Machinarium

Címkék

Azok, akik szeretik az Abe Odyssey, a TIM, a World of Goo és hasonló játékokat, valószínűleg örömmel fogadják a Amanita Design fejlesztését.

machinarium

A Machinarium-ban egy szemétdombra kidobott robotot kell visszairányítanunk a városba, ahol természetesen robotok élnek és ennek megfelelően elég különös hely.

Kicsit szürrealista, kicsit művészi, kicsit vicces. Szabadon (és böngészőből) játszható demó, a teljes verzió letölthető 20 dollárért és elérhető Windows, MacOS és persze Linux rendszerekre is.

Honlap: http://www.machinarium.net

Hozzászólások

Nekem nagyon bejön az ilyen típusú game. Vicces, és agymunkát is kívánó egyben.

--
robyboy

Szerintem a Windows nem felhasználóbarát.
Ha az lenne, nem utálnám.

Volt szerencsém hozzá, jópofa játék.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."

Ajaj! Van itt kavarodás rendesen. :)
Szóval a Machinarium egy point'n'click adventure. Az Abe platformjáték volt, a WoG meg logikai.
A PAX East az egy kiállítás volt 62 napja.
A játék fejlesztője meg az Amanita Design.
A többi azt hiszem stimmel. :)

:D ehh

Szóval, a játék hangulatát próbáltam megfogni azzal, hogy számomra pár hasonló érzést keltőt soroltam fel.

Viszont a fejlesztő jogos, bevallom a logót néztem meg rajta, rákattintottam, azt hittem egy fejlesztő csapat.

Köszi az észrevételt, javítanám, ha lenne utólag írási jogom :) Írtam Treynek, gondolom hamarosan javítja.

--
Keep it simple, stupid.

Hmm, erre ránézek. Főleg úgy, hogy éppen tegnap vittem végig a The Longest Journeyt. thx!
_______
Powered by Áram // Nem vagyok annyira kocka, hogy napfényt is csak HDR-Renderingen keresztül lássak.

Kipróbáltam kb. két hete, szuper jó játék, a gyerekeim is oda vannak érte,
szóval ebből vásárlás lesz...
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

Már végigvittem a teljes játékot. Sajna rövid volt, :( de nagyon megérte az árát.
Annyit tudok mondani: még!

---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

+1 mindegyik mondatra :)) tényleg jó volt végigvinni, bár volt 1-2 belső-játék, aminél többet kellett azon gondolkodni, hogy mit kell csinálni, mintsem, hogy hogyan is kéne megcsinálni :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Eszeveszett jó :)
A grafika emlékeztet néhány francia animációs film megjelenésére :)

A zene pedig csodálatos!

Köszi a linket, a játék tényleg nagyon jó!

Fáj a szívem érte, de egyelőre biztos nem veszem meg. Valaki tud ajánlani hasonló játékot Linuxra vagy böngészőbe? (A hasonló alatt azt értem, hogy a hangulata/grafikája/igényessége nagyjából ezen a szinten mozog.)

Több point&click játékot! :)

-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO

Höhö, én már két hete megvettem. :)

Bizony, ha komolyabb felbontásban megcsinálnák, sztem ma is ütne, így elég kockásak a képek.
A cikkben említett stúdió játékai közül meg épp a hétvégén vettem elő a samorost2-t, szenzációs a hangulata még így, hogy már régebben végigjátszottam is, nagyot alkottak a cseh fiúk.

Nem tudok továbbmenni azon a helyen, ahol a híd van, és égő kell a robotocska kobakjára. A festék, az égő és a kalap megvan, de nem enged tovább az őr.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

tenyleg baro :)

az ilyen tipusu jatekoknak a jatekmenetet
hogyan lehet leprogramozni?

gondolom nem if-then-else komboval...

/* bocs az esetleges helyesirasi hidakert */

Konkrétan a héten kezdtük a tervezést, úgyhogy még nagyon nincs semmi készen. A kódot is csak akkor fogjuk megnyitni, ha az első játék elkészült vele, hogy ne maradjon benne "tervezésből adódó hiba".
Az editor menni fog Linuxon, MacOSX-en és Windowson. A futtatókörnyezet pedig elérhető lesz ugyanezen a három platformon, valamint Wii-n, X360-on, PS3-on, DS-en, PSP-n, iPhone-on és Androidon. Természetesen a konzolokon és handheldeken csak azoknak, akik rendelkeznek hivatalos fejlesztő licencel és fizetni kell majd érte egy jelképes összeget. A Linux, MacOSX és Windows verziók ingyenesek lesznek.
Felépítésében olyan lesz, mint az Adventure Game Studio, csak az AGS-sel szemben valamennyi fenti platformot egy gombnyomásra fogja támogatni.

