Termeszetesen lehet kilometer hasszu a magyarazat. Legyen is a szerzodesben.
Reszemrol inkabb a reklam es a beigert dolgok nem tetszenek. Ha a reklam es az igeret ugy szolna, hogy "Maximalisan elerheto X Mbit... ami akar Y-szer gyorsabb lehet..." es nem ugy hogy "X Mbit, ami Y-szor gyorsabb" akkor azt mar elfogadhatonak tartanam.
Az NHH pedig szerintem pont a fogyaszto erdekeben koti meg ezeket a dolgokat (meg ha muszakilag nehezen kivitelezheto is), hogy a szolgaltato ne tudja kovetkezmenyek nelkul megszegni az igereteit. De ha megteszi, akkor legyen aki kenyszeriti azok betartasara. Viszont, ha a reklam es a szerzodes korrekt, akkor a felhasznalo is tisztaban lesz a dolgokkal es nem fog panaszkodni, mert nem is teheti.
A korrekt kereskedelem nem csak a pontos fizetesbol all.
Nem hiszem, hogy egyoldalubb, vagy kovetelodzobb lennek, mint a szolgaltatok.
"Persze, a felhasználót nem érdekli, hogy miért olvadt le a motor, amikor egyesben végigment a Budapest-Bécs távon 130-cal a vadi új autójával. És még nem is ment 260-nal, pedig a műszerfalon az a végsebesség.
De gondolom te is lehülyézed az amerikaiakat, amiért ráírják a mikróra, hogy macskát és gyereket nem szabad benne szárítani.
Ugyanezekről beszélünk, csak eltérő környezetben."
Erre valo a vezetoi oktatas, az auto atadasakor a fobb jellemzok ismertetese, a szolgaltatok eseteben pedig a szolgaltatas leiras illetve (ha a szolgaltato figyel az ugyfelekre) akkor a szolgaltatas eladasakor/beuzemelesekor a gyakori vitas kerdesekre valaszt ado ismeretek atadasa (ez utobbit, mar emlitette valaki itt) es nem a sunyitas, hatha nem veszi eszre az ugyfel.
"Gondolom te olyan vagy, mint kissg, aki tudatos ügyfélként..."
Szerencsere Magyarorszagon van valamennyi fogyasztovedelem es szabalyozas, meg akkor is ha az nem igazan tetszik a szolgaltatoknak. Ahol most elek, lenyegesen kevesebb van igy a cegek gyakran olyanokat reklamoznak, aminek a fele sem igaz. A szabalyozas hianya a tudatlan ugyfellel (aki feltetel nelkul elhiszi, amit a cegek mondanak) eredmenyezi az altalad is emlitett mikrosutos esetet. Es persze, hogy elegedetlen lesz az ugyfel, ha mast igernek neki, mint amit aztan kap/tapasztal.
Mas szavakkal, ha a szabalyozas nem megelozo, hanem reagalo, akkor az a kornyezet a vasarlok kizsakmanyolasat eredmenyezi es csak akkor lesz szabalyozas, ha valaki a hatosaghoz fordul (de az is csak az adott egyedi esetre fog vonatkozni = mikrosuto). Ezert lenne fontos a korrekt reklam es ezert hozott az NHH olyan dontest, amilyet.
Ennyi a technikai reszletekrol es az igeretek betartasarol.
"Ez elvileg egy olyan hely, ahová szakemberek járnak. A szakembernek pedig ezt nem kell magyarázni, érteni fogja. Ha megnézed a hozzászólásokat, teljesen jól látszik, hogy ki az, aki ebből él, és ki az aki nem. :)"
Bar IT-bol elek, de nem halozatokbol.
A szakember nem feltetlenul csak halozatos, ennel azert szelesebb az IT.
Es a szakembernek (IT-ben is) kell csak igazan magyarazni mivel, hogy O fogja tudni igazan megerteni. Egy szakacs nem fogja tudni, hogy mi az a protokol, stack, meg e=m*c2, viszont kivallo huslevest keszit es nem teli tal etelnek reklamozza a husleves mintat.
"Ha megnézed a hozzászólásokat, teljesen jól látszik, hogy ki az, aki ebből él, és ki az aki nem. :)"
Attol, hogy valamit sokat ismetelgetnek vagy sokan mondjak (plane, ha ugyanazon az oldalon allnak) meg nem lesz igaz.
A szarkazmus pedig a gyengek menedeke: "Oscar Wilde a szellemesség legalacsonyabbrendű formájának nevezte." <- idezet a wikipediabol (http://hu.wikipedia.org/wiki/Szarkazmus).
Nem attol lesz valaki profi, hogy nem kell neki magyarazni, de ha jol magyaraz, akkor mar kozelebb van hozza. Volt egy kollegam (Isten nyugosztalja) aki egyszer azt mondta "Van amit nem kell magyarazni, erteni kell.", ezzel a hozzaallasal nem is vitte soka az IT-ben, igaz ettol meg sok dolgot jol meg tudott csinalni.
Ha en igerek valamit az ugyfelnek azt at is kell adnom, ugy ahogy igertem, szerencses vagy, hogy Neked nem kell (vagy inkabb inkorrekt?).
A hozzaszolasokbol pedig nem csak az latszik, hogy ki mibol el, hanem az is, hogy ki az aki korrekt modon jatszik (meg ha nehez is a jatek) es ki az aki (csak a sajat erdekeit nezve) nem.
A professzionalis hozzaallas (gondolom erre celoztal) pedig nem csak abbol all, hogy mennyi (jol es tudomanyosan hangzo) kifogast tudunk talalni, hanem abbol is, hogy tudunk-e korretk termeket (a szolgaltatas is az) adni.
Ennyit a szakembersegrol.
De nem akarok ezen az uton tovabb menni, mivel ennek szemelyeskedes lesz a vege.
Elhiszem, hogy nem konnyu szolgaltatonak lenni, azt is elismerem, hogy sok dolog befolyasolja a szolgaltatas minoseget.
De ahelyett, hogy kijelentjuk valamirol, hogy szakmailag nem helytallo (lehet, hogy az NHH megallapitasa onmagaban az), nezzuk meg, hogy mi okozta azt (jelen esetben az igert minoseg), hogy ilyen allasfoglalas szuletett. A problemakat a gyokeruknel kell kezelni, a magyarazkodas csak tuneti kezeles, a problemat nem fogja megoldani.