A MÁV ma egy szociális szolgáltató, a sok felesleges (ma már automatizálható, kiváltható) munkakörével. A vonatra se kéne kalauz (bocs, vezető jegyvizsgáló), kopoktató, stb, csak akkor ugye nagyon sok embert ki kéne rúgni.
Én nem mondtam, hogy csak vonat mehet mindenhová, hanem azt, hogy buszból is van olyan, ami bőven veszteséges, de ezt az állam, meg az önkormányzatok kipótolják. mint ahogy vonat esetén is.
Amúgy igen, oda is kell buszt járatni, ahol 1 ember utazik. Mondjuk az más kérdés, hogy ilyen helyekre miért nem küldenek mikróbuszt. Gondolom mivel az állam kifizeti, ezért a Volánnak tökmindegy. Így legalább a szarjait tudja arra járatni.
(pl. Szentgotthárd-Felsőszölnök között egész nap csuklós Ikarus jár, holott erre csak hajnalban - munkások dolgozni mennek-, reggel - iskola -, délután - iskola haza, este, munkások haza és el jár, hétvégén is. És igen, olyankor akár üresen is.)