moegoldás: te
nyert? :)
tfh nem te: tehát (józanul) ismersz valakit -> hatását, azaz miért kérdeznéd hogy milyen a hatása
tfh te: ismered magad, de mivel a szer hatása alatt voltál (vagy) nem tdod beazonosítani a hatását, ezért érdeklődsz

:)
pixel shrooms: http://www.youtube.com/watch?v=PnsfRWaDL-E

Pironkodva vallom be, hogy igazán részeg is csak egyszer voltam. Nem szeretek olyannal kísérletezni, amiről biztosra tudom, hogy árt. Nem vagyok egy élsportoló, de azt a gyenge eredményemet se rongálnám el, ha nem muszáj. Ezen felül az MH keretein belül szokott lenni szúrópróba szerű drogvizsgálat, amin ha valaki fennakad, az tutira repül. Sőt, ha valaki a képembe fújja a bagóját még azt is le tudnám nyomni a torkán. A legártalmasabb anyag, amit jelenleg is fogyasztok, az a Tesco Cola...
Ezen okok miatt általában meg szoktam elégedni mások tapasztalataival.

Tehát, milyen volt? :)

Nagyon jó játék, úgyis itt vannak az ünnepek, gondolkozok a vásárláson erősen :)

a második fejezetben elég furcsa az irányítás olyan mintha rágóba mozgatnád az egeret... ez flash elég gyalázatos linuxon még mindig

van esetleg valakinek tippje ezügyben?

nálatok rendesen megy? milyen konfigon futtatjátok

pedig a gépem nem is olyan gagyi

processor : 0
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 17
model : 3
model name : AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62
stepping : 1
cpu MHz : 2000.000
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 2
core id : 0
cpu cores : 2
apicid : 0
initial apicid : 0
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt rdtscp lm 3dnowext 3dnow constant_tsc rep_good nonstop_tsc extd_apicid pni cx16 lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy 3dnowprefetch osvw skinit
bogomips : 3999.48
TLB size : 1024 4K pages
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 40 bits physical, 48 bits virtual
power management: ts ttp tm stc 100mhzsteps hwpstate

processor : 1
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 17
model : 3
model name : AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62
stepping : 1
cpu MHz : 2000.000
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 2
core id : 1
cpu cores : 2
apicid : 1
initial apicid : 1
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt rdtscp lm 3dnowext 3dnow constant_tsc rep_good nonstop_tsc extd_apicid pni cx16 lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy 3dnowprefetch osvw skinit
bogomips : 4000.07
TLB size : 1024 4K pages
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 40 bits physical, 48 bits virtual
power management: ts ttp tm stc 100mhzsteps hwpstate

ez egy fórum, sok illemszabály van, de copypaste-val különösen illik óvatosan bánni, nem azt mondtam hogy 1000 helyett 2000 billentyűleütést ütött hanem egyetlent, de a következményeire nem figyelt

a te logikáddal gyilkos sincs, mert a golyó ölt, az ember csak a ravaszt húzta meg, igenis ő írta be kétszer, figyeljen az ember a következményekre, különösen ha nem pisztoly hanem gépfegyver (^V) van a kezében

jelen esetben ő is biztos észrevette az ismétlődést, a két bekezdés közt (lényegében) nincs eltérés, és mindkettőben ott van a #µP

ezzel aztán tényleg semmi gond, nem is téged hurrogtalak le hanem azt aki képes egy kötözködőbe belekötni (igen, az első én voltam)

mellesleg a vga-n az m-is számít (lényegében csak mhz-ben) és a 9400 pedig eleve 2x akkora mint a 9300 (és 4x a 9100), de ezt nem tudom számít-e, reméltem valaki fog-rá reagálni hogy van-e hw-es gyorsítás linux flash alatt, esetleg ha a webes játékon jobbklikk-re nincs ott a hw-es gyorsítás akkor biztos nincs (ha ott van semmit nem jelent)

Nem kötekedtem, hanem megemlítettem, hátha elkerülte a figyelmedet (ugyanis lehet, hogy igenis számít, hogy két vagy egy magos a cpu). Igazad van, hogy nem kell feleslegesen szemetelni, de jelen esetben egyszerűen beillesztette a /proc/cpuinfo kimenetét.

