Nem tudom jó ötlet e, de én azt a stratégiát követném, hogy kitűznék valami konkrét feladatot, ami a gyereknek is tetszik, majd azt elöször egy folyamatábrán bemutatva prezentálnám, hogy a programban mit kellene végigvinni ( esetleg a tervezésben ő vállalhatné egy idő után a fő szerepet ), majd ez után nekiálni nyelv szinten oktatni ( ezzel is rászoktatva, hogy ne egy nyelvet tanuljon meg, hanem elöször egyfajta gondolkodásmódot, hogy aztán késöbb könyebben át tudjon esetleg álni más nyelvekre is ). Ha olyan a feladat és a végeredmény is, ami a gyereket is szórakoztatja, akkor szerintem ez járható út ( pl egy alap tetris-t nem olyan nehéz összedobni ). A lényeg, hogy a gyerek tényleg inspirálva legyen és úgy érezze, hogy milyen jó dolog az, ha ő ezt meg tudja csinálni, mert az eredmény is olyan lesz ( és akkor már azt is megérti, hogy miért is olyan nehéz egy-egy játékot megírni, amikkel szeret játszani ).
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Üllj le és kuss legyen!"..