"Nem a gépnél lesz a gond, hanem a modemmel valami"
Addig amíg nincs pontos eset- és hibaleírás konkét adatokkal, addig nem nagyon fogunk tudni előrelépni az ügyben. Erre próbál rávenni errotan is.
"*/24 re oszt ki a t-com ugy emlékszem"
Ez nem lenne szokványos. Nézd meg, légy szíves, a géppel közvetlenül kapcsolódva, hogy a PPP interfészen biztos hogy nem /32-e a maszk.
"wan cimet a pc hálókártyájának osztja ki"
Gondold át, hogy ez mit jelentene. És akkor innen jönne a következő kérdés: akkor ilyenkor mi lesz a router címe, azaz mi lesz a géped átjárója? Abban is biztos vagy, hogy az IP-t a D-Link adja, azaz nincs a géppel egy hálózatba kötve más DHCP szerver?
"Azért kérdem van e valakinek ilyen modeme"
Lehetne baj, ahogy te gondolod, a firmware-rel, de az előbbiek miatt egyelőre nem ezt tartanám az esélyes hibaforrásnak. Persze elméletben elképzelhető olyan, hogy a router a LAN interfészét a WAN-on keresztül kapott adatok alapján önként változtatja, de szinte kizárt, hogy ilyen hiba kerüljön bele. Ez ugyanis azt jelentené, hogy a WAN maszkjánál (vagy mondjuk a természetes maszkjánál) nagyobb tartományból osztott dinamikus IP-t kapó felhasználók LAN-jai (illetve ebből is csak a DHCP kliensek) az éppen aktuális WAN állapot szerint konfigurálódnának át. Azaz például az egyik gép a routertől kapott cím és gateway alapján kilátna az internet felé, a másik maradna a statikusan beállított címével és átjárójával, és így nem látna ki. Sőt, a két gép sem látná egymást. És hab a tortán, hogy az azonos hálózatból kapó ügyfelek sem tudnának egymással kommunikálni. Szóval ezt az esetet nyugodtan elvethetjük.