Az Árok Partyn egyébként engem is értek meglepetések, és mind pozitív volt. Feltűnt, hogy a C64 scene tagjainak — legalábbis akik a lázas 80-es éveket túlélték — átlagos tudatmódosító szer-fogyasztása jelentéktelen mennyiségű alkoholra korlátozódik, a hangulat mégis nagyon jó volt. Eddig semmi közöm nem volt a scene-hez, mégsem találkoztam semmiféle arroganciával. Mindenki nagyon kedves és segítőkész volt. Kedélyesen csevegtem néhány — mint utólag megtudtam, neves — scenerrel, köztük Gabucinóval, aki élőben halál jó arcnak bizonyult.
A Last Ninja előadás előtt, amikor a folyosón hallottam egyik szervező és az előadó beszélgetését, eléggé megijedtem, mert úgy tűnt, a Ninja fejlesztő kissé rangon alulinak tartja a Partyt és bármelyik pillanatban sértődötten távozhat. Kb. az előadás közepéig úgy éreztem továbbra is fennmaradt ennek a veszélye, de ezután feloldódott az előadó, és elkezdte élvezettel boncolgatni a fejlesztés részleteit, aztán önfeledten elkeveredett a társaságban, szinte együtt bulizott velünk késő estig. Vele is sikerült élvezetes 4/6-szemközti beszélgetést folytatnom.
A SIDrip Alliance-től eddig csak egy — kétségtelenül nagyon jó — számot ismertem, és azt hittem róluk, hogy a C64-hez nem sok közük van, csak ennek a közönségnek az igényeiben találták meg az űrt, amit be tudnak tölteni, és amúgy sem valami jó zenészek, csak kb. száz próbálkozásból sikerült egyszer jó felvenniük, ezért lett ilyen ütős. Ezzel szemben rá kellett jönnöm, hogy a SIDrip Alliance kompromisszummentes C64 zenekar! A tagok hardcore scenerek (kiváló programozók, SID-zeneszerzők, stb.), és úgy játszanak élőben, hogy az bármely rockzenekar becsületére válna. Teljesen megdöbbentett ez a felismerés, meg az is, hogy milyen szimpatikusak, közvetlenek a tagok.
Röviden összefoglalva a SIDrip Alliance és az Árok Party egyaránt felbecsülhetetlen értékű nemzeti kincs. Az áldozatos és alázatos partyszervezői munkáért óriási köszönet illeti Poison és Cargo urakat. Remélem, sokáig lesz még Árok Party. Jövőre is ott leszek, de persze csak akkor, ha megint sikerül időben összehoznom egy pályamunkát. És ezúttal nem fogom beérni az utolsó hellyel!
Szerkesztés 2013.07.11 15:00:
Elfelejtettem megemlíteni azt az érdekes, fejlesztés alatt álló C64 játékot, ami a Wild compon indult: http://csdb.dk/release/?id=120222
YouTube videó is van róla: https://www.youtube.com/watch?v=pM5BX7-nJj0
Ha jól emlékszem, a partyn egy másik — talán még jobb —, a Matrix soundtrackon alapuló zenével is bemutatták (azt jó lenne SID-ben megszerezni :-). A játék fejleszője Dév.
Készül még egy játék Plus/4-re is, ha jól emlékszem "Adventures in Time 2" címmel. Engem leginkább a Creaturesre emlékeztetett. A játék karakterei igen jól animáltak, az ízléses grafika és a hangulatos zene abszolút telitalálat. Nyomós indokkal szolgál a VICE emulátor kipróbálására vagy akár egy igazi Plus/4 beszerzésére.
Leon fejleszti a 4 emelet című játékot. Remélem, nem tévedek nagyot, ha azt mondom, a kalandjáték kategóriába tartozik. Azt is írhatnám, hogy a játék grafikája a C64 fénykorát idézi, de ez persze nem igaz, mert akkoriban még nem igazán voltak ilyen magas szintű grafikai megoldások, holott szabványos HI-RES-ben készül, ha jól emlékszem.
- nice blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1577 megtekintés
Hozzászólások
"köztük Gabucinóval, aki élőben halál jó arcnak bizonyult."
Erre jön majd a flame ne félj...
-------------------------
I'm not sure he is handicapped or "special".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindig is mondtam nektek, hogy a halal jo arc eloben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak ugy eszembe jutott... http://youtu.be/F_hgktpIu4Q
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A CCS64 helyett ajanlom neked a VICE emulatort. Tobbfele Commodore hardware emulaciojara kepes (C64, C128, plus4, VICE, etc.), es a vegletekig testreszabhato.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ha lesz időm, ránézek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kipróbáltam. Nagyon jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratulálok dobogós helyezéshez !!
Remélem hosszabb távra is kedvet kaptál 8bit zenéléshez, zenészekből mindig hiány van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! Bár tényleg értékesebb lett volna a harmadik helyezés, ha háromnál több pályamű érkezik :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez ne törjön le, egy legendás partyn voltál dobogós ami nem kis dolog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem törtem le. Életre szóló élmény volt a party.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem jovore itasd tovabb azt a masik 2-t :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Terminátorok ellen nem lehet elég nehéz bokszmeccset nyerni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy elvesztetted a scene-szüzességedet, javaslom, hogy gyere majd functionra is.
Általában ott is játszik a SIDRip. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlatilag esélytelen. Három gyerek mellett nem engedhetek meg magamnak ennyi kilengést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozd el oket is, mindig szukseg van az utanpotlasra. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tervezem, hogy megtanítom őket programozni, de valószínűleg nem C64-en.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz idén is Function? Mikor?
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Készül Adventures in time 2? Wow. Már az első is hatalmas teljesítmény volt, szegény Plus/4-et nem a minőségi játékok jellemezték.
*szerk:
jó bunkó vagyok, gratula a helyezésért. :)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam. Mit írtál eredetileg? Nem fogok megsértődni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak lemaradt a gratuláció... :)
Amúgy ha kritikát vársz a zenédre, nekem picit lapos, unalmas egy idő után. Jobb szeretem a pörgősebb, fülbe ragadó dallamú zenéket, de ez már egyéni ízlés kérdése. Ellenben remélem jövőre is indulsz. ;)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is jobban tetszett volna, ha sikerül olyat írni, de nem jött össze :-) Amúgy nem azért kérdeztem, mert kritikát vártam, hanem azt hittem, hogy a hozzászólásodban előzőleg volt valami epés megjegyzés arra, hogy tökutolsó lettem, csak aztán kitörölted. De mondom, nem sértődtem volna meg azon sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz flame ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a flame-re iratkoztam fel, hanem, hogy ne felejtsem el meghallgatni a zenéket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.: http://csdb.dk/release/?id=120212 (NecroPolo, a SIDrip Alliance frontembere írta)
2.: http://csdb.dk/release/?id=120219 (A szerzője Greg/Faces. Ha jól veszem ki, profi, öreg motoros.)
És egy versenyen kívüli mű:
http://csdb.dk/release/?id=120263 (A szerzője Hermit, a SIDrip Alliance basszusgitárosa, emberfeletti kóder.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2. helyzetéből próbáltam .SID fájlt csinálni, de valahogy sohasem sikerült kinyerni az eredeti számot. Az első percben még jó volt, de aztán egy-két szólam kiesett a szinkronból. Ezt vajon mi okozhatta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen modszerrel dolgoztal? Talan ott a gond...
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos bennem van a hiba, de láma vagyok ahhoz, hogy rájöjjek, hol. A ccs64 emulátor monitorával kimentettem .prg formátumban a $1000-$1ddd tartományt, és ebből sidedittel készítettem el a végleges sid fájlt. A .prg kimentésével próbálkoztam közvetlenül kitömörítés után, ami nem feltétlenül sikerült, mert nem biztos, hogy jól találtam meg a kitömörítő kód végét, annál is inkább, mivel az általam annak vélt kódrészletet valószínűleg felülírja a kitömörítési folyamat, viszont ennek ellenére az első kb. egy perc elég jól szólt. Után megpróbáltam a már szóló zenét kirippelni, kb. hasonló eredménnyel. A saját cuccomat könnyen ki tudtam venni ugyanezzel a módszerrel, de az nem tömörített.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm... hat oszinten szolva ennyire mar nem ertek a c64-hez... valami wav-bol nem tudod visszaalakitani SID fajlla a zenet? Talan az lenne a legegyszerubb... (athuzva)
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
múltkor mikor olvastam ezt majdnem idetrollantottam valami csúnyaságot, de szerencsére már ismerlek és tudtam hogy kijavítod :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jópofa muzsika, bár nekem inkább ilyen új hullámosnak hangzik, nekem a kedvencem stílusom a 80' évekre jellemző valamilyen "rendes" zene 8 bites feldolgozása (pl.: Rob Hubbard féle Delta ), amúgy fura módon jelenleg a YM chippes muzsikák valahogy jobban követik ezt a hagyományt mint a SID köré csoportosulók nagy többsége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha hibátlan sid fájlt készítesz belőle, a következő Árok Partyn meghívlak egy sörre!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni