- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3083 megtekintés
Hozzászólások
7586 files changed, 531039 insertions(+), 389786 deletions(-)
diffstat
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm..lehet túl "kapzsi" vagyok, de én isdn, és stb-ket, már nem nagyon fejleszteném.. tényleg van jövője az ilyen dolgoknak? Vagyis..megéri egyáltalán még fejleszteni? Én alapból kikapom menuconfig-ból mikor kernelt forgatok mert egyszerűen hasztalannak tartom a mai korban már..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem látom az ISDN-nek sok hasznát, így nem fejlesztem. Helyette az iwl és rt2x00 drivereket túrogatom, mert arra van szükségem. Valaki másnak pedig látszólag ISDN fejlesztésekre volt szüksége, így megtette azokat és belekerültek a kernelbe.
Te mit fejlesztesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ad-hoc mode mikor varhato rt2x00 -nal ?
Amig (vanilla)kernelen kivul volt ment.
Esetleg tudnal javasolni irasokat ezzel kapcsolatban ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vanillában is benne van a kód, csak van egy ellenőrzés ami letiltja. Ha működött neked az, akkor csak szedd ki a drivers/net/wireless/rt2x00/rt2x00mac.c fileban a
if (conf->type == IEEE80211_IF_TYPE_IBSS ||
conf->type == IEEE80211_IF_TYPE_AP) {
ERROR(rt2x00dev,
"rt2x00 does not support Adhoc or Master mode");
return -EOPNOTSUPP;
}
feltételeléből az IBSS ellenőrzést. De mivel nem beacon-öl rendesen a driver, így tudtommal legfeljebb másmilyen kártyákkal lehet együttműködésre bírni.
Dokumentáció tudtommal csak néhány fejlesztőnek jutott, NDA aláírása után, de ha foglalkozni akarsz vele, úgy rémlik a legacy driverekben volt ad-hoc támogatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt lehet hogy már kifutó seriaban van, de pl afrikában és a 3.ik országokban lényeges
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg erdekes kijelentes. Gondolkodjatok mar picit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak egy lehetséges ok :P
de szvsz még ma is fejlesztik az különböző isdn eszközöket és még jópár helyen használják, így egyhamar nem is fog eltünni a kernelbpl, max akkor, ha már nem lesz karbantartva a kód, de akkor is csak egy egész torúra után. [off]ez van most a v850-es arch-val is, Adrien Bunk ki akarja vágni, mivel már 2.6.19-es kernel óta nincs karbantartva és le sem lehet forsítani (állítólag), de Linus még nem vágta ki[/off]
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor, legyszi nativ pstn hangatvitelre mondjal mar egy masik szabvanyt... (not voip)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sajnos ebben a témában nem vagyok (még) otthon, így ilyen jellegű ismereteim hiányosak :(
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted az ISDN-t kizárólag internetezésre lehet használni??
Az ISDN nem halt ki, minden telefonközpont mélyén ott rejtőzik.
Szerinted egy ISDN BRI/PRI <--> VOIP (mondjuk Asterisk) gateway hogy a rákba működne ISDN támogatás nékül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AZért az vicces, hogy a rövidítés mennyi mindent jelenthet...
Integrated Services Digital Network
Isolated Subscriber Digital Network
Integrated Speech and Data Net
És akik utálták annó:
It Still Does Nothing
Innovations Subscribers Don't Need
I Still Don't kNow
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan integrated services digital network ertelemben hivatkoztak ra a thread elejen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár nem vagyok otthon a témában, de az ISDN-t nem csak adatátvitelre használják, pl ha Linux-ból építesz telefonközpontot szerintem jól jöhet az ISDN támogatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minden heten uj kernel lesz bejelentve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy szokott lenni. Uj lehetsz erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annyira nem, csak most kezd unalmassa valni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor tessék letölteni a linux 1.0-t, és azt használni mindörökkön örökké, ámen
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aaaa, humorzsak!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pedig, teljesen igaza van.
Vannak olyan nagyobb (hardware) fejlesztések amik több évig is tarthatnak.
