Arról beszélünk, ami _most_ van.
"a most nem azért, de ha jobb a hatásfok az azt jelenti, hogy ugyanakkora megtett távolságért kevesebb olajat égetsz el."
Ezt így elég nehéz összehasonlítani, hisz az egyikben benzinnel/gázolajjal hajtom az autót, a másikban pedig árammal/hidrogénel, amihez kellett szén, földgáz, olaj, stb.
Egyébként én végig a _szennyezésről_ és _benzin_ motorokról beszéltem!
" jobban kordában lehet tartani, mint 1000 dízelmotorét..."
Szennyezés szempontjából a dízelmotorokat be kéne tiltani, ez tény. Hiába van akár részecskeszűrő, akkor is ezerszer annyira szennyez, mint egy EuroIV/EuroV benzinmotor katalizátorral, no meg a részecskeszűrőt is időnként ki kell égetni (ezt az elektronika vezérli).
Lényeg a lényeg, szvsz nem környezetbarátabb se az elektromos autó, se a hidrogénhajtású, amíg főleg szénből (jó kis fekete, kormos, savas füst, meg iszonyat mennyiségű hulladék az égetés után), olajból (szintén), földgázból van az áram.
Illetve a hidrogént uge szokták földgázból, elektromos árrammal kinyerni - de az elektromos áram ez esetben is szénből, gázból, olajból van jórészt.
Láttál-e már közelről szénerőművet? Láttad-e, hogy a szénerőmű mellett mekkora területen tárolják a salakot?
És láttál-e már modern benzinmotort, ami semmiféle látható füstöt nem bocsájt ki, gázokat is ccask elenyésző mennyiségben?
Most józan paraszti ésszel melyik a környezetkímélőbb? (Arról nem is beszélve, hogy a szenet el is kell szállítani az erőműbe, dízel, tehát nagyon szennyező teherautóval, vagy dízel vonattal, vagy elektromos vonattal, le kell gyártani a vezetékeket, egyebeket, aztán még akkumulátorokat is kell gyártani, szintén nagy energiabefektetéssel...)
Inkább a dízel kocsikat kéne betiltani, azok tényleg iszonyuan szennyezőek.