Sokkkal komolyabb problémák vannak itt a fórumon a kommunikációval a redundanciánál. Például az, hogy néhányan nem bírják ki, hogy ne osszák ki a másikat, mit hogyan kéne és közben párhuzamot vonjanak egy billenytű és egy fegyver között :)

--
return 0;

A 8-as szériájú Geforce kártyákban van már CUDA támogatás. Az új, fejlesztői Falshplugin (10.1, de sajnos csak 32 bites változatban elérhető) viszont már ki tudja használni a CUDA képességeit. Ez azt jelenti, hogy egy erősebb gép is pörgött ettől a játéktól, mostanra viszont elenyésző lett a processzor elfoglaltsága. És persze nem csak ennél a játéknál okoz kellemes meglepetést, hanem minden flashes megoldásnál.

Eleinte az én gépemet is megizzasztotta, de most már nem. (E8200 felpörgetve, 250GTS 4G RAM)
Az nVidia driverből a legfrissebb van fent és a 10.1-es flashplayer.
A különbség viszont óriási.
Feleségem, aki egyszerre akár 10 feletti flash-es oldalt is képes nyitva hagyni böngészés közben, előtte olyan szintre le tudta lassítani a gépét, hogy az alig reagált bármire. Most már azzal sincs baj. (E4500, 8600GT, 2GB RAM)

10.1 flashplugin:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

nVidia driver 9,10 Karmic-hoz:
deb http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu karmic main #nVidia

A CUDA csak a 8-as szériás kártyákkal támogatott!

ott inkább az a karmic lehet az újítás, nem a cuda

gondolom az flash már tényleg a 10-es nem csak átnevezve a 9-es, legalábbis én atom+ion(9400)-on semmi különbséget nem láttok régebbi flash+nvidia és a mostani béták közt, legalábbis win7 alatt régen se volt semmi gond (illetve ezen béták óta a böngészőbeli flashvideó néha akadozik közel 0 cpu-val is)

ettől függetlenül a cuda tényleg jó játék, sokat játszok vele :)

Lehet, hogy a Karmic is bele szól, mert még csak egy hete próbáltam meg a CUDA-t, a Karmic-ot meg már megjelenése óta nyüvöm.

Sajnos 64 biten semmi 10.1-es flash, hanem a 10.0 alfája. Nem tudom, mit szerencsétlenkedik az Adobe annyit. Lehet, hogy csak a cégük portása fejleszti ebédidejében.
Nem nagy vigasz ugyab, de mintha OsX alatt se nagyon lenne 64 bites Flash.

Ne gyűjtögess tovább feleslegesen, ugyanis ezek rendre a Windowsos driverekről beszélnek. Ugyanakkor nem is a driver a lényeg, hanem a FlashPlayer. Az pedig jelenleg még csak Windowson hardver gyorsított!

"A Flash Player 10.1 béta plugin már elérhető Windows, Mac OS X és Linux operációs rendszerekhez egyaránt, ám a hardveres GPU alapú videólejátszás-gyorsítást egyelőre csak és kizárólag Windows alatt lehet használni."

Forrás: http://www.ipon.hu/hir/flash_player_10.1_beta_vegre_gpu_gyorsitassal/96…

Konklúzió: Linuxon és MacOSX-en egyelőre nincs gyorsítás!

Szerintem nem éri meg tovább nyújtani és azt bizonygatni, hogy megy.
Előtte majd meghülyültem, olyan tetű lassú volt. (Karmic 9.10) Azután frissítettem az nVidia drivert, (ld. fentebb) és a flash 10.1-et kézzel felülírva a régit.
Az nVidia driver és a Linuxos erősen hasonlítanak egymásra. Korábban már volt cikk erről a HUP-on. Riportot készítettek a Linuxos nVidia fejlesztőkről. Hadd ne keressem meg a cikket. Akit érdekel, keresse meg.

És egy kép arról, hogy nem a levegőbe beszélek. Akinek megéri, hogy gyorsabb legyen a Flash, az próbálja ki. Majd azután várok véleményt.

http://madboy74.extra.hu/Képernyőkép-1.png
És a háttérben megy a torrent ezerrel. Érdemes a jobb fölső sarkot megnézni. Ott a processzor teljesítmény bal oldalon, míg a hálózat pörög rendesen a jobb oldalon.

