( ocsieu | 2008. 09. 05., p – 18:26 )

Az előfizető szeretné össszehasonlítani a szolgáltatókat, szolgáltatásaikat, ár/sebesség/havi forgalom/érték alapján, de ezt manapság egyre nehezebb... Köszönhetően a marketingeseknek, és az általuk kitalált idióta díjcsomagoknak, akcióknak, különböző korlátozásoknak, stbstbstb... A szolgáltatás pontos megfogalmazásánál nagyobb hangsúly van azon, hogy az első x hónapban y% kedvezmény, avagy csak z Ft/hó a havidíj (z lehet akár 0 is...), vagy, hogy milyen webkamerát, memóriakártyát, tudomisén mit kapsz ajándékba. Értem én mire megy ki a játék, csak ne csodálkozzanak a kedves szolgáltatók, ha idővel az előfizetők "rájönnek" (úgy érzik), hogy át lettek verve... Az egy dolog, hogy idővel egy konkurens szolgáltató kijön egy kedvezőbb csomaggal, de ha a saját szolgáltatója jön ki az embernek pár héttel, hónappal a szerződés után egy jóval kedvezőbb csomaggal, az nagyon felháborító tud lenni... És hiába a szerződés, meg bármi... Az érzés ugyanaz lesz... Na, többnyire az ilyen átvert emberkék fognak orrba szájba tölteni, érvényesíteni a szerződésben foglaltakat (Mbpsokat, GBokat), 100+%-ig... A "Mbps-háború" helyett miért nem "GB/hó-háború" volt, van, lesz? Miért van az, hogy mobilnetnél nem a Mbps-okon van elsősorban a hangsúly, hanem a havi adatforgalmon? És ugyanezt miért nem lehet ADSL, kábelnet esetén megvalósítani? Ja, hogy egyből megszűnne pár ADSL-es panasza, jellemzően azoké, akiknél közelébe sem ér a beígért sávszélesség a fizetettnek? Miért nem mindegy egy szolgáltatónak, hogy a havi forgalmam többnyire uploadból, vagy downloadból származik?