- Power management (P & C states) in the hypervisor
- HVM emulation domains (qemu-on-minios) for better scalability, performance and security
- PVGrub: boot PV kernels using real GRUB inside the PV domain
- Better PV performance: domain lock removed from pagetable-update paths
- Shadow3: optimisations to make this the best shadow pagetable algorithm yet, making HVM performance better than ever
- Hardware Assisted Paging enhancements: 2MB page support for better TLB locality
- CPUID feature levelling: allows safe domain migration across systems with different CPU models
- PVSCSI drivers for SCSI access direct into PV guests
- HVM framebuffer optimisations: scan for framebuffer updates more efficiently
- Device passthrough enhancements
- Full x86 real-mode emulation for HVM guests on Intel VT: supports a much wider range of legacy guest OSes
- New qemu merge with upstream development
- Many other changes in both x86 and IA64 ports
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5840 megtekintés
Hozzászólások
"Hivatalosan" még mindig csak 2.6.18-hoz van forrás???!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy tűnik..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit ne mondjak, csak gratulalni tudok a nagyszeru xen (citrix) csapatnak. (illetve miutan ugy tunik a xensource.com webszervere is megadta magat az ossznepi kivancsisag hatasara, igy mar az uzemelteto csapatuknak is)
valoszinu egy acelkapszulaban beastak az egesz bagazst a fold ala minden kommunikacios lehetoseg nelkul, ezert nem ertesultek rola, hogy mar 2008-at irunk, es a 2.6.18 helyett 2.6.26.3 a kurrens kernel.
fedoraek mar nagyjabol feladtak a harcot a xennel, a 9-es riliz mar nem tartalmazott dom0-ban mukodokepes xen kernelt, es most igencsak ugy tunik, hogy a lenny is hasonlo sorsra jut.
szoval hurrahurra, nagyon-nagyon orulunk az uj ficsoroknek a 3.3-ban, csak ha nem jon ki vegre valami ujabb kernelre portolt dom0, akkor a citrixen kivul jo esellyel a kutya sem fogja hasznalni. (mondjuk azt sem zarom ki hogy ez lenne a cel).
En mar feladtam, csereltem vasat az alatt a szerver alatt ahol van virtualizacio, es inkabb attertem kvm-re. Nem annyira szines-szagos csilivili, nem annyira finomhangolhato, viszont a vanilla kernel resze es jol kovetheto ahogyan fejlodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy csak szimplán azért 2.6.18-as kernel, mivel RHEL-ben az a default kernel MÉG MOST is...
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne terjesszünk butaságot:
The reason we don't have an F9 dom0 kernel right now is because there *isn't one*. Ask XenSource to provide something more recent than > 2 year old Linux 2.6.18 support! Red Hat are committing two full time developers right now to fix this situation, but it is NOT our fault.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig de.
Linux ize.bigyo.local 2.6.18-92.el5 #1 SMP Tue Apr 29 13:16:15 EDT 2008 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
RHEL!=Fedora
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tessék már elolvasni az idézet második és harmadik mondatát...
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most RHEL-ban 2.6.18 a default kernel vagy sem? (És ez valszeg így is fog maradni a RHEL5-ben végig.)
Jaa, hogy a RHEL6 (ami ugye még nem elég messze van) esetleg FC9/10/11/12/13...-ból lesz.
Az idézeted akkor most az RHEL-ról vagy FC-ról szól?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem feltétlenül a Xen az oka annak, hogy 2.6.18 van RHEL5-ben. Inkább az, hogy a fejlesztési folyamatuk alapján ezzel a kernellel tudták kiadni (talán fél évet reszelték, mire használható lett), és az RHEL-nek olyan kompatibilitási garanciákat kell nyújtania (pl. stabil kernel modul API), amiket egy újabb kernelre alapozva nem tudnának biztosítani.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amugy meg az rhel kernele az atlag linuxjuzert kb annyira erinti mint a gobolinugze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
átlag linugzjuzer meg annyira érdekli a xensource-t, mint a gobolinugz....
észre kell venni, hogy mire éri meg fejleszteni pénzt hozó cuccokat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kevered a szezont a fazonnal.
A penzt hozo customerneknel dolgozo (pl admin) juzerek jelentos szazaleka (a hasznalhatobb resze) nem mocskosdraga tanfolyamokon tanulta meg az adott technologiak hasznalatat hanem ugy, hogy leult vele jatszani meg hobbiprojecteket csinalgatni vele. Az aki meg uzleti megfontolasokbol es nem maniabol fog bele vlaminek a megtanulasaba, az szerintem egyreszt annyit is fog erni, masreszt unott arccal mocskosdragan fogja vegezni a melot mert szeretne ha az anyagi befekrtetese megterulne, raadasul valami olyasmit csinal amit amugy nem igazan szeret.
