( prygme | 2009. 07. 01., sze – 14:22 )

ez egyáltalán nem Ms Office vs OpenOffice szituáció. a LilyPond a képzett és számítógépeket aktívan használó zenészek között de facto szabvány. a teljesen kaotikus és nevetséges zenei területet szabályozó szívató copyright szabályok miatt a többi el fog tűnni. többek között olyan projektek miatt, mint a Mutopia. ez az egyetlen jelentősnek mondható szabad kottagyűjtemény. zenében pedig a szabad kotta sokkal erősebb vonzóerő, mint bármi más.
a film és könnyűzene még sokáig csatamező marad, főleg a film. filmet forgatni még ma is drága dolog, a P2P hálózatok velük szemben nem tudnak észrevétlenek maradni, mert akkora adatforgalmat generálnak, hogy még erős titkosított kapcsolatok mellett is jól látható a p2p tevékenység. plusz jogosnak látszik a filmstúdiók azon érvelése, hogy milliókat költünk a filmekre, hogy szórakozzatok, fizessetek már legalább egy akciós DVD árat érte.
a könyvekre epülő "ebook warez", annyira láthatatlan, hogy a jogvédők meg sem kísérlik felvenni a harcot ellene, mert úgyis reménytelen lenne. a digitális nagykönyvtárak minimális adatforgalom mellett, több olvasót látnak el Országos Széchényi Könyvtár bőségű választékkal, mint a neves intézmény. szerverigény minimális, akár egy virtuálgép is elég, a kis adatforgalom miatt, Szváziföldön is elketyeg a szerver. plusz a többség szerint irreálisak a könyvkiadók követelései, csak extra profitot akarnak minimális munkavégzés mellett.
a kotta, nos ez már a pofátlanság csúcsa. nevetséges összegek, ráadásul műveletlen bunkók ülnek a kiadói oldalon. Magyarországon a zenei képzés világszínvonalú. amikor a nyugati kézben levő kiadók diktálni akarnak a magyar kottapiacon, olyan
mintha Uganda alsó gerillafőnökei akarnák megmondani, hogyan működjön a USA IT ipara.
talán sokan vannak még, akik emlékeznek a szocialista kor Editio Musica Budapest nevére. nagyban tettek a kotta copyrightra, mindenki bármikor hozzájutott bármilyen kottához. majd jöttek a jogvédők az 1000x áraikkal. nem csoda, hogy ma fénymásol mindenki.
a zenészek egyáltalán nem buták. 13 évik kell Magyarországon zenét tanulni ahhoz hosszú tanszakon, hogy főiskolai diplomát kapjon valaki. már az alapfokú zeneiskola utolsó évében olyan anyagot oktatnak nálunk, amit pl Skandináviában csak főiskolákon. tény, hogy eléggé zárt a zenei világ és nagyon konzervatív. mint az orvosvilág. jól ismerem mind kettőt:) sok zeneszerző, ma is Steinway&Sons zongoránál ülve komponál, papír kottára ceruzával. azok, akik érdeklődnek a számítógépek iránt, már az Amigákat is jól ismerték, és a LilyPond sem jelent problémát nekik.

a Megasztáron ismertséget szerző sztárocskák, és 3 hónapos DJ tanfolyamon képzett "zenészek" más kategóriát képeznek. nekik biztosan problémáik lehetnek egy új kottaprogram megismerésével. közöttük és a valódi komolyzenészek közötti különbség legalább akkora, mint a természetgyógyászok és a valódi orvosok közötti különbség.
Kodály "a zenei mindenkié" országában, botfülű jogvédők verik az asztalt, Győzike féle "zenészeket" futtatva. ez igazán szánalmas.

természetesen, ha hetente le kell gyártani egy egy reklámzenét, akkor azt használja az ember, amit megszokott. de az nem művészet, csak ipari munka.