Akinek nem olyan a hardvere, hogy ki tudja próbálni vagy lusta arra, hogy megtegye, az legyen szíves NE írjon többet erről a témáról, mert felesleges.

csak azért merészelek írni mert a hardverem is olyan és ki is próbáltam :)

bár egyrészt csak ismétlem magam, másrészt pedig a szoftverem (oprdsz) nem olyan hogy tesztelni tudjam amit mondasz

egyetlen apróság a gond, mégpedig a logika

az mondod gyorsult és ebből arra következtetsz hogy hw gyorsítás miatt, márpedig ez így önmagában igen gyengus logika

én nem tudom hogy linux alatt van-e hw gyorsítás, se tesztelni nem tudom se információt nem találok róla

reagálni arra reagáltam hogy a machinárium gyorsulásából következtettél hwgyorsításra, amit az én tapasztalatom cáfol, miszerint (egyrészt nem hiszem hogy flash-be "általános cudát" tennének, messze vagyunk még attól, másrészt) kipróbáltam windows alatt és ugyanannyi cpu-t eszik

ebből arra tippeltem hogy a linux flash fejlődött de nem hw gyorsítás szempontjából hanem elért a windowsos 10.0 szintjére

de ez bonyolult, nem kell mindenkinek a 2%-ba esnie logikailag

tehát ettől még lehet a linuxban is w gyorsítás, de ne a machináriummal teszteld hanem valami hdvideóval

A HD videós "teszt" itt van:
http://madboy74.extra.hu/Képernyőkép-2.png
Nem tudtam teljes képernyőn szemléltetni, mert akkor nem látszik a terhelés. Tudom, lehetne csinálni valódi tesztet is.

"Érdemes megemlíteni, hogy az NVIDIA termékei rövidesen képesek lesznek a Flash animációk gyorsítására, amennyiben a felhasználó telepíti majd az Adobe Flash Player 10.1-et. Ezzel a lépéssel a vállalat az Ion- és a Tegra-alapú termékeknek kedvez, amelyek a megfelelő processzorerő hiányában, eddig nem voltak képesek futtatni a komolyabb Flash programokat."
(a fenti linkekből)

"Flash Player 10.1 – Hardware Acceleration Ahoy!

Some key announcements around our work with Qualcomm and NVIDIA with Flash Player 10.1, the version number for our new desktop and mobile runtime. Some would argue (and I’m sure some did) that if .1 means only incremental changes then we should have called it Flash 11! The work that has gone into this runtime, we have doubled the number of supported platforms including Symbian, Android, Palm, Windows Mobile, Linux, Windows and Mac OS."

( http://www.flashmobileblog.com/2009/10/05/flash-player-10-1-hardware-ac… )

Az angoltudásom gyenge, de nagyjából úgy néztem, alátámasztja az állításom.

"(egyrészt nem hiszem hogy flash-be "általános cudát" tennének, messze vagyunk még attól, másrészt)"
Az lehet, de ha jól veszem ki, a CUDA tartalmazza az OpenCL-t. A Flashplayer meg azt használja.
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://www.nvidia.com/object/cuda_opencl.html

"tehát ettől még lehet a linuxban is w gyorsítás, de ne a machináriummal teszteld hanem valami hdvideóval"

Nekem a HD videókkal kevés bajom volt. Terhelte ugyan a gépet, de azért mentek. A Machinarium okozott óriási terhelést és akadozást előtte, ezért választottam referenciának.

Igazából az elején az a szándék vezérelt, hogy nekem nagyon bejött és akinek hasonló a rendszere próbálja ki, hogy neki is jó legyen.
Ha valakinek nem megy, nem tudom mi az oka. Fentebb már írtam, milyen rendszerek alatt teszteltem és használom, a többiről nem tudok mit mondani.
Majd még kipróbálom Fedora és openSuSE alatt is. Azt se bánnám, ha más is próbát tenne és megosztaná a tapasztalatait. Hátha tőlem szakértőbbekkel össze lehetne hozni valami érdemlegeset.

Szerintem sem. Már csak azért sem, mert egyetlen egy linket nem küldtél, amiben kerek-perec le lett volna írva, hogy van hardware acceleration Linux és MacOSX alatt. De, hogy ne tegyem én is ugyanezt, íme egy link az Adobe(!) oldaláról:

http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/fplayer10.1_hardware_a…

"In Flash Player 10.1, H.264 hardware acceleration is not supported under either Linux or Mac OS X. Linux currently lacks a developed standard API that supports H.264 hardware video decoding, and Mac OS X does not expose access to the required APIs. The Flash Player team will continue to evaluate adding hardware acceleration to Linux and Mac OS X in future releases."