Végigrágva a kicsit megnyúlt thread-et... Ja, ez olyan probléma, amivel sajna szembesültem.
Ami az én tapasztalatom:
1. tök nulla, nem játszik, szövegszerkeszt, levelezik, netezik, csomagokat küld-tömörít, zenét hallgat - és különben nem akar a gépétől többet, mint ennyi, no, azok könnyű esetek. Csupán be kell konfigurálni a cuccot a kedvükre (ugyi, ez nem bonyolult), és boldogan használják.
2.a.: Asszi, hogy mert tudja, hogy a MSWin-en hol a Vezárlőpult, illetve mindenféle szirszart szeret telepíteni, esetleg össze bír kötni két gépet, no, ez lehetetlen. Hiába sír, mint a fürdős, hogy már megint bekapott valamit, de kimozdulni abból a hitből, hogy a géphez úgymond "ért", nem fog. Inkább telepítget.
2.b. Céges. Itt is sok változat van - kezdve a középvezetők megkenésétől (MS marketing), át addig, hogy a Linux nem marketingel, a MS meg igen, a saját biztonságával. És noha elfogadják, hogy az ismeretlen linux biztonságosabb, de 1. ingyenes, gyanús, 2. elég jó a MS. (Ha van egy jó rendszergazda, meg egy Linux szerver, akkor biztos.
3. MShez értő szaki. Ő része egy kereskedelmi struktúrának, amibe esetleg mint disztribútor, be is fektet, ha nem, akkor a tudását rakta bele. Neki a linux ismeretlen terep, nem tud itt semmit érvényesíteni sem a tudásából, sem az esetleges üzleti tapasztalatából.
4. Akit ezért vagy azért nem kell meggyőzni.
PS.: sajnos, Linuxvilágban is van kókler. Tudok olyan rendszergazdáról, aki 2hetente rohangál a szerverhez (ti. elvileg távkarbantart), mert hol itt egy kis hiba (eltűnnek a levelek), hol ott. Ez nem tesz jót a linux hírének.
Bocs, hosszú,de még egy gondolat. A linuxot marketingelni kell. Egyszerűen ki kell dolgozni azt a stratégiát, amivel egy döntéshozót meg lehet győzni arról, mit nyer vele. Fel kell mérni egy cég migráltatásának költségeit. (Vannak.) Csak ezzel lehetne lépni céges irányba.
Az oktatást hagyjuk, ismert az okt.min. és infor.tárca mutyizása. Az informatikai képzésnek SEMMI köze az informatikához - MS beetetés. (Sztem.)