( Little Dragon | 2008. 09. 05., p – 20:30 )

"(ez is overbooking, az egyértelműség kedvéért definiáld már, hogy hol legyen a dedikált sávszélességed vége)"
A felvetes jogos. De a pontos definicio elvarhato a masik feltol is. Es nem csak a szerzodesben kisbetuvel. Ilyen alapon en is hajlando vagyok korlatlanul fizetni egy szolgatatasert, amig azt nem tartom veszelyesnek a penztrcamra nezve, aztan ertsen mindenki azt ez alatt, amit akar en meg majd ugy dontok, ahogy nekem jo. Szerinted ezt szeretnek a szolgaltatok, mert en nem hiszem, hogy belemennenek ebbe, leven, hogy akkor Ok allnanak azon az oldalon, ahol most az elofizetok.

A savszelesseg termeszetesen halozaton belul ertendo. De tapasztalataim szerint ez sem mindig mukodik.

De ha mar az egyetrelmusegnel tartunk, akkor a hirdetes is legyen az, mivel az esetek tobbsegeben a hirdetesek a savszelesseget emlegetik ugy, mint ami barmikor elerheto es nem ugy mint ami elvileg elerheto (es ez megteveszto). Ha mar a pontos definicioknal tartunk.

Egyebkent ugyes huzas visszamutogatni arra, akinek gondja van a rendszerrel.

"Ez nem egy világösszeesküvés a te megkárosításodra,"
Nem gondolom, hogy a vilag ellenem eskuszik ossze, csak van tapasztalatom a cegek etikusnak meg tavolrol sem mondhato ugyfelekkel valo torodesevel. Es sosem hittem el, hogy a cegek szabalyzatai az ugyfelek erdekeit szolgaljak.

"Műszakilag persze megoldható lenne a dolog, más kérdés, hogy a DSL-ed nem 10 ezerbe kerülne, hanem 1 millióba havonta. Angol fontban. De lehet, hogy alulbecsültem, csak a hasamra ütöttem.
Hidd el, hogy rengeteg ISP (és gerinchálózati szolgáltató) ácsingózik a hozzád hasonló ügyfelekre, csak hát az a gond, hogy ezek az igények csak a fórumokon jelennek meg, amikor a kasszánál fizetni kellene már nem. :("

Ez nagyon gyenge volt... kb. mint oviban.
Nem vagy veletlenul valamelyik ISP dolgozoja/tulaja?

Hogy mennyibe kerul, az egyebkent itt teljesen mindegy (osszegek emlegetese, csak figyelem elterelesre jo). Kerulhet akarmennyibe, ha a definicio pontos (ahogy Te is kerted) es ha latom, hogy pontosan mit kapok a penzemert, akkor eldontom, hogy kell-e annyiert, vagy nem.

Mivel a penzert en elegge kemenyen megdolgozom, igy szeretnem azt kapni, amiert fizettem es nem valami "talan ha jo leszel, vagy ha eppen szerencsed van" kodositett, megoldasszagu (esetenkent) atverest.

"amikor a kasszánál fizetni kellene már nem. :("
Hogy mire hasznalom a netet, az senkinek sem kell megindokolnom, ha egyszer kifizettem. Ezert szerintem annak taglalasa, hogy "kepzeld el milenne ha mindenki ezt, vagy azt csinalna" egyszeruen nem ide tartozo.
Mar csak azetr nem, mert senki sem mondja a kasszanal, hogy bizony aztan ne tessek terhelni a netet, mert esni fog a sebesseg.
Mindossze annyit mondanak, hogy igen ez 16Mbit es hogy ez ketszer gyorsabb, mint a 8.
Aztan meg igy is jo, ha elerjuk a 4Mbitet.

Szerintem a helyes reakcio nem az, hogy visszamutogatunk a felhasznalora, hogy O miata van a lassulas, hanem az, hogy megfeleloen kommunikalunk vele. Es ez nem azt jelenti, hogy megprobaljuk butuskanak feltuntetni azzal a dumaval "hogy kepzeld mar el mi lenne ha...". Mert a felhasznalot nem kell hogy erdekelje, hogy mi lenne ha.