( lestath | 2008. 01. 15., k – 18:23 )

Ebben alapvetően igazad van, de a megfelelő minőségű támogatás - mindegy, hopgy külső vagy belső - pénzbe kerül. A minőségben is vannak különbségek, vannak elvárások stb., és ilyenkor bizony nem biztos, hogy a belső megoldás a célravezető/gazdaságos, sokszor nem is jobb.

Amit jó lenn viszont tisztázni: nem szabad szoftverekről van itt szó, hanem komplett/komlex meoldásokról, a kettő erősen különbözik. Míg egyes szoftverek esetében teljesen áll az, amit írsz, komplex rendszerek esetében már az ár/érték arány teljesen más lesz. És itt ebben kell gondolkodni.

Mint azt korábban írtam, az egyik nagyon nehéz dolog a szabad szoftveres világban, hogy kiderítsd ki is ahozzáértő ember. tetszik-nem tetszik ez is egyenlőre az ms/válalati linuxos cégek oldalára billenti a mérleget.

sokadrészt pedig nem bírom eléggé hangsúlyozni, hogy nem a technikai megoldások vagy a support játszik itt olyan nagyon komoly szerepet, hanem a felelősségvállalás. pistike a debian hacker (a szó Raymond féle értelmezésében) soha nem lesz képes felelősséget válalni mondjuk azért, hogy 3 napra leállt miatta mondjuk az FVM hálózata. ő nem fog tudni tejelni az FVM-nek, az FVM nem fog tudni tejelni azoknak, akik beperlik és nyernek stb.
tudom, hogy ez szomorú, de én is egy nagy magyar vállalatnak dolgozom, ahol nap mint nap ilyenekkel találkozok, és sajnos egyre komolyabban szól bele a cég üzletpolitikájába ez a faktor.