"a Google nem monopólium"

SG cikk itt. ez még csak az USA-ra vonatkozó vizsgálat, nem az EU-s.

az "eredményekből" idézek, a második bekezdés érdekesebb:

"A Google eszerint 90 napon belül köteles lehetőséget biztosítani a weboldalak tulajdonosainak a keresőjükből való kijelentkezésre, így a jövőben a partnerek és riválisok által megjelenített tartalmakat még véletlenül sem tüntethetik fel saját anyagként (a korábbi panaszok szerint erre többek között a Yelp és más hasonló szolgáltatások esetében is volt példa). 60 napon belül lehetővé kell tenniük továbbá, hogy az AdWords API-n keresztül megtekintett adatokat a hirdető cégek vegyíteni tudják a rivális reklámplatformoktól kapott számokkal, így a hirdetők jobban átlátják majd saját reklámhadjáratuk összesített eredményeit.

Legalább ilyen fontos a Motorola Mobility felvásárlása révén a cég birtokába került szabadalmak kérdése. Ezek licencelése úgynevezett FRAND (fair, reasonable and non-discriminatory) alapokon történik, így komoly gondokat okozhat, ha egy esetleges gyanú miatt megpróbálják ellehetetleníteni, esetleg betiltatni a riválisok érintett termékeit. A Google gyakorlatilag beleegyezett abba, hogy a szabadalmi ügyekben indított bírósági eljárások vége előtt nem tesz kísérletet a rivális termékek betiltására, mivel ez emelné a piaci árakat, illetve hiányt okozhatna, ami a vásárlókat érintené hátrányosan. "

a MS különben nem biztos, hogy alaptalanul háborog.