Szerintem igenis van letjogosultsaga a heterogen cpu-knak. Gondolj bele, igazabol mar most is az van: vannak gpu core-ok meg cpu core-ok. De 30 eve meg ugyanez pepitaban a cpu/fpu -val.
Az hasznos, ha vannak adott feladatra specializalt magok. Az Intelnek teljesen igaza van, hogy egyszeruen nem lesz az osszes magban avx512 szamitas gyakorlatilag soha (ha igen, vegyel workstation cpu-t). Ergo penzkidobas erre meg hasonlo niche-ekre pazarolni a tranzisztorokat.
A gond az, hogy valamiert megragadtunk a 90es evekben, es meg mindig ugy tekintunk a CPUra, mint egy egy magos gepre. A GPU, meg ugy altalaban minden mas periferia eseten teljesen normalis, hogy lekerdezzuk, mit tud, es azt/ugy hasznaljuk.
Ma mar a CPU is egy eroforras, es igenis tudni kellene, hogy akkor milyen task melyik magon jo, ha fut.
Csak itt jon be a bibi, hogy egyaltalan sok dev meg mindig a multi-threading -el sincs tisztaban, az async/await modell, a lightweight thread-ek, esetleg task/job/work alapu szemlelet / kod-tervezes meg mar vegkepp betesz neki, es fogalma sincs, mit csinal.
Pedig ezek a szoftver/coding eszkozok mar evtizede adottak. Csak adoptalva alig-alig vannak.
PS: aprosag, de pl. konzolon is teljesen megszokott a heterogen processzor-architektura. sot, ha nem tevedek, ARM -en is mar evtizedes kulturaja van. csak PC-n ilyen nyogvenyelos minden sajnos.
PS2: masik aprosag, sokan nem tudjak: a mostani cpu-kban sem mindegyik core ugyanolyan. vannak 'elatkozott' core-ok, amiknek 1 ciklussal lassubb a cache/memoria elerese, meg hasonlo apro hardver-alapu stiklik; mikor sok mag akar hozzaferni ugyanahhoz az eroforrashoz, oda beraknak valamit a mernok urak, es az a megoldas nem feltetlen garantal ugyanolyan eselyeket minden magnak. Altalaban nem veszed eszre, de goglizz ra batran, ha gondolod, erdekes tema.