( rpsoft | 2008. 12. 22., h – 16:51 )

Hát, nem tudom, hogy megették-e. Azért olyan sok aranytojást az sem tojt. Másrészt, az már csak környezetvédelmi szempontból is fontos, hogy legyen vasúti tehersz állítás, mert nagy távolságon sokkal környezetkímélőbb (vagy legalábbis az lehet), mint a kamion.
Ugyanez a vicinálisokról nem mondható el; viszonylag nagy tömegű vasakat kell gyorsítani viszonylag kis tömegű utas miatt. Ráadásul, ha sok helyen áll meg, akkor sokszor. Pedig a vasút előnye épp a kis súrlódás, azaz, hogy ha már megy, akkor szépen gurul.
Nem érdemes a Cargo nyereségét beleönteni a személyszállításba, mert akkor mind a kettő el fog süllyedni, csak magával húzza a Cargo-t is a mélybe. A Cargot hagyni kell(ene) gazgálkodni, a rövid távolságú személyszállítást meg leépíteni, minél hamarabb. A sztrájkban az a jó, hogy most megtanulnak busszal járni, akik eddig vonatoztak, rájönnek, hogy rövid távon (kb. belföldön) nem sokkal kényelmetlenebb, mint a vonat. Remélem, a sztrájk végeztével sokan megmaradnak a busznál, és akkor végre nyugodtan sorvad el ez a veszteségtermelő baromság, a vonatmániások meg majd építenek terepasztalt.