Akkor nézzük:
"a Microsoft még mindig az egyik legnagyobb tőkével rendelkező cég a világon"
100%-ig igazad van, de azért őket is megrázta a válság. Gondolj csak az elbocsátásokra és a komoly visszaesésre. Ők is kétszer meggondolják, hogy mibe fektessenek most extra pénzeket.
"a Microsoftnak vannak jelenleg is SAJÁT gaming megoldásai (DIRECTX, XNA, XBOX)"
Ebben is igazad van. Vannak köztük hatalmas sikerek (Xbox360, XBLA) és vannak elég nagy bukták (XNA Community Games).
"a Microsoft kiadója és fejlesztője is sok sikeres játéknak."
Ebben is igazad van. Ha az MS holnap úgy dönt, hogy a SL népszerűsítésére készít egy 2D-s web-es shooter-t a Halo franchise segítségével, az rendesen tudná segíteni az elterjedését.
"a Microsoft simán dönthet úgy holnaptól, egy meglévő sikeres Xbox only játékot behoz ingyenesen Windows alá - SL alá (SL3 welcome Pixel Shader, wellcome 3D), mert jó fej."
Azért ne keverjük a szezont a fazonnal. Én ugyan nem vagyok 100%-ig naprakész az új SL3Beta-ban, de tudtommal a 3D az kimerül annyiban, mint a Flash 10-ben (plane-re feszített 2D transition és más effektekhez). Fixme, ha rosszul tudom!
"Perspective 3D Graphics. Silverlight 3 allows developers and designers to apply content to a 3D plane. Users can rotate or scale live content in space without writing any additional code. Other effects include creating a queue in 3D and transitions."
Nem kellene összekeverni a webes játékokat és a dobozos Xbox360-as játékokat! Egy darabig nem fogsz Gears of War-t web browserben játszani SL-tal. :)