( tr3w | 2008. 02. 02., szo – 20:14 )

Nem kell nagyon megerőszakolnod magadat, hiszen valójában az esetek többségében teljesen indifferens, hogy ISO-8859-2-ben az 'á' kódja 160 vagy -31.
Két karakter egyenlőségét tudod ellenőrizni, 'a'-'z' intervallum ugyanott van, de úgyse használod, mert nem működik ékezetes betükre, illetve ott van az isalpha és hasonlók, ami még kezelheti is akár az ékezeteket.
Abban megegyezhetünk, hogy az indexelés elég ritkán kell, de amikor meg igen, akkor odaírsz egy unsigned típuskényszerítést és kész:


C:
   tomb[(unsigned) betu]
C++:
   tomb[static_cast<unsigned>(betu)]

Elsőre nekem is furcsa volt, de igazából tényleg teljesen mindegy.

A GUI szerkesztők tekintetében osztom a nézeted, tényleg elfedik a dolgok működését ami nem feltétlen jó.

Épp ezért szoktam ajánlani a Qt-t, illetve azt, hogy az első pár alkalmazásban kézzel szenvedje össze az ember a felületet.
Majd miután megtanulta mi hogyan működik, akkor jöhet a Designer, ami tényleg felgyorsítja a fejlesztést. De közben mindig meg lehet nézni a generált forrást ami tényleg szép, szinte mint a kézzel írott lenne.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o