( kmARC | 2008. 04. 04., p – 07:59 )

Köszönjük a gratulciókat!

A PDF maga olvasható volt, a benne lévő vers (Juhász Gyula - A titok) volt titkosítva úgy, hogy a benne szereplő karakterek tetszőleges másikkal voltak helyettesítve. Így aztán a végére megfejtettük a verset, amelynek alján egy webcím volt. Maga a PDF egy vdi image-en volt egy debianon, amihez ugye se felhasználónév, se jelszó, se semmi. Ettől függetlenül nem okozott problémát, kicsivel több mint egy óra után, tudtuk mi a feladat. A tegnapi infók alapján elsőként fejtettük meg, és kaptuk meg aztán nyomtatva is a kiírást, de ez végül kétséges maradt.

A játék voltaképp egy "virtuális valóság" volt. Egy ország területén lehetett mindenféle gazdasági szabályok szerint telket, illetve azokra alkalmazottakat (munkások, informatikusok, biztonsági őrök) fentartani és vásárolni, később eladni, új területet vásárolni, betörni másokhoz (fizikailag és informatikai eszközökkel), és mindezek mellett a saját területeket megvédeni.

23 óra 30 perc után a szervert tesztüzemmódba állították, és egymásnak lehetett ereszteni a mesterséges intelligenciákat. Az első két tesztből csapatunk sajnos kimaradt (a szerver táblamérete nem a specifikált volt, és sajnos az azt reprezentáló tömböt túlindexelve szegfaultolt a programunk) a harmadikon pedig utolsó előtti helyezést ért el. Az éles bevetésen, 24 óra 15 perc után kezdődő bemutatón azonban rendre sikerült a dobogóra állni. A 4 éles teszten összesített eredmény alapján a második legjobb MI-t sikerült programoznunk - pontosabban blueghostnak és greenviragnak, akik az MI-ért feleltek, és igen jó munkát végeztek.

A MI taktikájáról ők fognak beszámolni majd itt remélhetőleg :)

Én magam a GUI fejlesztésével foglalkoztam (fejlesztettünk egy kliest is, aminek célja az volt, hogy ne csak az MI játszhasson, hanem adott körben beleszólhasson valami hús-vér felhasználó is), antiemes pedig a SOAP-pal, illetve a GUI felé is létező hálózati kommunikációval foglalkozott.

Csak Linux alatt fejlesztettünk, a tsztjtékokat felügyelő program valami .NET-es program volt ahoz így kellett egy qemu is (néha natív windows). A valódi munkát végző MI C++-ban íródott a SOAP-interfésszel együtt, a GUI pedig ezzel socketen kommunikált, egyébirnt pedig PHP-ben lett programozva, a felületen pedig JavaScript működött, hogy kicsit tetszetősebb legyen.

Valakinek, valami tipp a logónkra? :)