Múlt héten hosszan elérhetetlen volt a Skype. A szolgáltató és a Microsoft egyetért, miért.
"Senkit nem hibáztatunk, egyedül magunkat. A Microsoft Update-en kiküldött frissítések nem okai, csupán elősegítői, beindítói voltak annak az eseménysorozatnak, amely végül a szolgáltatás megszakadásához vezetett. A Microsoft pedig mindvégig rendkívül segítőkész volt" - olvasható a Skype legfrissebb közleménye az ügyről.
A cég azért tartotta szükségesnek mindezt ilyen formában megfogalmazni, mert korábbi nyilatkozataikat egyes elemzők úgy értelmezték: a Skype a Microsoftot, egész pontosan a múlt kedden kibocsátott biztonsági frissítés-csomagot okolja a történtekért.
De mi is történt? Múlt hét vége felé csaknem két napon át hiába próbáltak bejelentkezni a felhasználók az internetes telefonszolgáltatásba. Mint a Skype korábbi közleményében írta, "a kimaradást az váltotta ki, hogy a Windows Update-en kiküldött rutin-frissítés után világszerte igen rövid időn belül rengeteg gép indult újra". Ennek kapcsán "egy eddig nem észlelt hibát fedeztek fel" a Skype "hálózati erőforrás-kiosztó algoritmusában".
Biztonsági (MSRC) blogjában a Microsoft is reagált az eseményekre. Mint írják, a Skype megkereste őket a hiba miatt. A szoftveróriás vizsgálatot indított, s szakértői arra az eredményre jutottak, hogy "az e havi frissítés semmiben sem különbözött a korábbiaktól, semmilyen szokatlan körülmény nem merült fel. Ahogy blogjában a Skype maga hangsúlyozza, Skype szoftverhibáról volt szó, és a probléma független a [múlt] keddi frissítésektől."
(Forrás: Skype, Microsoft Security Response Center Blog, Computerworld)
Forrás: Virusbuster
--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!