( prygme | 2008. 07. 25., p – 05:51 )

biztonsági öv; Saab 1958, 3ponton felfüggesztett változat Volvo 1959. azóta is ez a standard.
ABS; FergusonP99 1960, hogy egy olcsóbb típust is említsek Austin1800 1964től. egyébként repülőgépeknél 1929 óta használták. leszállásnál ott ez kiemelten kényes probléma.
ESP, HBR, wtf? :)
Xenon izzó; első prototípusok 1940, az Osram 1951 óta gyártja.
Összkerék meghajtás, a Spyker60ban jelent meg 1904ben. ez sem egy mai találmány.
Tempomat, MercedesW123 1976. na ez csak 32 éves technika.

követőradar, parktronic stb. ezek viszonylag újabb technológiák. a digitális elektronika áldásai az autóipar számára. semmiképp sem tekintem az autóipar forradalmi újdonságának egyiket sem.
a szénszálas karosszéria szuper. egészen addig, amíg bele nem csap az autódba egy villám. :)
az alumínium karosszéria, valóban jó ötlet. sajnos nem terjed annyira mint azt 10 éve remélték. mint technológia viszont egyáltalán nem mai találmány. a repülőgépgyártás az ősidők óta ismeri.
Automatikusan sötétedő tükör, Photochromicus üveg a titka, ami az 1960as évek óta ismert.
Kanyarfény, Tucker Sedan 1948as egyik nagy újdonsága volt. nagyon ígéretes autógyár volt, George Lucas még filmet is készített az emlékére. rengeteg mai napig használt újítást vezetett be ez a kis autógyár. a 3 nagy amerikai autómogul hamar megfojtotta a feltörekvő céget, folyamatos pereskedéssel. mára meg is lett az eredmény, a megújulásra képtelen amerikai autóipar lenullázta magát.

és a 130éves Otto motor továbbra is az autók túlnyomó többségének a lelke.
hát ez minden, csak nem valódi innováció. természetesen parasztvakító apró újdonságok minden évben vannak. kb akkora a jelentőségük, mint a CompizFusion legújabb kiadásának. :)