( petpet | 2007. 12. 19., sze – 09:39 )

Trey, ezt: "egy szóval a levelezésnek *mindig* mennie kell." hogyan egyezteted össze ezzel: "Vagy vesz "Instant replacement" szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy egy munkanap alatt itt a cserekészülék"? Tényleg egy szál redundancia-mentes, egyszerű, 1U-s PC-s szerverre bízod a business critical levelezéseteket, ami szervert ráadásul több óra (nap) pótolni ha kiesik?
Bevallom, hasonló cipőben járok, nekem a Symantec Brightmail-nél kellett döntenem, hogy appliance (szintén egyébként Linux alapú) vagy marad a szoftveres. És a szoftveres mellett döntöttem, pont azért, mert olcsóbb induláskor és gyorsabban pótolható hardverhiba esetén.
Szemben ugye a 2 db. appliance vételével (ha már hibatűrő), ami a drága-nagyon drága intervallumba esik.
Egy ilyen tisztán szoftveres spam- és vírusszűrő kitűnően elketyeg egy virtuális gépben, aminek az image-je akár még offline is menthető naponta, és ha kell, egy bármilyen dekstop PC-re feldobom átmenetileg. És ez nem 24 vagy 4 óra, hanem akár pártíz perc.