Ergo ha a "leulok es jatszokvele" reteg kikopik, akkor fizetos customerek is el fognak gondolkodni azon hogy olyan technologiara kene valtani amihez talalni juzereket a "lelkes" kategoriabol.
Pl en is azert kezdtem el ezen a vonalon virtualizacioval foglalkozni mert erdekelt, es igy egy haverral osszeallva meg tudtuk osztani a hosting koltsegeit. Amikor ez a dolog indult, a .18 -as kernel meg nem volt akkora akadaly, leven az etchben ugyis az volt a default. Akkor kezdett bennem motoszkalni hogy valami mas technologia utan kellene nezni amikor valami local root exploitot talaltak a 2.6.18-ban, en meg nem a disztribucios hanem a xenes kernelt hasznaltam, szoval "vadasz, vadasz...". Ugyhogy reszemrol a xen marad annak aki "szopni jar ide, nem vadaszni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyos szempontból egyetértek veled, én is hasonló utat jártam be (xennel is).
De.a fizetős customereket nem érdekli a lelkes kategótia, nekem legalább is ez a tapasztalatom. A tényleg fizetőseket. Nem szabad a magyar viszonyokból kiindulni. Itthon max a nagyon-nagy cégek relevánsak. És itt aza tapasztalatom, hogy tesznek a lelkességre (vállveregetés jár érte), ugyanúgy kell a tanfolyam, mint ms esetén. és ez csak egyre inkább így lesz. a nagyobb cégek számára, akik a pénzt hozzák, a hosszú távú kiszámíthatóság és stabilitás kell, mert lomhák (nálunk egy egyszerű LotusNotes verzió váltás több mint 1év). És ezért hajlandóak NAGYON sokat fizetni. (saját tapasztalat) ezért nem fog debian meg goboizé sosem igazán bekerülni ebbe a szektorba. Ha már a nagy linuxos cégeknek fájni fog a xen "elmaradása" megoldják a problémát. ez egy nagyon nagy és nagyon sok pénzt rejtő piac, ahol most kell helyet szerezni. ha kell megveszik kilóra a xent (citrixet) vagy "fejlesztenek" újat. ha van benne pénz, megéri (lásd OOo vs Novell féle GoOO)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Inkább megveszi a RHEL-ot, és nem kell neki a CentOS. Például. Mert azt írják, hogy van hozzá support. Más kérdés, hogy soha nem volt rá szükségünk. Kopp-kopp-kopp.
Hány Domino/Notes van azon a helyen, amit 1 év alatt upgrade-ltek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom pontosan, nem tartozik hozzám. de a problémát a lotusra/ba épülő belső fejlesztések portolása jelenti, és ez az, ami lassú. na meg az összes telephely desktop migrálás
na jó csaltam, mert a leghosszabb idő persze a tesztelés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Khm. Namégegyszer:
- jelenleg nincs dom0 kernel Fedora 9-hez
- elhangzott, hogy azért, mert a RHEL-ben 2.6.18 van
- erre azt válaszoltam, hogy ez nem igaz, ld. idézet, a Red Hat adott embert a fejlesztésre, de a Xensource nem csinálta meg a munka rá eső részét
Szerintem nem kell tovább kavarni.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Deee, amikor olyan jóóó. :)
Tehát amikor kiadnak egy RHEL ágat, akkor az végig "ugyan azzal a kernel verzióval" megy, amivel a x.0-t kiadták. Az más kérdés, hogy backportolnak 1000-el. Tehát hiába 2.6.18 a jelenlegi 5.2 kernele, nagyon sok minden benne van az újabbakból is. (Főleg security és driver frissítések.)
Még egyszer.
Az állítás az volt, hogy a (jelenlegi) RHEL kernele 2.6.18. És ez így van.
Modifikált? Részben.
Fordíthatsz új kernelt? Igen, ha akarsz, max nem fog menni rajta a Xen, és a frissítésekkel is szophatsz.
Baxnak a XS-nál megcsinálni az újabb kernelhez való igazítást? Igen!
FC9-en nem megy a Xen? C'est la vie. És igen, igazad van, a XS tehet róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak ott. Nagyrabecsult Debianunk is azt telepit by default, bar teny & valo, hogy van _lehetoseg_ ujabb kernelt is feltenni repobol.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes módon azért az OpenSolaris és NetBSD tudja követni a változásokat a saját portjában.
A xen-eseknek meg lehet, hogy elegük van a Linux kernelből, de mondjuk ettől még összekaphatnák magukat, ha már az az elsődleges fejlesztési platform.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azert a ketfillerert, de megnezted, hogy peldaul egy VMware ESX-ben milyen kernel van? :) Egyebkent meg van par tree, ahol korul kene nezned:
http://git.et.redhat.com/?p=linux-2.6-dom0-pvops.git;a=summary
http://git.et.redhat.com/?p=xen-pvops-64.git;a=summary
Ezek csak igy elso blikkre, amiket anno neztem.
