Ha ennyire eldolgozza az olajat, akkor az jó esetben szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben elkoptak a dugattyúgyűrűk. Az utóbbi drágább mulatság, mert a javításhoz majdnem teljesen szét kell szedni a motort. Ha csak szelepszár szimmering, az gyorsabban megvan. Mivel viszonylag kevés kilométer van benne, az elsőre tippelek. Hacsak nem folyik el valahol az olaj.
A "nehezen indul"-ra az első nem magyarázat, arra inkább a második (kopott dugógyűrűk). Mérni kéne kompressziót a hengerekben. Ehhez van speciális műszer, a gyertyák helyére kell behajtani, szétszerelést nem igényel.
Persze más baja is lehet, de ezeket nézném meg először.
Nekem volt egy Nissan-om, ami a vége felé egy Győr - Budapest úton 2 liter olajat evett (okádta is a füstöt). Na azt már gyűrűzni kellett :)
--
trey @ gépház