Ez esetben valóban jó lenne egy "stabil" (korszerű és bugfixelt) kernelvonal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"stabil" korszerű és bugfixelt, ez így paradoxon lesz mindig...
lást freebsd, az stabil, de nem támogat minden új hw-t, szóval kompromisszumokat kell kötni (sajnos), ha a hw gyártója nem támogatja a kernel(eket) stabil driverral
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi köze a stabilitáshoz (API) annak, hogy támogat-e egy OS minden új hardvert?
Egyébként -szerencsére- általános szerver fronton a FreeBSD sokkal jobban áll ma, mint 3-4 évvel ezelőtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkerdezhetem, ebben pici szerepe sincs a Linux-nak? :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de van
az instabilitasaval es a disztrok agyserules szintu installerjeivel egyre inkabb a freebsd iranyaba loki az ingyenes szerver os hasznalo usereket
http://weho.st
never happen if you never try
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és itt jön a kérdés, hogy ez jó vagy rossz?
mivel a *bsd-ket eddig is más szemlélettel fejlesztették
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linux szempontjából rossz, hogy minden hw, és eszement szoftver fejlesztő ezen a játszótéren éli ki a kreativitási őrületét.
Linus pedig (sajnos) hagyja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Linus pedig (sajnos) hagyja.
Nem látom a fork hegyeket, akik megpróbálnák máshogy csinálni. Ebből arra következtetek, hogy ...
> minden hw, és eszement szoftver fejlesztő ezen a játszótéren éli ki a kreativitási őrületét.
Mondj 1db "hw, és eszement szoftver fejlesztő"-t, aki "ezen a játszótéren éli ki a kreativitási őrületét".
Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem látom a fork hegyeket, akik megpróbálnák máshogy csinálni. Ebből arra következtetek, hogy ..."
Te is tudod, hogy komoly fork csak minimum 3-5 évente keletkezhetne, ami mögé odaállnának a nagyok is.
"Mondj 1db "hw, és eszement szoftver fejlesztő"-t, aki "ezen a játszótéren éli ki a kreativitási őrületét".
Szerintem ~1 éven belül 5 új kernel verziót kiadni eszementség.
2.6.21 ... 2.6.26
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elarulom, hogy nagyok azok akiknak a jatszotere a legujabb vanilla kernel.
Nagyoknak pont ez a biznisz..
Linux a leggyorsabban fejlodo kernel(+driver) egyutess. Ennek klucs eleme az "adj ki gyakran".
Mission critical helyen nyilvan kevesen alaklmazzak a legujabb kernelt. Arra ott vannak stablizacios agak, vagy a gyartok altal szalitott kernelek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra ott vannak stablizacios agak
Ha már többes számot írtál, mutassál, legyél oly kedves kettő - hivatalos - stabil ágat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> mutassál, legyél oly kedves kettő - hivatalos - stabil ágat!
ftp.hu.kernel.org, aztán nézegesd a fájlok dátumait. (pld: 2.4.36.3 2008.04.19)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől azért valamivel értelmesebb választ vártam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyeskedj nyugodtan, nem zavar. (2.6.16.60, 2008.01.27)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, elragadtattam magam. :(
DE, akkor is nekem van igazam !!!
:) :) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát persze. (2.6.22.19, 2008.02.26; 2.6.23.17, 2008.02.26)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megbocsáss, de olvass kérlek utána, hogy mely kernel ágak támogatottak hosszú távon. (hivatalosan)
Én egyedül a 2.6.16 -os kernelt tudom.
Ha tudsz valami mást, akkor ne sajnáld és oszd meg velünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> mely kernel ágak támogatottak hosszú távon
Én nem vagyok válogatós. Nekem bőven elég, ha belejavítanak a kódba, függetlenül attól, hogy "hivatalosan támogatott", vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mission critical helyen nyilvan kevesen alaklmazzak a legujabb kernelt. Arra ott vannak stablizacios agak, vagy a gyartok altal szalitott kernelek."
