( zeller | 2008. 12. 24., sze – 00:46 )

Utólag lehet korrigálni, ez az egyik, a másik meg az, hogy OK. számoljunk a 9 Ft/km "szokásos" kilométerpénzzel. Menettérti úttal számolva egyszerűbb a dolog, számoljuk azt.

A vonat tehát Budapest_Debrecen viszonylatban 7500, a "minőségi" helyi tömegközlekedés miatt oda is, meg vissza is két-két jegy mindenütt (Esélyes, hogy egy jegy kevés), Debrecenben 220 Ft/db, Budapesten 270Ft/db, az összesen 9760 Ft, durván 9500-10000 Ft között mozog tehát.

Autóval ugyanez kb. 200km, tegyünk hozzá 50km városi forgalmat. 2*7+0.5*8 liter benzinnel számolva 18 liter, oda-vissza 36, ez 250Ft-tal számolva 9000Ft. Ezt megfejeljük 250*9 Ft kilométerpénzzel (11250Ft), egy pályamatricával 1170 Ft-ért, a vége 12420 Ft. Ez 2500-3000Ft-tal több, mint a vonatozás költsége. Egy személy esetén a kényelmes, saját autós, időhöz nem kötött utazás ér-e kilométerenként 10-12Ft-ot, vagy sem? Ha igen, akkor autó, ha nem, akkor vonat.

A leányzó fekvése totálisan megváltozik, ha két személy utazik együtt. Vonattal nekik 19520Ft a vége, autóval pedig 12420. Itt az autó megdöbbentő előnyre tesz szert, és azt nem kezdtem bogarászni, hogy mi van akkor, ha egy komplett család utazik együtt...