Liberated Pixel Cup, a szabad szoftveres játékkészítő verseny

Címkék

A Free Software Foundation, a Creative Commons és az OpenGameArt szervezésében idén először kerül megrendezésre a Liberated Pixel Cup szabad szoftveres játékkészítő verseny. A verseny két szakaszból áll, június 1-30-ig az előírásoknak megfelelő pixelgrafikus munkákkal, hangokkal, zenékkel lehet nevezni, és július 1-31-ig pedig az előző szakaszban beküldött művészeti anyagokkal készült, leprogramozott játékokkal. Minden beküldött anyagot a CC BY-SA 3.0 és a GPLv3 licenc alatt szabadon felhasználhatóvá kell tenni.

Liberated Pixel Cup

A verseny hivatalosan az FSF oldalán gyűjti a támogatásokat, jelenleg már 2300 USD gyűlt össze, amiből a szervezők egyrészt profi grafikusokat fogadnak a művészeti irány meghatározásához, másrészt a verseny díjai is ebből az összegből kerülnek ki. Az eddigi tervek alapján a verseny a 16 bites kalandjátékok hagyományának megfelelő, felülnézetes pixelgrafikát és a viktoriánus stílust célozza meg, ami elég konkrét egy verseny rendezéséhez, de mégis tág határokat biztosít a kész munkákkal kapcsolatban.

Hozzászólások

Azt sajnálom, hogy nem a meglévő ígéretes játékokat támogatják, ami 2D grafikával rendelkezik a Heroes of might and magic 3 és a Bioware's Infinity befejezésére.
Hiányolom a vállalkozási szemléletet, mert Atari vagy Commodore stílusú játékok közül pedig legalább 100-200-at kellene elkészíteni, hogy ahhoz legyen értelme egy játékkonzolt építeni.
Leginkább a Terminátor, Karate, EOB és F-16 típusú játékoknak örülnék.

Pont két rossz példát hoztál fel, mert a HoMM és a Baldur's Gate teljes sorozat is fent van a GOG.com-on, legálisan, DRM mentesen hozzá lehet jutni, és még néhány extrát is kapnál hozzá. Ezekhez az eredeti tartalmakhoz képest nem tud annyi pluszt nyújtani egy Creative Commons alatt újraalkotott tartalom, mint amennyi erőforrást rá kellene fordítani.

Ennél a versenynél az a lényeg, hogy bebizonyosodjon, hogy a szabad tartalmakat készítő művészek és a szabad szoftvereket kódoló programozók viszonylag kevés kooperációval egy működő dolgot tudjanak létrehozni rövid idő alatt. Nem azért lett felülnézetes és pixelgrafikus a téma, hogy mindenáron retro játék készüljön, hanem azért, hogy minél alacsonyabb szintet kelljen megugornia a grafikusoknak és a programozóknak, minél több tartalom és kód szülessen a két hónap alatt.