My $0.02,
-w-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, sot mindjart ossze is allithatnek gyorsan egy xenes disztribuciot, ugye? A legujabb mukodokepes xen dom0 kernelt gentoo alol kalapaltam at debian ala (2.6.21), az opensuse ujabb kernelet sajna nem sikerult meggyoznom hogy mukodjon rendesen debian alatt, es megmondom oszinten nincs energiam hozza hogy az altalam hasznalt disztribucio (jelenesetben debian) altal szallitott, vagy vanilla kernelen kivul barmi massal is szarakodjak.
Mellesleg nem hinnem, hogy ha a fedora vagy a debian teamnek megoldhatatlan problemat okoz minden egyes stabil kiadas kernelverziojara forward-portolni a xent, akkor a juzer kellene legyen az, aki ezt megoldja.
Persze ha az eletem mulna rajta valoszinu megtennem, de olcsobb volt lecserelni a vasat egy hardveres virtualizaciotamogatassal rendelkezo procis cuccra es kvm-re valtani, mint meg nehany hetet elcseszni a xenes szarakodassal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltekintve a trollkodasodtol, - debianban van 2.6.24-es dom0 kernel; az, hogy gentoos meg opensuses kernelt akarsz atrakni debian ala, nem erdekel; redhatosok meg latszolag dolgoznak, vagy dolgoztak azon, hogy legyen uptodate dom0 kernel - offense nelkul, mert tenyleg erdekel, KVM-ben lesz/van resource limitation?
-w-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
etch ben csak 2.6.18 as xen kernelt láttam a 2.6.24 esből nem láttam.
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.24
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltekintve a trollkodasodtol, - debianban van 2.6.24-es dom0 kernel;
Esetleg ha vetted volna a faradtsagot hogy a minimalis mertekben utanajarj a dolgoknak (sugok picit: google://xen debian ->I'm feeling lucky) akkor elolvastad volna ezt, ahol megtudhatod, hogy:
"Critically, there are no dom0 kernels included in lenny (see this thread for more details, for instance : http://lists.debian.org/debian-devel/2008/07/msg00305.html). You can either use etch as dom0 and run lenny domUs, or use the xen-hypervisor packages included in lenny (xen-hypervisor-3.2-1-i386 and xen-hypervisor-3.2-1-amd64) along with the etch linux-image package.
vagy ha az EtchAndAHalf-ra gondoltal ami 2.6.24 kernel supportot ad az etch-hez, akkor ajanlom figyelmedbe ezt, ahol figyelmes es erto olvasas utan ra fogsz dobbeni egyebek mellett arra, hogy:
What will not work with this 2.6.24 kernel
* XEN (broken with 2.6.24)
* vserver (broken with 2.6.24)
ezek utan vajon ki tekinthet el kinek trollkodasatol?
offense nelkul, mert tenyleg erdekel, KVM-ben lesz/van resource limitation?
offense nelkul - ezt talan mar guglizd ki te magadnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy ha az EtchAndAHalf-ra gondoltal ami 2.6.24 kernel supportot ad az etch-hez, akkor ajanlom figyelmedbe ezt, ahol figyelmes es erto olvasas utan ra fogsz dobbeni egyebek mellett arra, hogy:"
Igen, erre gondoltam, ezesetben megkovetem magam, hamut szorok a fejemre es japan nepdalokat enekelek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkabb o-szuaheliket ha kerhetem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Virtualbox, kqemu,(kvm) el megy 2.6.27 el is.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A virtualbox desktop virtualizációra való. A kvm meg nem multiplatform (a host része), bár a Freebsdsek tervezik a portolását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elolvastad milyen temaban valaszolsz?
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
turul? soha
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sot, a tuxracer is!
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jééé! Ez megy Itaniumon? És mióta? (Nem követem ezeket az úri huncutságokat, nézzétek el nekem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2004-ben is ment. ia32-n jobban megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mielött bárki elkezdené éles környezetben bevetni ajánlom figyelmébe az alábbi jelentést (na meg a mercurial repository-t )
/* Amúgy vicces, hogy 22.-én volt a hivatalos bejelentés, és a finding is 22.-én lett reportolva.. */
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bwahaha. :))
Hogy is mondta Theo?
"x86 virtualization is about basically placing another nearly full kernel, full of new bugs, on top of a nasty x86 architecture which barely has correct page protection. Then running your operating system on the other side of this brand new pile of shit. You are absolutely deluded, if not stupid, if you think that a worldwide collection of software engineers who can't write operating systems or applications without security holes, can then turn around and suddenly write virtualization layers without security holes."
:))
Basszus, nemide. Én Huncraftnak nyomtam választ. :o
--
Ruby takes the elegance and simplicity of Perl, and mixes it with the library support of Lisp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni