( blalo | 2010. 03. 06., szo – 00:41 )

Innen az ablakból rálátok a központra, kb. 50m-re van.
Sőt, pár éve építették ki a központból a gerincig a vezetékezést. Úgy hallottam anno már optikai kábelt raktak le, gondolva arra később ne kelljen4 km-t feltúrni két folyón és egy patakon keresztül.
Na, többek között ezért sem hiszem el amit állítanak. A magyarázatra pedig megvolt a lehetőségük. A HFJK fel is szólította őket a teljeskörű vizsgálatra. Ez nekik azt jelentette, hogy egy osztályvezető leírta nimcs 5M, ha kevesebbet akarunk fizetni akkor váltsunk a 4M-ról 1M-ra. Ja. Ahogy Móriczka elképzelte. Az 1M nettó 300Ft/hó-val kevesebb mint az 5M. A feltöltés pedig max. 128k.

Az előminősítésről meg annyit, hogy szerintem egy faluban azért illene tudni mi az ami maximálisan elérhető az egész falu területére. Sok időt és egyéb idegeskedést megspórolva ezzel annak aki meg szeretne valamit rendelni.
De ezen sem csodálkozom, ha nem tudják. Elég nagy kupi van szerintem a telekomnál.

Tavaj májusban elmentem a legközelebbi T-pontba. Tulajdonképpen mobilt cseréltem, mert a régi az utolsókat rúgta. Na az egész napom ráment.
Az hagyján, hogy egy patikus megirigyelhette volna azt a lassúságot amivel kiszolgálták a vásárlókat, de közben a hálózat is egy csomószor elment. Aztán elbatták a simkártyát és csak pár nap múlva lehetett használni a telefont.
Amíg ott vártam rájuk kínomban megkérdeztem nincs-e olcsóbb internet előfizetés. Előtte nemigen szoktam nézegetni. Külön mondtam, hogy csak internetre van szükségem semmi egyébre. Rögtön mondta az ügyfeles, hogy persze, csak internet nettó 8500Ft (mármint a 4M-s, ami addig is volt). Még a monitoron is megmutatta. Oké kitöltöttük a csomagváltási szerződést (akkor még volt ilyen). AZTÁN SEMMI. A számlák ugyanúgy a régi előfizetéssel jöttek. Párszor e-mail-ben reklamáltam, semmi, még csak válasz sem jött.
Aztán augusztusban újra bementem a T-pontba, felvették a reklamációt, aztán megint semmi. Szeptember végén már olyan levelet küldtem, hogy az NHH-hoz fogok fordulni, ha nem intézkednek. Leírtam, hogy kb. 8000-ért ígértek internetet. Megint hetekig semmi.
Közben láttam az 5M-s hirdetésüket nettó 7000-ért. Szépen be is mentünk újra a T-pontba, megrendeltük. Éppen kiléptünk az ajtón, pont akkor hívtak a számlázásról, hogy intézkedtek a csomagváltás miatt, de nem tudnak annyiért internetet amennyiért a t-pontban mondták, de lássam mennyire jóindulatúak(!) jóváírják májusig a különbözetet.
Mondtam semmi gond éppen most rendeltük meg az 5M-t 7000-ért. Erre mi történt? 2 hét múlva jött a levél, hogy technikai okok miatt elutasítják. Na igazán itt szakadt el a cérna.
Főleg, hogy a polgármestertől nem sokkal később megtudtam, hogy éppen bővítik itt a hálózatot és szerinte (mármint a polgármester szerint) 8M is lesz majd. December elején aztán szépen küldött is egy tkomos szórólapot, ami szerint már lehet rendelni az 5M-t.
Annak a rendje és módja szerint meg is rendeltem. Most már telefonon, mivel nem akartam még egy napot el..tölteni feleslegesen a t-pontjukban.
Mit ad', másnaptól a myt-home-on az az üzenet fogadott, hogy "Önnek nincs megjeleníthető szolgáltatása". Na mondom, biztos sínen van a dolog. Egy hét múlva azért rátelefonáltam az ügyfélszolgálatra mi az ábra. Na megint csak azt mondták elutasították a csomagváltást. A szöveg azóta is ugyanaz maradt a mythomin. Februárban szépen ki is nyomtattam.

Közben még január elején kellett írnom egy reklamációs levelet is. Egyszer ugye a csomagváltás miatt, másrészt pedig a jóváírás óta arra a számlára amire azt mondták ne fizessük be küldenek helyesbítő számlát, ami ki is fizettünk. Na arra szépen havonta elkezdtek késedelmi kamatot számolni!
Ehhez még hozzátartozik, hogy a decemberi teljes számla mellé szépen kiszámlázták a december elejétől a csomagváltás megrendeléséig terjedő időszakot is!
Szépen vissza is küldtem nekik a reklamált számláikat. Sőt azóta nem is fizettem nekik. Amire februárban szépen ki is kapcsolták a netünket, annak ellenére, hogy még éppen folyamatban volt a reklamációnk velük szemben.

Szóval ennyi a teljes története a kis ügyünknek a magyar (német?) telekommal.
Közben persze több levélváltás is volt velük is és a HFJK-val is és ennek folyományaként döntöttünk úgy hogy megindítjuk az eljárást.