Erre valami info? Pont, hogy ott nem alkalmaznék kiteszteletlen (bocs, de ez az rc-zés ez vicc) cuccot, ahol meg nem állhat a rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilt forraskodu szoftver!=kesz megoldas
Ha neked egy stabil, supportalt kernelre van szukseged tobb szaz ceg varja a par ezer dollarodat, osszegtol fuggo SLA-val.
Ingyen nyilvan senki se fog supportalni, mert ahhoz fenn kell tartani egy ejjel nappal mukodo bugfix csapatot, ugyfelszolgalatot, tanacsadokat, mernokoket stb.
Tegyuk fel, hogy lenne ilyen stabilizacios ag.. ott mi garantalna, hogy egy adott security fix bekerul adott idon belul? Az eg vilagon semmi, onkentes fejleszto ha eppen raer, akkor beteszi, de ha inkabb a baratnojevel megy el bulizni, akkor nem. Gondolom mission critical helyre nem ilyen szintu biztonsagot szeretnel, hanem olyat, amit szerzodes rogzit (azert pedig fizetni kell..)
Az persze igaz, hogy a kernelt ma mar nem onkentesek fejlesztik joreszt, azonban ha egy idoben van mondjuk 10 biztonsagi hiba, es teged abbol csak az egyik erint, akkor meg mindig semmi nem garantalja, hogy egy stabil ag eseten nem az elso 9-el foglalkoznak eloszor, es csak utana a teged erinto egy hibaval. Ez pedig konnyen megtortenhet, hiszen a ceges fejlesztok nyilvan azzal fognak eloszor foglalkozni, amiert az ugyfelek fizetnek, es csak azutan azzal, amit a kozossegi userek szeretnenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire rosszul van megfogalmazva a mondatom?
Szerintem egyet ertunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ah. Nem volt rosszul megfogalmazva, csak nálam volt reggel még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem ~1 éven belül 5 új kernel verziót kiadni eszementség."
Lehet. De ha több/kevesebb lenne, akkor jobb lenne? Miért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem látom a fork hegyeket, akik megpróbálnák máshogy csinálni.
Nehéz is lenne nekik ilyen szar alapokról indulva... :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen kene :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazság néha fáj... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát még a gazság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire is kovetkeztetsz? Ebbol max arra lehet kovetkeztetni, hogy a kvazi egyeduralokodova valt kernel ag elveszi az eroforrasok nagy reszet, egy-egy fork eletkeptelen lenne. (Mert ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy a linus fele ag az egyeteln udvozito irany?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivallo, akkor holnap huzzuk ki az osszes linux alapu emb gepet, szervert, desktopot energiacsokketes celjabol. Szegenyes lenne hirtelen az internet. Meg jo, hogy ekkora darab fost hasznalnak az emberek.
2.4 koraban volt sajat fbsd mivel jobb volt a halozati teljesitmenye. A 2.6 szeria ugy elment emellet, mint a huzat, ki is lett dobva a fbsd mint a huzat. Nem sajat reszen van, hasznalom, adminolom, nem tolt el boldogsaggal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, nem végeztem ezirányú kutatásokat és nem is valószínű, hogy ki lehetne deríteni az igazságot.
Azt ugye tudjuk, hogy a BSD-k nem profitálnak túlságosan a linuxos driverekből, hiszen át nem tudják azokat emelni (ez csak fordítva működik).
Esetleg belenézhetnek, ha már dokumentációt nem kaptak, ennyi haszna kétségtelenül van.
Lehet még szerepe abban, hogy mivel a Linux terjed, terjed vele együtt minden más nyílt forrású megoldás. Azonban én úgy látom, hogy a gyártóknak épp elég fájdalmat jelent a Linux naponta változó környezetét követni, illetve attól, hogy Linuxot használ mindenki, még nem fog egy gyártó mondjuk FreeBSD drivert fejleszteni.
Ezt tehát inkább kilőném.
Az én válaszom tehát: pici (és hangsúlyoznám ezt a szót, szerintem jót választottál) szerepe biztosan van, de én inkább arra tippelnék, hogy a FreeBSD-s commit logokban egyre inkább szaporodó "sponsored by" soroknak nagyobb hatása van erre. Azaz a FreeBSD is terjed, egyre több helyen használják, csak ennek kevesebb marketingje és így visszhangja van, nem olyan látványos, mint a Linux esetében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
stabilitás != api szvsz...
ha valami stabil, akkor az nem crashel el csak úgy, igaz linuxnál is igen kevés példa van rá
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon -és a userek szempontjából- valószínűleg igazad van. De egy fejlesztő nem azért mondja a FreeBSD 7-STABLE-re, hogy STABLE, mert az garantáltan nem fog összedőlni, hanem azért, mert abba már nem tesz olyan dolgokat, amelyek alapjaiban felforgatnák a rendszert, annak az útja többé-kevésbé kiszámítható, ami ma működik benne, az holnap is fog, stb.
Azt a stabilitást, amire te gondolsz szerintem (működési) megbízhatóságnak -reliability- hívják, és valamilyen szinten valóban következik a stabilitásból, hiszen ha nem pakolsz bele naponta 28M sornyi diffet, csak kisebb, átgondolt, tesztelt, bizonyított megoldásokat, nyilván kisebb az esély arra, hogy hibázz.
Szóval ez tényleg szvsz kategória, szerinted így van, de valójában (szerintem :) nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos ez imho urban legend, van hw a gepemben aminek a not public drivere 3 rev-en ment keresztul api valtozas miatt. 2.3.xx -tol.
Alapvetoen, erre kihivaskent tekintve hirdettek meg: adj anyagot, irunk driver programot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, hogy mi az urban legend. Az, hogy a gyártóknak ez sok munka? (azért, mert ha adnak doksit, eszközt, valaki megírja?)
Ki fizetné vajon ezeket a driverírókat akkor, ha mondjuk egy varázsütésre holnap minden gyártó adna doksit, eszközt? Nem lehet, hogy ez kis méretben működik, de nagyban már gondok lennének?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom a stabil nem az apira vonatkozott hanem a rendszerre ;)
az meg, hogy a linuxnak nincs stabil belso apija (nem keverendo ossze a userspace apival) regi tortenet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"userspace apiva" :DDD
nézd meg sysfs-t, kernelenként változik, pedig az az egyik api userspace felé...
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.22-op1-rc1 | patch
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm..én azért csinálnék egy olyan rendszert amivel egy megadott számonként (mint ahogy a 2.6.22-y is készül) freeze lenne a kernelnél, és csak bugfixelnék. Akkor végtére is a distro dev általá készített kernel team is dolgozhatna azokon a hosszú távú kerneleken, és így tovább. (Itt nem valami vészes időre gondolok, csak egy picit hosszabbra mint most...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon nehéz szervezni ezt az egész fejlesztés/kiadás dolgot a Linux kernel esetén. Egyszerűen túl nagy a fejlesztők és a beépítésre váró dolgok tömege.
-- There is never time to do it right, but always time to do it over.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm..igaz..Linus filozófiája is azért itt-ott érzékeltetődik.. :) Örülnék ha több "főfejlesztő" lenne , és rendezettebb, szórtírozott mergelés lenne... De , szavam nem lehet míg ilyen tökéletes munkát kapok kézhez, teljesen ingyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tökéletes szoftver ugyebár nincs ;) Mindenesetre én is elégedett vagyok a Linux-szal. (van egy Debianos otthoni szerverem meg egy desktop Gentoo-m). A nagygépemen is az lenne, ha nVidia -m lenne.
-- There is never time to do it right, but always time to do it over.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a 2.6.25-be (4 het/2/ alatt) annyi modosulas erkezett, hogy a beepített valtozasokrol szolo rovid changelog 7MB text.
Nezzuk azt, hogy valaki csak ezt szerkeszti, nem adminisztral, dont stb :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
automata :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a kerdes, hogy holnaptol neked kellene. Nem szoftvernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni