Szerintem először pontosítsd légy szíves, hogy mit is szeretnél csinálni, ugyanis van több lehetőség, de mindegyik másra jó:
- A GTK leginkább ott hasznos, ha ablak-elemekből (pl. gombok, csúszkák, lenyíló kiválasztó-ablakok, stb.) szeretnél egy grafikus felületet csinálni. Természetesen ebben is van olyan ablak-elem (widget), amiben nyers képadatot lehet megjeleníteni (GtkImage típus), de alapvetően nem erre van kihegyezve, így erre van nála gyorsabb megoldás is.
- Az SDL főképp egyszerűbb játékok készítéséhez jó, ő annyit tud, hogy egy ablak teljes megjelenített területét pixelenként el tudod érni, és ráadásul elég gyorsan (plusz hangkártyát, botkormányt, stb. is). Viszont fogalma sincs olyasmikről, hogy ablakelemek és hasonló újmódi huncutságok :)...
- Az OpenGL szintén nem beviteli felületekhez való, viszont komplett 3D testeket tud megjeleníteni, és ebben a videokártyád képességeit is (többé-kevésbé...) igénybe veszi, így sokkal gyorsabb, mintha te magad számoltatnád le ugyanazt a procival.
Bármelyikhez keríthetünk példaprogit, csak az a kérdés, hogy melyik legyen? Konkrétan:
- ha csak pixelesen rajzolni szeretnél, akkor SDL
- ha viszont (akár később is) kell user beavatkozó felület (gomb, szövegmező, stb.) is, akkor GTK