jól hangzik amit mondasz, csak éppen nem igaz. ;)
Mondjuk nem tudom, hogy miért zavar pár embert a Kickstarter, amikor nem kötelező fizetni senkinek. Viszont összehozza a fejlesztőket - akik között van néhány nagyon tehetséges, de pénzük nincs -, azokkal, akik hajlandóak támogatni őket. Semmivel nem rosszabb, mint egy Donate gomb.

Eddig még egyetlen sikeres Kickstarter project sem jött ki, amely bizonyította volna a szavaid.
Persze, rengeteg pénzt lenyeltek a fejlesztők. Azt könnyű. De cserébe még nem láthattunk semmit.
(Na jó, Tim a 3.3 milkáért cserébe csinált egy fantasztikus (FANTASZTIKUS!) favágót. Daaaamn.)

Hidd el, az a sok "tehetséges" fejlesztő is képes lenne játékok kiadására, de nem minden ötlet aranybánya.