( bbking | 2006. 02. 02., cs – 15:16 )

hát ezt azért nem tudom megerösíteni....nézd meg az utóbbi 10 év ADAC hibastatisztikáját, és meglátod, h a Toyota mindig ott van az elsö/második helyen a legkevesebb meghibásodásokkal.

a Honda is ugyanúgy elég jól tartja magát, de a Nissan és a Mazda már nem annyira. ami viszont szembetünö, hogy a Mercik és a BMW-k elég rosszul vizsgásznak. Ennek is megvan az oka: csak meg kell nézni, hány elektromos extra kütyü van azokan a kocsikban, amik miatt ennyire keresik öket. viszont: a beépített chip-ek sokszor hibásodnak meg, mert nem bírják a -20 - +120 fok közötti hömérsékletingadozást. minél több microcontroller van a kocsiban, annál nagyobb az esélye, hogy meghibásodik.

egy tanárommondta, hogy évekkel ezelött egy Mercibe kellett valami elektronikát csinálniuk a Siemensnél, és már akkor több mint 2,5 km kábel volt a kocsiban!

és az igazi témához kapcsolódóan: szerintem be kéne rakni az új GPL licenc változatába, hogy nem lehet katonai célokra használni a szoftvert. ugyan nem tartanák be, de legalább meglenne a morális biztosítás arra, hogy a szerzök nem nézik jó szemmel az ilyenfajta fejlesztéseket....