Több eset van. Mindenképpen kemény alku következik és
a.) ha nagyon "szarrágó" az ügyfél - mert gyanús, hogy az - akkor könnyes szemmel viszlátot kell neki mondani
b.) ha nem szarrágó, csak időérzékeny tényleg a dolog, akkor az alku során fel kell tárni előtte, hogy gyorsabban csak több emberrel, nyújtott munkaidővel és nagyobb hibaszázalékkal lehet dolgozni, aminek a ktg-it ráadásul ő fedezi és ezen nem lehet alkudozni, mert ő módosít, a kár is az övé
c.) ha a konkurencia tett egy ajánlatot alátok, akkor egy darabig meg kell próbálni a versennyel, de ésszel, nehogy ráfizetés legyen a dologból, akkor inkább a.)
...de hozzáértő alkusz menjen alkudozni, ne egy programozó kockafej, mert az nem tud. Ha ez pistike bt és karláncos vállalkozó biznisze, akkor tipikusan magyar lehúzás indul, és a.), ha nem az, akkor kéne ott lenni egy jó alkusznak és nem került volna ide ez a topic szerintem.