Nézd, ha ilyen a helyzet, én mindenképp megpróbáltam volna már a projekt elején beindítani a PR gépet a megrendelő felé, hogy ez miért nem yó ötlet. Ha van valamennyi tapasztalatod a weboldalkészítés témakörében (hozzászólásaidból azt látom, hogy elég sok),nyilván magad is tisztában vagy a dolog ordító kilátástalanságával és értelmetlenségével.
Heterogén bagázst kell összefogni... hát nem is tudom. Mindenképp érdemes lett volna elgondolkodni azon, hogy a kliensek (userek) is alkalmazkodjanak valamenniyre. Nem hiszem, hogy ha ügyesen van előadva, a megrendelő cég torkán le nem lehetett volna tolni ilyesmit. Ez a "demostazonnalsürgősen" célokra vannak a különböző site-adminok, akiket szépen megkérve lehet dolgokat csinálni.
Ha az oldal egyes elemeit kell testre szabni, akkor sem hiszem, hogy ne lehetne az usereket csoportokba foglalni (nem csak a tulajdonságokat lehet), amivel yóval egyszerűsödik a kérdés. Azaz, adott mondjuk a pénzügyesek csoportja, ami eztmegezt láthatja, aztmegazt még szerkesztheti is, de emezt meg amazt nem láthatja. Akár a kettő kombináűlásával is lehet dolgozni.
Hidd el, mindenképp érdemes csoportosítani/egyszerűsíteni, mert egy idő után sem te, sem a főfőfő adminisztrátor nem fogja tudni áttekinteni, hogy ki mit tehet és mit nem. És ebből csak fejetlenség születik, meg minden egyéb más probléma.
Ha jobban belegondolsz (nem akarok mindent kifejteni, gondolkozz egyedül is), akkor mind a megrendelő, mind a saját yól felfogott érdeked azt diktálja, hogy egyszerűsítsd a rendszert amig lehet, mert előbb-utóbb ez így nem rendszer lesz, hanem egy káosz, amit valaha rendszernek becéztek.