( Proci85 | 2008. 12. 25., cs – 18:04 )

http://74.125.77.132/search?q=cache:Cn5bsvS7uysJ:www.origo.hu/itthon/20…

Hasonló kulcsszavakra találtam cikkeket, az autóbuszra nem. Max olyat, hogy kímélőbb (mint volt).

Hálózatba visszatáplált energia kérdése:
http://www.google.com/search?client=opera&rls=hu&q=h%C3%A1l%C3%B3zatba+…

http://hu.wikipedia.org/wiki/Energia-visszatáplálás
Villamos fékezéskor, amikor az energiaáramlás iránya megfordul, akkor a vontatómotorok közbenső körbe a motorköri áramirányítókon keresztül visszatáplált villamos energiája a fékellenállásokon alakul át hővé. A mozdony vezérléstechnikája azonban a vesztességek csökkentése érdekében sorrendez. A visszatáplált energia először a vonatfűtésre és a segédüzem táplálására fordítódik, csak a maradék kerül vesztességként hőenergia formájában a környezetbe.

Még a dízel mozdonyoknál is megvan ez a visszafele táplálás, csak ott a fűtésre, világításra használják fel.

Villamos energetika tárgyból mi is tanultunk erről, mi több, már technikusin is automatizálásból. Szerintem ezt már elég rég alkalmazzák.

Jedlik Ányos ~1850 feltalálta a forgonyt (elektromotort)
Jedlik Ányos ~1860 feltalálta a dinamó elvet

Túl régi dolog ez ahhoz, hogy ne használják (akár a régi máv) vonatokon.