( prygme | 2010. 03. 02., k – 11:32 )

szabó istván leginkább állampártot kiszolgáló besúgó volt. neki és a hozzá hasonlónknak köszönhető, hogy sok tehetséget elgáncsoltak félúton. a többiek akik pályán maradtak visszafogták magukat a biztonság kedvéért. ezért tart ott magyar filmipar ahol, leginkább sehol. az új fiatal generációban reménykedhetünk még talán.
már ne haragudj, de 2010ben vizuális effekteken és cgin kívül mi más lérezik, amit computerrel csinálnak???!!
ha az utómunkát vagy vágást külön számítod, arra is van megfelelő linuxos program.
Tim Burtont leszámítva az A filmiparban már senki sem szórakozik hagyományos animációkkal. a filmeket sem ollóval vágják már, LOL:)
ma már egy romantikus film is tele van digitális effektekkel. lehet, hogy csak azért vesznek fel egy rövid szerelmes utcai jelenetet zöld háttérrel, hogy 5 perc miatt ne kelljen Párizsba utaztatni az egész stábot. a hiteles párizsi utcahátteret pedig odavarázsolják az ILM vagy valamelyik másik hasonló stúdióban.
sokkal jobban ismerem ezt a "filmművészet kontra filmipar" vitát mint gondolod. hamarosan lekapcsolják szerencsére az állami lélegeztetőgéptől a párszázas nézőszámot vonzó pénznyelő magyar filmművészkedőket.
Hollywood általában sok nézőt vonz. a film értékének pedig egyetlen fokmérője a nézőszám. lehet kisebb de elszántabb rajongótáborral is JÓ egy film. de természetesen a kisebb nem párszáz nézőt jelent, vagy ha mégis, akkor a youtubera kell forgatni a filmet:) lehet Stop Shop féle sikeres filmeket is csinálni, kevesebb nézőnek kevesebb pénzből. azt viszont meg kell érteni, hogy a nézők tartják el a filmeseket, nem az adófizetők!!
Hollywood ma azonos a nyugati filmgyártással. USA mellett a Britek is ott vannak a csúcson. a dánok is jók, kis költségvetésű kísérleti filmjeikkel amolyan hollywoodi filmlaborként működnek. a többi nyugati ország saját filmezése zsákutcának bizonyult. ma már ezekben az országokban is hollywoodi stúdiók csinálnak jó filmeket pl Fox Searchlighnak köszönhetően.
Pixar, Dreamworks Animation, vagy az Industrial Light & Magic... stb stúdióknak hol vannak a pesti irodái? sehol? sorry, sajnos ők képviselik ma a profi ligát a filmiparban, ha bármilyen computeres munkáról van szó.
a FilmGimp aka Cinepaint szerinted mire való? hát nem computeranimált vicces figurák filmbe varázslására, hanem film utómunkára.
a hupról linuxjornálról, és a többi számtechspecifikus lapról annyit, hogy mára mi lettünk a domináns kultúra, ha nem vetted volna észre. tv, mozi, telefon, rádió, filmek, zenék és lassan az újságok is, ma már olyan processzorokon végrehajtott sokmilliárdnyi számításon alapulnak mint az a kis Commodore 64 vagy Sinclair gépecske, ahonnan ez a culture is kinőtt 3 évtizede.