( trey | 2005. 12. 14., sze – 16:08 )

Van ez igy Windows-zal is. De meg mindig _nagyobb_ az eselyed, ha ilyen szerzodesed van, hogy tudnak segiteni, mintha semmilyen szerzodesed sincs. Es nem utolso szempont az sem, hogy ha te felelos pozicioban vagy, es megkerdezik:

- ``Kedves IT vezeto kollega, mi van a mentessel?''

- ``Haaat, igazgato ur... nem megy...''

- ``Es mit tett annak erdekeben, hogy menjen?''

itt jon az elegazas:

/support nelkul/

- ``Hat sajnos a beszerzeskor olyan szoftvert valasztottunk, ami ugyan ingyenes, es azt irtak az interneten, hogy enterprise-grade de megse... Most nem megy, de majd irunk a listara, es lehet, hogy lesz valami... Majd ha Ize Fejleszto hazajon a szabadsagrol...''

Edermeny: lefokozas, elbocsatas, felnegyeles, de legalabbis rondan nezes, egy fizetes emelesbol / premiumbol kimaradas

/support-tal/

- ``Igazgato ur, a beszerzeskor korultekintoen jartunk el, olyan szoftvert vettunk, ami a vasra XY altal certifikalva van, olyan szoftver fut, ami ZX bevizsgalt es ajanlott, a hadrvert ehhez a rendszerhez ajanlotta a Johardver szallito ceg, van telefonos es helyszini szupport lehetosegunk amit kihasznaltunk, de ennek ellenre meg nincs megoldas. Ugy erezzuk, hogy a magunk reszerol felelossegteljesen dontottunk, a harom ceg nem tud megegyezni, hogy kinek a felelossege a problemas mukodes.''

Eredmeny: normalis cegvezeto mar rendeli is oda a harom ceg kepviselojet, mernoket, es addig nem mennek el, amig nincs megoldas.

Es a lenyeg: nem tege rugnak seggbe, mert amit ember meg tudott tenni, azt megtetted (ha megis, akkor fel kell mondani, munkaugyi birosaghoz kell fordulni).

Ha kell mondok konkret peldat az utobbi scenariora.