Micskó Gábor wrote:
> /support nelkul/
> /support-tal/
Ebben igazad van, de én hozzátennék egy harmadik lehetőséget is:
abból a pénzből, ami supportra menne egy vödörnyi programozót lehet
"venni". Bizonyos esetekben (nem mindben) én ezért inkább így döntenék:
- ha kellően fontos egy alkalmazás, felveszek egy kis csapatot és a
használt programokat végigolvastatom velük
- az ő dolguk eldönteni, hogy egy-egy ilyen nyílt forrású alkalmazás
mennyire vállalható be
- ha bevállalják érteniük is kell
- és ha értik és gond van vele, meg kell javítaniuk
Nem vagyok biztos benne, hogy többe kerülne, mint egy nagy cégnél az
éves support, cserébe viszont bármikor van 2-3 embered, aki ha kell,
debugolja a problémát és záros határidőn belül előáll egy workarounddal,
rá meg max egy hónappal a szép, korrekt megoldással, ami illeszkedik az
eredeti programba.
És mivel szeretem, ha a cégem sok lábon áll, az így felhalmozódott
tudást nem hagynám veszni, bővíteném a csapatot és eladnám a tudásukat
más cégeknek, magyarul supportot nyújtanék. :)